Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 14:44

21
تیر
دوخت شلوار زانو شبدری

دوخت شلوار زانو شبدری

آیا می‌خواهید که برای یک مناسبت کوچک یا دورهمی و یا هر برنامه دیگری، با یک ترفند راحت و سریع، لباسی را برای فرزندتان آماده کنید؟ اگر این گونه است، پیشنهاد ما به شما، این شلوار شبدری بامزه می‌باشد.

مترجم : اعظم اسلامی مجد‌‌‌‌

 

تحریریه زندگی آنلاین : آیا می‌خواهید که برای یک مناسبت کوچک یا دورهمی و یا هر برنامه دیگری، با یک ترفند راحت و سریع، لباسی را برای فرزندتان آماده کنید؟ اگر این گونه است، پیشنهاد ما به شما، این شلوار شبدری بامزه می‌باشد. تنها چیزی که نیاز دارید، مقداری پارچه کشباف و کمی پارچه نمدی و ابزار لازم برای دوخت و دوز است. آیا شما هم موافقید که تکه‌های شبدری زانو برای شلوار کودکان، ایده بسیار خوبی است؟ بچه‌ها مدت زمان زیادی را روی زانوهای خود می‌نشینند و سرگرم بازی می‌شوند. افزودن کمی لایه روی این بخش از لباس‌های آنها هم به استحکام و دوام بیشتر شلوارهای آنها کمک می‌کند و هم موجب نرمی شلوار در آن بخش و حفظ سلامت زانوها در اثر محکم نشستن روی زمین می‌شود، البته این ایده برای شلوار پسر بچه‌ها، کاربردی‌تر است. حالا اگر با ما موافق هستید، بهتر است برویم به سراغ انجام این پروژه جدید و جذاب.

 بیشتربخوانید:

کلاه نمدی

 بیشتربخوانید:

آموزش دوخت عروسک موش نمدی با الگو

 

 

وسایل مورد نیاز

چیزهایی که در این پروژه ساده نیاز دارید، عبارتند از:

 پارچه کشباف

 پارچه نمدی

 الگو

 کش

 لوازم خیاطی

 بیشتربخوانید:

آموزش دوخت ماسک دهان قابل شستشو

 

 

روش کار

ابتدا قسمت پاهای شلوار را از پارچه کشباف با قیچی جدا کنید. بهتر است که از الگوی شلوار لِگ استفاده نمایید و یا اینکه شکل و فرم آن را قبل از برش روی پارچه ایجاد کنید. دو بخش مربوط به پاهای شلوار را که برش زدید، به طور مجزا از وسط تا بزنید. حالا الگوی شبدری را روی ساق قرار دهید. بهتر است که الگو دقیقا روی زانو قرار بگیرد، چرا که این بخش‌های لِگ (شلوار) بیشتر دچار ساییدگی می‌شود.

جای الگو که برایتان مشخص شد، طرح شبدر را با کمک آن روی پارچه نمدی بکشید و با قیچی درآورید.

همین مراحل را با آن یکی ساق نیز تکرار کنید. حالا تای وسط هر کدام از لگ‌ها را باز کنید و شبدرها را که روی زانوهای لگ‌ها مشخص کرده‌اید، با سوزن ته‌گرد به پارچه شلوار وصل کنید که جابجا نشوند. دور تا دور شبدرها را با چرخ خیاطی بدوزید.

بعد از دوختن شبدرها، ماحصل کار چیزی است که در تصویر می‌بینید و باید اقدام به دوختن شلوار کنید. پس قسمت پاها را از رو به پشت برگردانید و دور تا دور بخش‌های برش خورده را به هم بدوزید تا یک شلوار لِگ داشته باشید. قسمت پایین شلوار (پاچه‌ها) را دوخت دوتایی بزنید تا شکل مرتب‌تر و محکم‌تری داشته باشد و برای قسمت کمر آن از کش نسبتا پهن استفاده کنید. شلوار را به رو برگردانید و در صورت دلخواه، اتو بزنید تا مرتب‌تر به نظر برسد.

بیشتربخوانید:

شلوار لگی دامن دار مخصوص دختر کوچولوها

برچسب ها: آموزش خیاطی، خیاطی، لباس کودک، آموزش، لباس بچه تعداد بازديد: 147 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز