Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 19:02

2
مهر
سازمان‌دهی و نظم دادن به فضای مطالعه کودک

سازمان‌دهی و نظم دادن به فضای مطالعه کودک

آیا تمایل دارید که در فضای اتاق خواب کودک‌تان، یک بخش مناسب برای مطالعه ایجاد کنید؟ ایده‌های مربوط به فضای مطالعه، چندان پر هزینه نیستند. فقط لازم است ابتدا تمام جوانب این موضوع را مورد ارزیابی قرار دهید.

تحریریه زندگی آنلاین : آیا تمایل دارید که در فضای اتاق خواب کودک‌تان، یک بخش مناسب برای مطالعه ایجاد کنید؟ ایده‌های مربوط به فضای مطالعه، چندان پر هزینه نیستند. فقط لازم است ابتدا تمام جوانب این موضوع را مورد ارزیابی قرار دهید. ما در اینجا چند ایده به شما پیشنهاد می‌دهیم تا با کمی مدیریت و سازمان‌دهی، موقعیت اتاق فرزندتان را مطلوب و سازمان‌یافته تغییر دهید.

 

1- به اتاق خواب کودک‌تان میز تحریر اضافه کنید

با قرار دادن فقط یک میز مطالعه در اتاق، فضای دنجی را برای کودک و نوجوان خود ایجاد می‌کنید. او تکالیفش را آنجا می‌نویسد و مسئولیت‌پذیری را بیشتر درک می‌کند.

 بیشتربخوانید:

دکوراسیون اتاق کودک مبتلا به آلرژی

 

 

 

 

2- یک گوشه و فضای مناسب برای مطالعه بسازید

یک میز کج که بسیار کم حجم است و جای کمی می‌گیرد را در فضای پر ترافیک خانه، به وجود آورید، مثلا در آشپزخانه. به این ترتیب می‌توانید نظارت بیشتری روی کارهای او داشته باشید و پیشرفتش را در نظر بگیرید.

 

3- اگر خودتان اتاق کار دارید، یک گوشه از آن را به فرزندتان اختصاص دهید

منطقه‌ای برای فرزندتان در نزدیکی خودتان، جدا کنید. این کار پیوند زیبایی بین شما در حین انجام کارهایتان ایجاد می‌کند.

 

4- اتاق چند منظوره یا اتاق خواب اضافی هم ایده خوبی است

اگر در فضای اتاق خواب کودک‌تان، جا برای میز مطالعه نیست، از یک فضای دیگر استفاده کنید، فضایی برای مطالعه، انجام کار هنری، سرگرمی و بازی.

 بیشتربخوانید:

دکوراسیون اتاق کودک در شرایط خاص

 

 

 

5- در اتاق نشیمن یک میز قرار بدهید

ساختن یک میز ساده برای بچه‌ها کار سختی نیست. تهیه کردنش هم چندان هزینه‌بردار نیست. با قرار دادن یک میز کوچک گوشه نشیمن، می‌توانید ایده‌های خلاقانه کودکان و نوجوانان را از نزدیک ببینید و لذت ببرید.

 

 

6- به یک گوشه دنج برای مطالعه، جدی‌تر فکر کنید

کودکان چه در اتاق خود بازی کنند و چه مطالعه، در هر صورت نیاز اصلی آنها ایجاد شرایط لازم برای هر کدام از آنها است. اگر می‌خواهید که فرزندتان کتاب‌خوان باشد، بهتر است در یک بخش امن و راحت اتاق، تعدادی کتاب بچینید که کودک‌تان آنها را در دسترس خود داشته باشد.

 

7- با آغوش باز از رنگ‌های مختلف استقبال کنید

رنگ‌های روشن تحریک‌کننده مغز هستند و حتی به حفظ اطلاعات هم کمک می‌کنند. پس تئوری رنگ کلاس درس را در اتاق آنها نیز پیاده نمایید. رنگ سبز کمک زیادی به تمرکز می‌کند و نارنجی برای تقویت خلق و خوی کودک موثر است. قرمز، خلاقیت را تحریک می‌کند و آبی اثرات آرام‌بخش دارد.

 

8- از نور طبیعی استقبال کنید

به فرزند خود کمک کنید تا انگیزه‌هایش را حفظ کند. بگذارید که طبیعت الهام‌بخش او باشد. یک فضای راحت در کنار پنجره که تامین‌کننده  نور طبیعی در اتاق است، می‌تواند به حفظ تمرکز و انگیزه‌های کودک کمک کند.

 بیشتربخوانید:

ایده های دوست داشتنی برای اتاق بازی کودک

 

 

 

9- یک لامپ روی میز مطالعه، ضروری است

میز مطالعه بدون لامپ و چراغ مطالعه، کامل نخواهد شد. نور لامپ فضا را گرم می‌کند و از چشمان فرزند کوچک‌تان نیز در برابر خستگی محافظت می‌کند.

 

10- جزئیات بیشتر برای ایجاد نظم

یک اتاق که فضایی برای مطالعه دارد، قطعا جزئیاتی مثل فایل‌های آویزان، سبد، باکس و یا هر چیزی برای تفکیک وسایل و ... را نیز در بر دارد. به این ترتیب برنامه‌های مطالعاتی فرزندتان، سازمان‌دهی خواهند شد.

 

11- قفسه‌های شناور را بیشتر کنید

از فضای مورد نظر، نهایت بهره‌وری را داشته باشید. از بالای میز تحریر به شکل عمودی و یا افقی قفسه قرار دهید و بگذارید که فرزندتان فضای ذخیره‌سازی بیشتری داشته باشد.

 

12- خلاقیت بیشتری از خود بروز بدهید

در رابطه با فضای مورد نظر، ایده‌های زیادی وجود دارد. می‌توانید از قفسه‌های کتاب با اشکال و طرح‌های منحصر به فرد استفاده کنید، حتی می‌توانید از طرح‌ها و شکل‌های مورد علاقه کودک‌تان به شکل برچسب روی قفسه‌ها استفاده کنید. برخی از لوازم جانبی و دکوری، نقش الهام‌بخشی نیز دارند.

 

13- از صفحه نصب وسایل روی دیوار استفاده کنید

صفحه نصب وسایل روی دیوار،  ایده درخشانی برای این فضا است. به راحتی می‌توانید وسایلی که جنبه نمایشی دارند یا برای یادآوری باید در دیدرس کودک باشند، به آن وصل کنید.

 بیشتربخوانید:

نکاتی در مورد دکوراسیون اتاق کودک

 

 

 

 

14- میز شناور هم انتخاب خوبی است

آیا تا به حال به ایده میز شناور فکر کرده‌اید؟ میز دیواری یک گزینه خوب برای فضاهای کوچک است. همان کارایی را دارید، ولی با اشغال کمترین فضا.

 

15- از صندلی راحت استفاده کنید

دغدغه شما ایجاد فضای امن و راحت برای مطالعه می‌باشد. پس واجب‌تر از هر واجبی، یک صندلی راحت است که اندازه آن نیز استاندارد اندازه کودک‌تان باشد. بهتر است فقط به فکر تهیه صندلی‌های استاندارد باشید.

 

16- مبلمان دست دوم هم انتخاب دیگری است

گاهی اوقات با توجه به بودجه خود بهتر است از مبلمان دست دوم استفاده کنید. این نوع وسایل معمولا ارزان هستند و برخی مواقع کیفیت بسیار خوبی هم دارند.

 

 17- جا قاشقی و بعضی وسایل آشپزخانه هم می‌توانند جنبه کاربردی در اتاق کودک داشته باشند

با این کار اتاق و فضای مطالعه، بسیار منظم و سازمان یافته می‌شود و کودک از تماشای محیط منظم اطرافش لذت می‌برد.

 

18- قفسه‌های چرخ‌دار متحرک؛ یک ایده مناسب دیگر

ذخیره‌سازی وسایل و لوازم کودکان در ابزار و وسایل قابل حمل، به آنها کمک می‌کند تا هر جای خانه بتوانند ریاضی تمرین کنند، علوم بخوانند و نقاشی بکشند. این ایده بسیار محرک و جذاب است.

 

19- از لوازم و ملحقات روی میز کار استفاده کنید

اتاق‌های کوچک به وسایل ساده و کوچک نیاز دارند. بعضی از سطل‌ها، جعبه‌ها و قفسه‌ها برای چنین فضاهایی طراحی شده‌اند. در عین حال که نیاز کودک را تامین می‌کنند، جاگیر و مزاحم هم نیستند. اگر کودک‌تان با کامپیوتر سر و کار دارد و سی‌دی و وسایل دیگر این چنینی دارد، حتما به این مورد فکر کنید، چرا که از شلوغی و در همی سطح میز کم می‌کند.

 

 

برچسب ها: دکوراسیون، اتاق کودک، دکوراسیون داخلی، اسباب بازی، کاغذ دیواری، طراحی، تختخواب، مبلمان تعداد بازديد: 189 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز