Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 04:32

15
اسفند
اسباب‌بازی‌ برای بازی، یادگیری و رشد کودک است

اسباب‌بازی‌ برای بازی، یادگیری و رشد کودک است

در گام اول تهیه اسباب‌بازی برای کودک باید متناسب سن و توانایی کودک باشد، به این صورت که اگر انجام این بازی برای کودک آسان بود از اسباب‌بازی‌های سنین بالاتر و اگر سخت بود

تحریریه زندگی آنلاین : دکتر مهسا ساداتی؛ روانشناس حوزه کودک بیان کرد: در گام اول تهیه اسباب‌بازی برای کودک باید متناسب سن و توانایی کودک باشد، به این صورت که اگر انجام این بازی برای کودک آسان بود از اسباب‌بازی‌های سنین بالاتر و اگر سخت بود از اسباب‌بازی‌های سنین پایین‌تر استفاده می‌کنیم. بیشتر بازی‌های فکری قانونمند هستند و از دستورالعمل‌های خاص خودشان پیروی می‌کنند، اما بازی‌هایی مثل خانه‌سازی و خاله‌بازی جزو بازی‌های آزاد و خلاق محسوب می‌شوند و در پرورش خلاقیت و تفکر انتقادی در کودکان نقش اساسی دارند که والدین می‌بایست کارایی هر بازی را بدانند و بسته به توانایی یا ناتوانی کودک بازی را انتخاب کنند. این متخصص در گفت‌وگو با ایسنا قزوین به نقل از کودک سالم، اظهار کرد: بازی و اسباب‌بازی از بدو تولد برای کودک ضروری است، چون کودک از زمانی که به دنیا می‌آید تا یک‌سالگی با هر چیزی که به دستش می‌رسد بازی می‌کند. کودک از این توانمندی جهت شناخت دنیای پیرامون خود استفاده می‌کند.

 بیشتربخوانید:

روش های ساده برای ضدعفونی اسباب‌بازی‌ها

نقش مهم اسباب بازی در شکل گیری شخصیت کودک

فواید گِل بازی برای کودکان

 

برچسب ها: کودک، بازی، سرگرمی، اسباب بازی، رشد کودک تعداد بازديد: 309 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز