Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 22:53

29
دی
ایده‌های جذاب برای طراحی اتاق نوجوان

ایده‌های جذاب برای طراحی اتاق نوجوان

دکوراسیون اتاق نوجوان بهتر است با توافق نظر پدر و مادر و فرزند انجام شود. نوجوانان در این مرحله سنی، باید بتوانند نظرات مستقل خود را ارائه دهند. فضای اتاق آنها بازتابی از ذائقه و شخصیت در حال رشد

به قلم : آذین نعمتی ؛ كارشناس ارشد معماري

 

تحریریه زندگی آنلاین : دکوراسیون اتاق نوجوان بهتر است با توافق نظر پدر و مادر و فرزند انجام شود. نوجوانان در این مرحله سنی، باید بتوانند نظرات مستقل خود را ارائه دهند. فضای اتاق آنها بازتابی از ذائقه و شخصیت در حال رشد آنها است. بسته به سن نوجوان و شخصیت او، اتاقش ممکن است برخی از المان‌های دوران کودکی را نیز داشته باشد. ممکن است حس بازیگوشی و شیطنت را القا کند یا به سمت فضای بزرگسالی متمایل شود. به این اتاق خواب‌ها توجه کنید. تمام فضاهایی که می‌بینید توسط طراحان داخلی و با در نظر گرفتن روحیات نوجوان‌ها طراحی شده‌اند تا فضای مناسبی باشد برای درس خواندن، استراحت کردن، سرگرم شدن با وسیله‌ای و ... .

بیشتربخوانید:

ایده های جذاب برای طراحی اتاق خواب کودک ( قسمت دوم )

 

 

 

 

در قلمرو

 این اتاق خواب نوجوان توسط طراح داخلی استرالیایی، طراحی شده است. او اتاق را جوری طراحی کرده است که هم جا دار باشد و هم استحکام و دوام کافی داشته باشد تا در دوران تحصیل در دانشگاه نیز مورد استفاده قرار گیرد. رنگ دیوار اتاق آبی است و سایه‌های خاکستری براق دارد که باعث شده فضا بُعد پیدا کند. رنگ آبی دیوار با سایر وسایل اتاق مثل قالیچه و مبل و تختخواب هماهنگ است. فضای خالی کف اتاق برای انجام برخی فعالیت‌ها حتی انجام ورزش‌های کششی و بازی کردن، مناسب و ایده‌آل است.

 

دارای روح آزاد

 این اتاق نوجوان به شکل فضاهای محلی طراحی شده است. طراحی ساده آن در کنار مکرومه آویزان شده از دیوار و بافت روی تختخواب و چراغ آویزهای مکرومه، حال و هوای اتاق‌های سبک مینیمال را دارد. ترکیب عناصر طراحی اتاق هم به لحاظ زیبایی‌شناسی و هم از نظر کاربردی، کامل است و تناسب وسایل مکرومه و بافته، به فضای اتاق انسجام بخشیده است. علاوه بر این، رنگ خنثی و روشن وسایل و رنگ دیوارها، اتاق را آرام و دنج کرده است.

 

اتاقی پر از حرکت و جنب و جوش

 کاغذ دیواری راه‌راه، تزئینات دیواری چشمگیر، پالت سیاه و سفید اتاق که رگه‌های قرمز و زرد و آبی تند هم دارد و ... به این اتاق حس حرکت و پویایی داده است و برای نوجوانانی که تحرک کمی دارند، بسیار مناسب است تا جنب و جوش بیشتری را در آنها القا کند.

 بیشتربخوانید:

دکوراسیون اتاق کودک

 

 

 

 

اتاقی با سقف گلدار

 این اتاق نوجوان با لوستر کریستالی، رنگ سیاه دیوار، تابلوهای دکوری نصب شده روی آن، سقفی دراماتیک و کاملا متفاوت، هم آراسته و شیک به نظر می‌رسد و هم جذاب و مدرن. یک فضای ایده‌آل و دلچسب برای نوجوان دختر که با بیدار شدن از خواب از تماشای گل‌های درشت و خوشرنگ سقف، حس سبکی و طراوت کند.

 

خطوطی مشخص در فضایی مینیمال

 این اتاق خواب نوجوان نیز طراحی مینیمالیستی دارد. دارای خطوط واضح و مشخصی است. پالت رنگ سیاه و سفید در این اتاق نیز دیده می‌شود. نمایش منظم کلاه‌های روی دیوار، صندلی راحتی بافته شده که از سقف آویزان است و قالیچه راه‌راه کف اتاق، این مکان را راحت و دنج کرده است. چیز اضافه‌ای در این اتاق وجود ندارد و برای استراحت کردن یک نمونه ایده‌آل است.

 

طراحی با استایل Retro صورتی (سبک رترو، از طراحی‌های قدیمی الهام گرفته است)

 سبک رترو صورتی که به مدل‌های هنری تاریخی و قدیمی پهلو می‌زند، در فضای اتاق به خوبی نشسته است. طراحی این اتاق نشان می‌دهد که طراح هدفش باب نمودن دوباره سبک‌های قدیمی بوده است. اتاق هم دنج است و هم زیبا. طرح‌های صورتی رنگ دیوار، آینه گلدار، وسایل حصیری اتاق، بالش و گلیم بیضی روی زمین، پالتی از صورتی، سفید و قهوه‌ای هستند که همگی متناسب با هم انتخاب شده‌اند.

 بیشتربخوانید:

دکوراسیون اتاق کودک در شرایط خاص

 

 

 

 

طراحی مدل قدیمی

 در این اتاق نوجوان از طرح‌های مبلمان کلاسیک، نورپردازی و دکوراسیون سبک اتاق‌های قدیمی استفاده شده است. تختخواب چوبی و قاب عکس‌های بالای تختخواب‌ها و سایر وسایل اتاق نوعی تم مدرن و در عین حال قدیمی دارند و همین پارادوکس حس بامزگی و شیطنت را به بیننده القا می‌کند. فضای اتاق بسته نیست و انگار حرکت و جریان دارد. شاید دلیل آن هم به رنگ روشن دیوارها مربوط است.

 

آبی و صورتی

 این اتاق، با سه رنگ آبی و صورتی ملایم که با سفید تلفیق شده‌اند، طراحی شده است. رنگ آبی و صورتی آن سبک است و با روشنی رنگ سفید تناسب دارد. یک مبل منحنی پایین پنجره، بالش‌های پف‌دار سفید نیز  با پارچه طرحدار (طرح گرافیکی) حال و هوای نرمی به این اتاق بخشیده است. این اتاق نور کافی از فضای بیرون و پشت پنجره دریافت می‌کند و با تختخواب گرم و نرمی که دارد، برای استراحت و آرامش، گزینه بسیار خوبی است.

 

نمودار خاکستری

 این اتاق خواب نوجوان، با رنگ‌های سرد خاکستری و نقره‌ای طراحی شده است. قفسه‌بندی کارخانه‌ای، کاغذ دیواری متفاوت و شوخ‌طبعانه و لامپ نئونی بالای تخت در کنار هم هماهنگی چشم‌نوازی به اتاق بخشیده‌اند و اغلب نوجوانان تمایل زیادی به داشتن یک اتاق با این طراحی شیک دارند.

 

تخت مدل طاقچه‌ای

 یکی از روش‌هایی که باعث بزرگ‌تر به نظر رسیدن اتاق خواب می‌شود، استفاده از طاقچه، نیمکت یا سکویی پهن به جای تختخواب است. در واقع همان کاری که مبل تختخواب‌شو انجام می‌دهد. مبل طاقچه‌ای یا تخت سکویی این اتاق نیز عملکرد مبل تختخواب‌شو را دارد و به آن تخت روزانه می‌گویند. این کار باعث می‌شود که فضای کمی از اتاق اشغال شود. هم اضافات دور تختخواب را ندارد و هم بسیار دنج و راحت است. در این اتاق، یک گوشه از آن را با الهام از طراحی سبک مراکشی، به شکل تخت روزانه، طراحی کرده‌اند که با تلفیق رنگ صورتی دیوار، تابلوی درخت وسط آن و دالبر منبت کاری شده وسط دیوار، فضای امن و دنجی برای استراحت نوجوان فراهم شده است.

 

نقاشی روی دیوار

 نقاشی دیواری آبی رنگ این اتاق که فضای مه‌آلود کوهستان‌ها را القا می‌کند، رنگ و بوی سرد و راحتی به این اتاق داده است. سایه و روشن شدن‌های رنگ آبی روی دیوار به آن بُعد داده است و تابلوی نقاشی نصب شده روی آن نیز هارمونی کامل با فضا دارد. استفاده از رنگ آبی و بنفش (روتختی) فضای اتاق را کمی سرد کرده که همین امر نیز به احساس راحتی بیشتر در این اتاق افزوده است.

 

شاد و روشن

 این اتاق نوجوان، فضای نسبتا بزرگی دارد. کاغذ دیواری‌های آن طرح‌دار است و رنگ روشن آن با سایر اثاث اتاق هماهنگ شده است.

تخت سایبان، کفپوش نسبتا روشن و موکت سفید در کنار پنجره بزرگی که نور زیادی از محیط بیرون دریافت می‌کند، همگی باعث روشن‌تر شدن این اتاق شده‌اند. این اتاق انرژی خوبی دارد و نوجوان شما را از کسالت و خواب‌آلودگی خارج می‌کند.

بیشتربخوانید:

پیشنهاد ویژه برای دکوراسیون اتاق کودک

 

 

 

 

بادبان‌ها را بکشید

 این اتاق تم دریایی دارد و آدم را به یاد قایق‌های بادبانی می‌اندازد. تابلوهای طرح قایق، دکوری روی میز کنار تخت، صندوق مدل قدیمی، شومینه کلاسیک، پوشش راه‌راه پرده و رنگ آبی تخت و بالش وسط آن، همگی یادآور آب و دریا و کشتی‌های دریایی هستند. فضای این اتاق بزرگ است و رنگ سفید دیوارها نیز به بزرگ‌تر دیده شدن آن منجر شده‌اند.

 

یک مدل نوستالژیک

 این اتاق نوجوان که سبک کلاسیک دارد، با آنکه شبیه اتاق‌های قدیمی پدر بزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها زمانی که نوجوان بودند، طراحی شده است، اما بسیار دوست‌داشتنی و خانگی به نظر می‌رسد و با مبلمان ویژه، دیوارهای آبی پودری و رنگ‌های صورتی وسایل اتاق، فضا را آماده معاشرت با دوستان و نزدیکان می‌کند.

 

اتاقی با لهجه صریح و شفاف

 این اتاق نوجوان بسیار دلباز و شیک طراحی شده است. کاغذ دیواری آبی و سفید آن و بافت بسیار ظریف‌شان در کنار ملحفه‌های طرح‌دار و روتختی هماهنگ با دیوار به فضای اتاق انرژی و روح ویژه‌ای داده است. استفاده از رنگ‌های زرد و قرمز در کنار آبی و سفید نیز تنوع بیشتری به اتاق و زیبایی آن داده است.

برچسب ها: دکوراسیون، اتاق خواب کودک، طراحی داخلی، کاغذ دیواری، اتاق خواب، فنگ شویی، آذین نعمتی تعداد بازديد: 69 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز