Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 00:07

20
مهر
شلوارهای بسیار ساده و زیبا (با استفاده از دو تکه پارچه)

شلوارهای بسیار ساده و زیبا (با استفاده از دو تکه پارچه)

هوای سرد کم‌کم می‌خزد داخل خانه و بهتر است که در فکر تهیه شلوارهای راحتی و مناسب برای دخترتان باشید تا سرمای پاییز در جانش ریشه نیندازد. استفاده از لِگ‌ها (شلوارهای جذبی) بهترین و ساده‌ترین راه برای گرم نگه داشتن

ترجمه :  اعظم اسلامی مجد

 

تحریریه زندگی آنلاین : هوای سرد کم‌کم می‌خزد داخل خانه و بهتر است که در فکر تهیه شلوارهای راحتی و مناسب برای دخترتان باشید تا سرمای پاییز در جانش ریشه نیندازد. استفاده از لِگ‌ها (شلوارهای جذبی) بهترین و ساده‌ترین راه برای گرم نگه داشتن پاهای دختر کوچولوی شما است و اگر موافقید، بهتر است که شروع کنیم و با هم چند تایی را برای پاییز امسال آماده کنیم. این شلوارها بسیار سریع و راحت دوخته می‌شوند و قطعا فقط مورد استفاده دختر کوچولوها نیست، بلکه پسرها هم می‌توانند از آنها استفاده کنند، فقط شاید پسرها ترجیح بدهند که قسمت‌های پاهای شلوار یا لگ خیلی تنگ و چسبان نباشد. آن وقت است که می‌توانید اندازه‌ها را بزرگ‌تر در نظر بگیرید تا گشادتر باشند. بقیه قسمت‌ها تفاوتی با لگ دخترانه ندارد و همان دستورالعمل را دنبال کنید. شلوارهای لگ در بازار و فروشگاه‌ها جزو ارزان‌ترین شلوارها هستند و ممکن است فکر کنید که می‌توانید به جای دوختن، آنها را خریداری کنید، ولی تا امتحان نکنید باورتان نمی‌شود که چقدر دوختن این شلوارها راحت و آسان است. پس چرا خودتان دست به کار نشوید؟ شک نکنید که ارزان‌تر تمام می‌شود و علاوه بر آن می‌توانید از همان پارچه شلوار برای فرزندتان تی‌شرت هم بدوزید. شلوارهای لگ را می‌توانید از تی‌شرت‌های قدیمی خودتان و سایر افراد خانواده و یا تی‌شرت فرزندتان هم درست کنید. فقط توجه داشته باشید که پارچه تی‌شرت مورد نظرتان حتما کِش بیاید. علاوه بر این می‌توانید از شلوارهای راحتی قدیمی خودتان هم استفاده کنید یا حتی پیراهن و دامن. ما برای قسمت پایین شلوار و جاهای دیگر از دوخت با سوزن دو تایی استفاده کرده‌ایم تا کار شکل زیباتری به خود بگیرد. در ضمن دوخت با سوزن دو تایی برای پارچه‌های کشی مناسب‌تر است.

بیشتربخوانید:

آموزش دوخت عروسک موش نمدی با الگو

 

اولین شلوار را در مدت زمان سی دقیقه خواهید دوخت و بعدی‌ها را حتی زودتر، چرا که همگی به یک شیوه دوخته می‌شوند و شما به زودی در این کار حرفه‌ای می‌شوید. در مورد دوخت با سوزن دو تایی، اگر ماشین چرخ خیاطی شما، دوخت زیگزاگ دارد، قطعا دوخت با سوزن دو تایی را هم دارد. در تی‌شرت‌ها و شلوارهای راحتی معمولا دوخت دو تایی بسیار پر کاربرد است. نمای خوبی به کار می‌دهد و با کشیده شدن پارچه و لباس، دوخت آن باز نمی‌شود. این روش دوخت برای پارچه‌های کش‌دار، بسیار مناسب است. پارچه‌های مورد نظرتان را از هر روشی که آماده کردید (خرید پارچه دلخواه و یا استفاده از لباس‌های قدیمی‌تر)، کنار هم قرار دهید. الگوها را یکی یکی روی آنها بیندازید، البته یک الگو هم کافی است. برای کشیدن الگو خودتان را به زحمت نیندازید. از یکی از شلوارهای راحتی آماده‌اش استفاده کنید و الگو را از روی آن درآورید. در شلوارها معمولا اندازه پشت و جلوی شلوار یکی نیست (پشت بیشتر است)، ولی در این مدل به دلیل کشی بودن پارچه، اندازه‌ها یکی است. پس با کشیدن یک الگو کار را شروع کنید. شلوار مورد نظر را که به عنوان الگو استفاده می‌کنید از طول تا بزنید، جوری که فقط یک لنگه شلوار دیده شود و شروع به کشیدن آن روی کاغذ الگو نمایید. توجه کنید که از لبه بالایی به اندازه 3 سانتیمتر اضافه بگیرید تا بعد در این قسمت کِش شلوار را اضافه کنید و از لبه‌های شلوار نیم سانتیمتر اضافه بگیرید برای جای دوخت. همچنین از قسمت پایین شلوار (پاچه‌ها) هم 2 سانتیمتر الگو را اضافه بگیرید، چرا که دوخت لبه پایینی پهن‌تر از درز بغل‌های کار است. دقت داشته باشید که هر دو پای شلوارها فقط از قسمت داخل پاها برش می‌خورند. قسمت بیرونی بدون برش است (اگر می‌خواهید شلوار را برای پسرتان بدوزید، اندازه‌ها را کمی بیشتر در نظر بگیرید). الگو را برش بزنید و روی هر کدام از تکه پارچه‌ها قرار داده و شروع به برش زدن پارچه‌ها کنید. پارچه‌ها را به هر تعداد شلوار که در نظر دارید، برش بزنید تا برویم سراغ دوخت آنها. اگر پارچه‌های برش خورده را روی میز پهن کنید، می‌بینید که قسمت بالا پهن‌تر از قسمت پایین است و با در نظر گرفتن همین نکته، بالای شلوار را اشتباهی به پایین ندوزید. کار دوخت را با لبه پایینی شلوار شروع می‌کنید. همان بخشی که 2 سانتیمتر جای دوخت نگه داشتید. سه‌چهارم را به داخل تا بزنید و با سوزن ته‌گرد آن را در همان حالت نگه دارید. سپس سوزن دو تایی را در چرخ خیاطی جا بیندازید و دوخت دو تایی را در قسمت مورد نظر بدوزید (اگر چرخ خیاطی شما سوزن دو تایی ندارد می‌توانید آن را جداگانه تهیه کنید و با دستورالعمل روی چرخ خیاطی نصب کنید). دوخت دو تایی هر دو پاچه شلوار را بزنید. اگر چرخ خیاطی موقع دوخت پارچه را می‌کشد یا جمع می‌کند، طول دوخت (اندازه‌ای که هر بار سوزن وارد و خارج شده و دوباره وارد و خارج می‌شود) یا همان کوک‌های ریز پشت سر هم را بیشتر کنید. دوخت‌های درشت‌تر مشکل کشیده و جمع شدن پارچه را برطرف می‌کند.

درست مطابق شکل، قسمت پایین پاها، دوخت دو تایی زده شد و قسمت پشت همین دوخت هم بسیار مرتب زیگزاگ شده است (از این بهتر نمی‌شود). بعد از این بخش، سراغ دوختن فاق شلوار می‌روید. برای این کار هر دو بخش (پاها) را روی هم قرار می‌دهید جوری که روی پارچه‌ها، روی هم بیفتد و لبه‌ها کاملا به موازات هم قرار بگیرند.

با در نظر گرفتن فاصله نیم سانتیمتر که قبلا گفته شد، هر دو لبه فاق شلوار که خط اریب مانند است را بدوزید. همچنان از دوخت سوزن دو تایی استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که دوخت‌ها محکم‌تر هم باشند. حالا تای شلوار را تغییر دهید و شلوار را به شکل معمولی روی میز قرار دهید. این بار باید لبه درز داخلی شلوار را بدوزید. با در نظر گرفتن جای دوخت نیم سانتیمتری و استفاده از سوزن دو تایی این بخش را هم بدوزید. حالا دیگر تمام قسمت‌های شلوار دوخته شده است، به غیر از قسمت کمر.

بیشتربخوانید:

آموزش دوخت ماسک دهان قابل شستشو

 

بخش کمر را با در نظر گرفتن اندازه 3 سانتیمتر تا بزنید و آن را با سوزن ته‌گرد ثابت کنید. این بخش را هم دوخت با سوزن دو تایی بزنید. فقط از قسمت پشت کمر به اندازه 5 سانتیمتر را ندوزید تا از این قسمت کش کمر را رد کنید. یک سنجاق قفلی را به یک سر کش (بهتر است کمی پهن باشد تا 2 سانتیمتر برسد) وصل کنید و از کمر شلوار عبور دهید. کش را به اندازه‌ای که مدنظرتان است برش بزنید و دو سر آن را روی هم قرار دهید و بدوزید. این بخش را چند دور بدوزید تا دو سر کش از هم جدا نشوند. حالا قسمت درز پشت کمر (5 سانتیمتر) را هم بدوزید. به همین راحتی دوختن یک شلوار تمام شد. مطمئن باشید که دومی و سومی راحت‌تر هم می‌شوند.

بیشتربخوانید:

آموزش دوخت کاور مبل در منزل به ۲ روش

 

برچسب ها: خیاطی، آموزش، خیاطی بدون الگو، لباس بچه تعداد بازديد: 208 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز