Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 13:23

30
بهمن
کیسه غذای کودک (قابل شست و شو و بادوام)

کیسه غذای کودک (قابل شست و شو و بادوام)

خترم که شروع به مدرسه رفتن کرد، برای اولین بار درگیر پک کردن (بسته‌بندی) غذا و میان‌وعده شدم، البته این درگیری خوشایند بود و اغلب مواقع سر ذوق هم می‌آمدم، ولی گاهی روزها بی‌خود و بی‌جهت ذهنم

ترجمه :  اعظم اسلامی مجد‌

 

تحریریه زندگی آنلاین : دخترم که شروع به مدرسه رفتن کرد، برای اولین بار درگیر پک کردن (بسته‌بندی) غذا و میان‌وعده شدم، البته این درگیری خوشایند بود و اغلب مواقع سر ذوق هم می‌آمدم، ولی گاهی روزها بی‌خود و بی‌جهت ذهنم گرفتار جزئیات می‌شد. جزئیاتی که با چند حرکت ساده و صرف کمی زمان به راحتی قابل حل شدن بودند. یکی از دغدغه‌های آن روزهای من، تهیه کیسه، کیف و یا هر چیز دیگری بود که بتوانم غذا و یا خوراکی دخترم را در آن جا دهم. تا اینکه بالاخره تصمیم گرفتم کیف مورد نظرم را درست کنم. تعریف از خود نباشد، این کیف خوراکی دقیقا همان چیزی است که از اول نیاز داشتم. بارها و بارها قابل استفاده است. شکل زیبایی دارد و به راحتی هم تمیز و شسته می‌شود. درست کردن آن را به بقیه هم توصیه می‌کنم. ابتدا از وسایل مورد نیاز شروع کنیم:

 پارچه نخی (قابل شست و شو، دو تکه 30 * 12 سانتیمتر برای کیسه خوراکی و دو تکه 42 * 18 سانتیمتری برای کیسه ساندویچ).

 لایی (پارچه لایی‌چسب‌دار)

 چسب نر و ماده

 سوزن

 اتو

 قیچی و کاتر

 نخ و باقی وسایل

بیشتربخوانید:

7 خوراکی که به رشد قد در کودکان کمک می‌کند

 

 

 

 

مرحله اول

از پارچه لایی‌چسب‌دار به اندازه تکه‌های پارچه نخی برش بزنید، ولی نیم سانتیمتر کوچک‌تر از پارچه نخی باشند.

مرحله دوم

با توجه به دستورالعمل مشخص لایی، با اتو کشیدن، پارچه لایی را به پارچه نخی بچسبانید. در اینجا ابتدا کاغذ پشت لایی را جدا کرده و لایی را روی پارچه قرار داده‌ایم. دوباره کاغذ را روی لایی گذاشتیم، ولی این بار روی سطحی که چسب ندارد (سطح چسب‌دار به پارچه نخی چسبیده است). سپس به مدت هشت ثانیه اتوی داغ را روی آن فشار دادیم. دقت کنید که اتو، بخار نداشته باشد. شما نیز با توجه به شکل و نوع لایی مورد استفاده‌تان این کار را انجام دهید.

 بیشتربخوانید:

صبر؛ چاشنی غذا‌ خوردن کودک

 

 

 

مرحله سوم

در حال حاضر شما 4 تکه پارچه دارید که پشت هر 4 تکه را با لایی پوشانده‌اید. در این مرحله، 4 تکه را دو تا دو تا، به هم وصل می‌کنید تا دو تا کیسه لایی‌دار درست شود. دو تکه مربوط به کیسه بزرگ‌تر را روی هم قرار دهید. برای فیکس شدن آنها دور تا دورش را با سوزن ته‌گرد محکم کنید و بعد همین کار را با دو تکه پارچه کوچک‌تر تکرار کنید. برای گرد شدن لبه مستطیل‌ها، از یک وسیله گرد در اطراف خود استفاده کنید. با مداد بکشید و بعد لبه‌های پارچه‌ها شکل گرد بدهید تا کارتان زیباتر شود.

مرحله چهارم

سوزن‌ها را یکی یکی در آورده و دور تا دور لبه‌ها را بدوزید. توجه کنید که از لبه‌ها نیم سانتیمتر جای دوخت بگذارید. وقت دوختن گوشه‌های گرد، کمی بیشتر دقت کنید.

مرحله پنجم

در حین دوختن لبه‌ها، سوزن‌ها را جدا کنید. دقت کنید که یک طرف (یک لبه) از مستطیل‌ها را ندوزید تا از آن درز، پارچه را به رو برگردانید. بقیه قسمت‌ها را تمیز و مرتب بدوزید.

مرحله ششم

قسمت‌های اضافی پارچه از لبه‌ها را با قیچی جدا کنید. به برش‌های ریزی که در اینجا با قیچی ایجاد کرده‌ایم، توجه کنید. از درز باز کیسه‌ها، آن‌ها را به رو برگردانید. اگر بخشی از پارچه به نظرتان چروک دارد و کامل به لایی نچسبیده است، خودتان را نگران نکنید. با اتو کشیدن مجدد، این مشکل برطرف می‌شود.

 بیشتربخوانید:

چگونه به کودک غذای جدید بدهیم؟

 

 

 

 

مرحله هفتم

لبه باز (دوخته نشده) را هم بدوزید. دور تا دور کیسه‌ها را دوخت صاف بزنید. سعی کنید تا می‌توانید از لبه حرکت کنید. این کار به زیبایی کار بسیار کمک می‌کند. حالا نوبت اضافه کردن چسب نر و ماده است. من ابتدا نوار چسب‌ها را با سوزن ته‌گرد در محل مناسب‌شان فیکس کردم و سپس شروع به دوخت آنها کردم.

 

مرحله هشتم

حالا پارچه را همان‌طور که در شکل دیده می‌شود، به بالا تا بزنید. با قسمت بالایی لب به لب نشود و قسمت پشت آن بلندتر باشد تا روی قسمت جلویی برگردد و بخش نر و ماده چسب‌ها، روی هم قرار بگیرند. کیسه‌های خوراکی آماده هستند و شما از درست کردن‌شان بسیار لذت برده‌اید. هر بار که از آنها استفاده می‌کنید، از انجام این کار راضی‌تر و خرسندتر خواهید بود. برای پارچه‌های کیسه‌ها، از رنگ‌ها و طرح‌هایی استفاده کنید که دلخواه‌تان است. این کیسه‌ها به راحتی باز و بسته می‌شوند.

 

چطور کیسه‌ها را تمیز کنیم؟

کیسه‌ها را با آب ولرم بشویید. از اسکاچ برای تمیز کردن‌شان استفاده نکنید. بگذارید که بعد از شست و شو در دمای معمولی هوای اتاق خشک شوند. شاید بعد از خشک شدن نیاز باشد بخش‌هایی از سطح پارچه را اتو بکشید.

دقت کنید که برای اتو‌کشی از یک ورقه کاغذ و یا حتی پارچه دیگر استفاده کنید و مستقیم اتو را روی سطح پارچه قرار ندهید.

برچسب ها: غذای کودک، کودک، تغذیه، میان وعده، خلاقیت، آموزش تصویری، خوراکی، پارچه تعداد بازديد: 299 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز