Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 29 اسفند 1402 - 05:42

8
تیر
7 خوراکی که به رشد قد در کودکان کمک می‌کند

7 خوراکی که به رشد قد در کودکان کمک می‌کند

هر چند ژنتیک توسط فرد کنترل نمی‌شود اما به طور قطع با رعایت عادت های تغذیه‌ای و سبک زندگی سالم در طول دوره رشد، می‌توان باعث افزایش قد شدو هیچ کس به اندازه مادر نمی تواند این دقت نظر را برای کودک داشته باشد

هر چند ژنتیک توسط فرد کنترل نمی‌شود اما به طور قطع با رعایت عادت های تغذیه‌ای و سبک زندگی سالم در طول دوره رشد، می‌توان باعث افزایش قد شدو هیچ کس به اندازه مادر نمی تواند این دقت نظر را برای کودک داشته باشد.در این مطلب به این موضوع پرداخته ایم :

 

تخم مرغ

به گزارش روزنامه خراسان ،تخم مرغ منبع باورنکردنی پروتئین، ریبوفلاوین، بیوتین و آهن است. بر اساس اظهارات متخصصان، پروتئین به رشد و نمو سلول کمک می‌کند، بنابراین توصیه می‌شود سفیده تخم مرغ را به رژیم روزانه کودکان اضافه کنید. با این حال، در صورت بروز علایم آلرژی باید مصرف آن را قطع کنید.

 بیشتربخوانید:

7ماده خوراکی که باعث افزایش قد می‌شوند

 

 

دانه‌های سویا

دانه‌های سویا سرشار از پروتئین است و به احتمال زیاد برای بهبود سلامت استخوان گزینه مفیدی محسوب می‌شود، بنابراین توصیه می‌شود برای دریافت نتیجه موثر هفته‌ای دو بار سویا مصرف کنید.

 

سبزیجات برگ سبز

سبزیجات برگ سبز نه تنها سرشار از مواد مغذی هستند بلکه به بدن کلسیم خوبی می‌رسانند. ثابت شده است کلسیم موجود در سبزیجات برگ سبز باعث جذب و رسوب در استخوان می‌شود که با توجه به سن متفاوت است.

بهتر است اسفناج، کلم چینی، کلم پیچ یا کلم بروکلی را در سوپ، خورشت، ماکارونی یا اسموتی در برنامه غذایی کودکان بگنجانید.

 

هویج

بتاکاروتن موجود در هویج هنگام مصرف به ویتامین A تبدیل می‌شود. پیشنهاد می‌شود هویج خام را به رژیم روزانه کودکان اضافه کنید تا به بدن برای جذب موثر کلسیم کمک کند. هویج را می‌توان برای بهره مندی بیشتر از مزایای آن به صورت سالاد یا آب میوه مصرف کرد.

 

غلات کامل

غلات کامل سرشار از ویتامین B، منیزیم، سلنیوم، زینک، آهن و کلسیم هستند که این مواد معدنی در ساخت، استحکام و کانی سازی استخوان نقش بسزایی ایفا می‌کنند.

 بیشتربخوانید:

کدام غذاها برای افزایش قد کودکان مفید هستند؟

 

 

ماست

ماست به عنوان یک منبع غنی از مواد مغذی سرشار از پروتئین، کلسیم، ویتامین D و زینک است. تحقیقات نشان می‌دهد پروبیوتیک‌ها به رشد و نمو بچه‌های کم غذا کمک می‌کند.در صورتی که کودک شما به خوردن ماست علاقه‌ای ندارد می‌توانید پنیر را به عنوان منبع غنی پروتئین، کلسیم و ویتامین D جایگزین آن کنید.

 

آجیل

آجیل به عنوان یک نیروگاه خوب مواد مغذی حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی، چربی‌های سالم و پروتئین‌هاست، همچنین سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که برای سلامت استخوان‌ها گزینه مفیدی محسوب می‌شود.می‌توانید آجیل را به شکل‌های مختلف و در موارد گوناگون استفاده کنید.

 

نکات دیگر

اطمینان حاصل کنید کودک شما به صورت روزانه درگیر برخی فعالیت های بدنی است، کودک تان را به ورزش تشویق و او را درگیر فعالیت‌هایی مانند شنا و پرش کنید. 8 ساعت خواب با کیفیت بسیار توصیه می‌شود .کودک باید هنگام تماشای تلویزیون یا استفاده از رایانه از حالت بدنی خوب و درستی برخوردار باشد.

 بیشتربخوانید:

مواد غذایی که قد بلندتان می کند

 

 

برچسب ها: تغذیه، افزایش قد، رشدقد تعداد بازديد: 7264 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز