Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 09:27

16
خرداد
چگونه از پیراهن مردانه، دامن بدوزیم؟

چگونه از پیراهن مردانه، دامن بدوزیم؟

درست کردن دامن از یک پیراهن مردانه بدون استفاده، پروژه جذابی است. در این پروژه با یک فرایند سریع (سجاف، دکمه و دوخت) از پیراهن به دامن می‌رسید. هوای گرم تابستان در راه است. استفاده از دامن در این فصل از سال

مترجم: اعظم اسلامی مجد

 

تحریریه زندگی آنلاین : درست کردن دامن از یک پیراهن مردانه بدون استفاده، پروژه جذابی است. در این پروژه با یک فرایند سریع (سجاف، دکمه و دوخت) از پیراهن به دامن می‌رسید. هوای گرم تابستان در راه است. استفاده از دامن در این فصل از سال، عاقلانه‌تر و مناسب‌تر از سایر لباس‌ها است. مخصوصا وقتی که می‌بینید با دامن دوخته شده توسط خودتان، دختر کوچولویتان، احساس راحتی و خنکی می‌کند. پروژه تبدیل کردن پیراهن مردانه به دامن دخترانه (زنانه) راحت‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد. بهتر است که خودتان امتحانش کنید. علاوه بر سرعت بالا در انجام این کار، نتیجه بسیار خوبی در آخر عایدتان خواهد شد، یعنی علاوه بر سهولت کار، از زیبایی و راحتی آن نیز لذت خواهید برد. سعی کنید تا جایی که ممکن است فرم و دوخت دالبر پایین لباس مردانه را در کار نگه دارید. همچنین بهتر است از دکمه‌ها و جا دکمه‌های پیراهن مردانه هم استفاده کنید و سعی نمایید آن بخش را نیز در کار نگه دارید و اگر امکان‌پذیر نبود، از دکمه‌ها به صورت نمایشی استفاده کنید. این دامن برای دختر کوچولوی شما آماده شده است، ولی با انجام همین مراحل می‌شود دامن را برای خانم‌های جوان و دخترهای نوجوان نیز تهیه نمود.

بیشتربخوانید:

دوختن کیسه وینیل (پلاستیکی) زیپ‌دار

 

برای انجام این کار به چه چیزهایی نیاز دارید؟

- پیراهن مردانه معمولی (جلو دکمه‌دار) در هر سایز و اندازه‌ای

- 1 متر کش 5/2 سانتیمتری

- ابزار معمولی برای دوخت و دوز

 

مراحل انجام کار

- پیراهن مردانه را روی میز یا سطح زمین پهن کنید. کار خود را با برش زدن بخش بالایی پیراهن شروع کنید. این خط برش درست از زیر بغل هر دو آستین انجام شود. یک برش افقی صاف از یک زیر بغل به زیر بغل دیگر. اگر این کار برایتان دشوار است، از خط‌کش استفاده کنید. برش‌تان حتما در حد فاصل دکمه‌ها باشد، یعنی به هنگام برش زدن از روی دکمه و درز آن عبور نکنید.

بیشتربخوانید:

کیسه غذای کودک (قابل شست و شو و بادوام)

 

- لبه برش خورده بین دکمه‌ها را کنار هم قرار دهید و درز آن قسمت را ببندید.

- دور تا دور بخش برش خورده پارچه را با دوخت زیگزاگی، سر دوزی کنید تا پارچه ریش‌ریش نشود.

همان لبه کار را که دوخت زیگزاگ زده‌اید، به اندازه 3 سانتیمتر تا بزنید و با سوزن ته‌گرد بخش تا خورده را نگه دارید تا حین دوختن کارتان منظم و راحت شود. حالا همان تای 3 سانتیمتری را دوخت بزنید، ولی بگذارید به اندازه 7 سانتیمتر از آن به صورت درز باز بماند تا از آن قسمت، کش را به دامن اضافه کنید.

از یک سنجاق قفلی مطمئن استفاده کنید و آن را به یک سر کش وصل کنید تا با کمکش کش را از محل مربوط به کمر دامن عبور دهید.

- حالا دو سر کش را از همان درز کمر روی هم قرار دهید و با دوخت زیگزاگی محکم و مطمئن بدوزید.

- کش را روی کمر دامن تنظیم و مرتب کنید و جای درز کمر را نیز دوخت بزنید.

معمولا کش‌ها بعد از مدتی استفاده از لباس پیچ می‌خورند و حالت اولیه خود را از دست می‌دهند. شما می‌توانید کش را از بالا و پایین در قسمت مربوط به کمر دوخت بزنید تا دیگر پیچ نخورد. سعی کنید که دوخت کش را از روی دوخت کمر دامن بزنید تا کارتان مرتب‌تر به نظر برسد.

- دامن آماده است.

برچسب ها: خلاقیت، خیاطی، آموزش تصویری، دکمه، آموزش، خیاطی بدون الگو، پیراهن، لباس بچه تعداد بازديد: 235 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز