Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 19:39

24
اردیبهشت
کلاه نمدی

کلاه نمدی

درست کردن و دوختن این کلاه سبز و بلند، به قدری آسان است که به ذهن‌تان هم خطور نمی‌کند. این کلاه را می‌توانید در سه سایز مختلف با توجه به سن و سال فرزندتان آماده کنید.

ترجمه :  اعظم اسلامی مجد‌

 

تحریریه زندگی آنلاین : درست کردن و دوختن این کلاه سبز و بلند، به قدری آسان است که به ذهن‌تان هم خطور نمی‌کند. این کلاه را می‌توانید در سه سایز مختلف با توجه به سن و سال فرزندتان آماده کنید. سایز کوچک (small) آن برای کودکانی است که کمتر از 3 سال سن دارند. سایز متوسط (medium) آن برای کودکانی که کمتر از 5 سال دارند (3 تا 5 سال) و سایز بزرگ (large) آن برای کودکانی که بزرگ‌تر از 5 سال هستند و البته برای بزرگسالان. این کلاه سبز جذاب برای سِت کردن با بعضی از لباس‌ها بسیار مناسب است، مخصوصا برای آنها که عاشق رنگ سبز هستند. برای درست کردن آن نیاز به این وسایل دارید:

 بیشتربخوانید:

آموزش دوخت عروسک موش نمدی با الگو

 

 

 

وسایل مورد نیاز

* 45 سانتیمتر پارچه نمدی سبز

* 10 سانتیمتر پارچه نمدی مشکی

* کمی ضایعات و خرده پارچه زرد

* الگوی مخصوص کلاه

* لوازم خیاطی

 

روش کار

ابتدا الگو را پرینت بگیرید و با تکه‌های آن، نمد کلاه را برش بزنید. تکه‌های الگو، دو خط تا دارند، بنابراین نمد را دو بار تا بزنید و قبل از برش نمد را از هر طرف تراز کنید. همان طور که در این تصویر می‌بینید، نمدها را به دو شکل (یک بار تا خوردن یا دو بار تا خوردن) می‌توان برش زد.

نهایتا، نتیجه کار یکی است. یک تکه نمد سبز به شکل مستطیل علاوه بر این دو الگو و یک تکه نمد مشکی به شکل نوار باریک (کمربند مشکی کلاه) و یک سگک زرد رنگ نیز نیاز دارید. از این نمودار برای برش زدن استفاده کنید:

لبه کلاه               کمربند مشکی       سگک طلایی

کوچک                53 × 15 سانتیمتر 53 × 4 سانتیمتر

متوسط                56 × 15 سانتیمتر 56 × 4 سانتیمتر      7.5 × 6 سانتیمتر

بزرگ                 58 × 15 سانتیمتر 58 × 4 سانتیمتر  

 بیشتربخوانید:

آموزش دوخت ماسک دهان قابل شستشو

 

برای درست کردن سگک زرد رنگ، ابتدا دو شکاف به طول 1.5 اینچ به طور موازی روی نمد زرد ایجاد کنید. ما گوشه‌های سگک را به شکل منحنی درآورده‌ایم تا سگک شکل بهتری پیدا کند (این بخش سلیقه‌ای است). نوار مشکی کمربند کلاه را از داخل همین شکاف‌ها رد کنید و همان طور که در شکل نیز می‌بینید، کمربند سگک‌دار، درست می‌شود. قسمت مستطیل نمد سبز را از قسمت عرض آن یک دوخت صاف بزنید. حدود 1 سانتیمتر جای دوخت نگاه دارید. به این ترتیب بدنه کلاه نیز آماده می‌شود.

حالا نوبت دوخت گردی بالای کلاه رسیده است. ابتدا بخش دایره‌ای را با سوزن ته گرد به مستطیلی که قبلا دوختید، وصل کنید. باز هم 1 سانتیمتر جای دوخت بگذارید. لبه‌ها را روی هم قرار دهید تا هم تراز شوند.

سپس دور تا دور آن را بدوزید تا دو تکه به هم وصل شوند. حالا جای دوخت را کمی کوتاه کنید تا از 1 سانتیمتر به نیم سانتیمتر برسد (برای مرتب شدن کار). حالا بخش‌های دوخته شده را به رو برگردانید. لبه‌ها را مرتب کنید و کمربند را از آن رد کنید (درست مطابق شکل). حالا وقت دوختن لبه کلاه است. بخش لبه را دور دوزی کنید (این بخش دو تا حلقه دایره‌ای شکل است). 1 سانتیمتر جای دوخت بگذارید. بعد از دوخت، لبه‌ها را با قیچی مرتب کنید و حلقه را به رو برگردانید. در مرحله بعدی قرار است که این حلقه به لبه بلند (بدنه) کلاه وصل شود. این کار را ابتدا با سوزن ته گرد انجام دهید. سپس لبه‌ها را روی هم چفت نموده و شروع به دوختن کنید. این بخش مرحله پایانی بود و کلاه فرزند شما به همین راحتی آماده استفاده شده است.

برچسب ها: کلاه، کلاه نمدی، آموزش دوخت کلاه، نمد دوزی، شال و کلاه، کلاه بافتنی، کلاه گپ، الگو دوخت تعداد بازديد: 954 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز