Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 14:19

26
فروردین
ایده های صورتی برای اتاق کودکان

ایده های صورتی برای اتاق کودکان

اتاق کودک با رنگ صورتی یک انتخاب کلاسیک برای فرزندان دختر خانواده است. نوعی زنانگی، معصومیت و طراوت همزمان در این رنگ دیده می‌شود. در سال‌های اخیر، از این رنگ برای اتاق بزرگسالان نیز استفاده می‌شود.

به قلم : آذین نعمتی ؛ كارشناس ارشد معماري

 

تحریریه زندگی آنلاین : اتاق کودک با رنگ صورتی یک انتخاب کلاسیک برای فرزندان دختر خانواده است. نوعی زنانگی، معصومیت و طراوت همزمان در این رنگ دیده می‌شود. در سال‌های اخیر، از این رنگ برای اتاق بزرگسالان نیز استفاده می‌شود. علاوه بر اتاق خواب، در طراحی آشپزخانه و سرویس بهداشتی نیز کاربرد دارد، چرا که این رنگ حس خوبی به دیگران انتقال می‌دهد و در هر سن و سالی مخاطب خود را دارد. ترکیب آن با رنگ‌های خنثی، به ملایمت و لطافت آن می‌افزاید. راه‌های زیادی برای استفاده از این رنگ وجود دارد. صورتی را هم می‌توان به صورت کلاسیک استفاده کرد و هم به شکل مدرن، حتی می‌توان با کمی خلاقیت صورتی را فراتر از کلیشه‌های جنسیتی نیز استفاده کرد. نکته مهم این است که با لایه‌بندی رنگ‌های مختلف صورتی می‌توان فضایی طراحی کرد که الگو و بافتی متفاوت دارد. بازی با سایه‌های مختلف رنگی، جذابیت‌های بصری ایجاد می‌کند. صورتی با رنگ‌های خنثی و رنگ چوب، می‌تواند ترکیب متعادل و چشم‌نوازی به وجود آورد. برای الهام گرفتن از چگونگی استفاده از رنگ صورتی در اتاق خواب کودک‌تان از مدل‌های کلاسیک تا استفاده‌های امروزی و مدرن، این نوشتار را تا انتها بخوانید.

بیشتربخوانید:

ایده های جذاب برای طراحی اتاق خواب کودک ( قسمت دوم )

 

 

 

 

1- بازیگوشانه

 کاغذ دیواری این اتاق با طرح هندوانه‌های کوچک صورتی، قالیچه صورتی پرز‌دار آن و یک تختخواب صورتی ملایم، ترکیب شاد و بازیگوشانه‌ای در این اتاق ایجاد کرده و حال و هوای خوبی را رقم زده است.

 

2- صورتی مدرن دانمارکی

 این اتاق کودک که مدل دانمارکی طراحی شده است. دیوارهای صورتی اتاق که با بافت کرم رنگ کف و یک فرش سبک قدیمی طوسی روشن، هماهنگ شده، فضای آرام و سبکی را ایجاد نموده است. یک رشته چراغ مدل سه گوش که از یک طرف اتاق به طرف دیگر آن وصل شده است و یک روشنایی رومیزی به شکل ابر که کنار تخت کودک قرار گرفته، حس سادگی و طراوت بهاری را توامان القا می‌کند.

3- صورتی تئاتری

این اتاق کودک، کاغذ دیواری طرح‌دار و شلوغی دارد. شکل‌ها و طرح‌های انتزاعی در کنار تخت تاج‌دار (گهواره) که سایبان دراماتیک آن نقطه کانونی اتاق است، به نوعی سبک قدیمی و جدید را با هم ترکیب نموده و در کنار اسباب‌بازی‌ها و عروسک‌ها، فضای سرگرم‌کننده و تئاتری در اتاق ایجاد کرده است.

 بیشتربخوانید:

دکوراسیون اتاق کودک

 

 

 

 

4- صورتی هلویی پرنسسی

 این اتاق کودک مدل شیک و جذاب فلوریدایی است. رنگ صورتی ملایم دیوار در کنار نخل‌های سفید روی آن با فرش حصیری و سایر لوازم جانبی و دکوری آن، حس خنکی و نشاط دارد؛ پاکیزگی، لطافت و نشاط از تمام زوایای این اتاق احساس می‌شود.

 

5- مدل مراکشی

 این اتاق حس حرکت و جنب و جوش دارد. مدل اتاق‌های شاهزاده خانم‌های مراکشی است. از رنگ صورتی در کنار نارنجی، خاکستری و سفید استفاده شده است. این اتاق حال و هوای گرمی دارد و صورتی در آن علاوه بر طراوت و ملایمت، نوعی انرژی و حرکت را نیز القا می‌کند.

 

6- یک مدل استراتژیک و کاربردی

 در این اتاق، به رنگ صورتی ناخنک زده شده است. رنگ دیوار سفید با کمی توناژ صورتی است. یک پتوی صورتی در کنار فرشی که طرح‌های هندسی صورتی، سفید دارد؛ انگار که بخش برجسته اتاق هستند. رنگ عمده اتاق سفید است، ولی صورتی در آن به سبکی شیرین و جذاب استفاده شده است.

بیشتربخوانید:

دکوراسیون اتاق کودک در شرایط خاص

 

 

 

 

7- الگوهای ترکیبی

 این اتاق شبیه یک کیک تولد است. طرح‌های گرافیکی فرش، در کنار طرح‌های کوچک و صورتی کاغذ دیواری که شکل پرنده و گیاهان متفاوت است و آن را سایه روشن نشان می‌دهد، در کنار رنگ سفید و سایر المان‌های اتاق، به فضای اتاق جذابیت چشمگیری داده است.

8- شوک صورتی

 این اتاق کودک، یک نوع صورتی غلیظ و توجه برانگیز در قسمت سقف دارد. تماشای آن شوک لحظه‌ای به بیننده می‌دهد. تندی صورتی سقف را رنگ خنثی دیوارها و کف اتاق به تعادل می‌رساند. از لایه‌های رنگ صورتی در پنجره‌ها نیز استفاده شده است. لبه‌های سیاه تخت و چادر راه راه رنگی به تنوع و طراوت بیشتر اتاق کمک کرده است.

 

9- صورتی پیچیده

 این اتاق متفاوت که در آن سقف چوبی و تخت سایبانی همرنگ با سقف، توجه بیننده را جلب می‌کند، ترکیبی از چند رنگ مختلف است که در عین تنوع و پیچیدگی، جذابیت زیادی دارد. چراغ رومیزی متفاوت، قالیچه سفید و کمد صورتی کنار دیوار، فضا را نه فقط برای کودک، بلکه برای والدین او نیز جذاب کرده است.

 

10- صورتی روانگردان

 رنگ ملایم و مه‌آلود دیوار در کنار مبل راحتی هلویی رنگ و فرش کرم قهوه‌ای پلنگی که با کفپوش اتاق هماهنگ شده، ترکیب سه‌گانه و لطیفی ایجاد کرده است. این اتاق جان می‌دهد برای یک خواب آرام و عمیق.

 

11- صورتی شیک و مدرن امروزی

 این اتاق، زیبایی خیره‌کننده‌ای دارد. رنگ صورتی در آن به طرزی جسورانه و جذاب استفاده شده است. سایه روشن‌های صورتی در قسمت تحتانی پرده، رنگ ملایم کف‌پوش، صندلی متفاوت با طرحی مدرن در کنار رنگ مشکی دیوار، تضاد زیبایی ایجاد کرده است. طراحی این اتاق نوعی تعادل و پیچیدگی را توامان دارد و محال است مورد توجه کودک‌تان قرار نگیرد.

 

12- صورتی در شکوفه‌های زیبای گیلاس

 طراحی این اتاق، بیشتر سبک ژاپنی دارد. سایه‌روشن‌های صورتی و سفید در کنار شکوفه‌های گیلاس، کاغذ دیواری و تخت خواب برنزی ملایم حسی الهام گرفته از رنگ‌های قدیمی را به یادمان می‌آورد.

13- صورتی درخشان

 دیوار این اتاق دو رنگ ملایم و روشن را به صورت ترکیبی به نمایش گذاشته است. صورتی بسیار ملایم که با رنگ چوب در سرتاسر فضا هماهنگ است. یک مبل راحتی صورتی کمرنگ و یک قالیچه کمرنگ در کنار سایر عناصر اتاق، این فضا را تکمیل کرده است.

 

14- صورتی شنی

 این اتاق شبیه شعری عاشقانه و لطیف است؛ قصیده‌ای آفتابی در یک روز بهاری و در ساحلی آرام، ترکیبی از الگوها و سایه‌های صورتی رنگ که حس مدرن بودن فضا و در عین حال شادمانگی و طراوت را القا می‌کند. ترکیب صورتی این اتاق حس کامل و بی‌نقص بودن به بیننده می‌دهد.

 

15- صورتی جفت شده با مشکی

 یک اتاق شیک و امروزی که طراحی آن سبک استرالیایی دارد. کاغذ دیواری یک طرف اتاق، گل‌های رز صورتی درشت دارد. ترکیب صورتی ملایم با رنگ زمینه مشکی، جسارت چشمگیری در فضا ایجاد کرده است. سایر عناصر اتاق مثل در کنار مبل راحتی، فرش صورتی ملایم و تخت خواب نرده‌ای سفید، فضای متفاوتی ایجاد کرده است.

این نوشتار ادامه دارد..

 

 

برچسب ها: آذین نعمتی تعداد بازديد: 42 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست ؟

فیلم روز
تصویر روز