Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 00:33

14
تیر
ایده های دوست داشتنی برای اتاق بازی کودک

ایده های دوست داشتنی برای اتاق بازی کودک

آیا در منزل خود یک اتاق اضافی برای بازی کودک‌تان دارید؟ آیا این امکان برایتان فراهم است که آن اتاق را به اتاق کودک تبدیل کنید؟ فضایی برای بازی با اسباب‌بازی‌ها، کار دستی درست کردن، قصه خواندن و ... .

مترجم :  اعظم اسلامی مجد‌

 

تحریریه زندگی آنلاین : آیا در منزل خود یک اتاق اضافی برای بازی کودک‌تان دارید؟ آیا این امکان برایتان فراهم است که آن اتاق را به اتاق کودک تبدیل کنید؟ فضایی برای بازی با اسباب‌بازی‌ها، کار دستی درست کردن، قصه خواندن و ... . اگر این امکان را دارید، پس متن زیر را بخوانید، چرا که ایده‌های خوبی به شما می‌دهد.

 

1- نقاشی دیوار با رنگ‌های تند و شاد

هنگام طراحی فضای داخلی اتاق، از طرح‌های خلاقانه استفاده کنید. انتخاب رنگ بسیار کلیدی است. دیوارها را با رنگ‌های مورد علاقه فرزندتان طراحی نمایید، حتی می‌توانید از طرح‌های سه بعدی استفاده کنید. برای ایجاد فضای مدرن، گاهی نباید مستقیم سراغ رنگ‌های خنثی بروید. گاهی انتخاب رنگ‌های تند، فضای جذاب‌تری ایجاد می‌کند. فقط باید در انتخاب سایر وسایل اتاق مثل فرش، روتختی و پرده دقت کنید.

 بیشتربخوانید:

دکوراسیون اتاق کودک مبتلا به آلرژی

 

 

 

2- نصب کفپوش با قابلیت تمیز کردن آسان

انتخاب کفپوش چوبی یا پلاستیکی برای کف اتاق کودک، انتخاب هوشمندانه‌ای است، زیرا هر دو گزینه در برابر لکه‌ها مقاوم هستند. اگر به دنبال کفپوش‌های اتاق بازی هستید که به هیچ وجه آسیب نبینند و یا اینکه نیاز به مرمت و بازسازی نداشته باشند، کفپوش‌های فوم مناسب‌تان می‌باشند، چرا که تمیز کردن آنها آسان است و با تنوع رنگی که دارند، فضای اتاق را شادتر می‌کنند.

 

3- تزئین دیوارها با انواع برچسب‌های دیواری

علایق و سلیقه‌های بچه‌ها معمولا با بزرگ‌تر شدن آنها، تغییر می‌کند. برگردان‌های دیواری (از هر جنسی که باشند؛ چوبی یا پلاستیکی)، راه حل خوبی برای ایجاد تغییر و تنوع در اتاق می‌باشند.

برخی کاغذ دیواری‌های موقت نیز در این رابطه مناسب هستند. این گونه اقدامات به فراخور علاقه کودک قابلیت تغییر در کوتاه مدت را دارند و می‌توان از آنها بهره زیادی برد.

 

4- استفاده از تخته سیاه روی دیوار

این ایده برای دکوراسیون، ایده بسیار خوبی است. نقاشی کشیدن روی دیوار برای بچه‌ها بسیار سرگرم‌کننده است. اینکه آزادانه روی دیوار هر طرحی که دوست دارند را پیاده کنند و همزمان شما هم دچار استرس نشوید، تجربه دلچسبی است.

فرقی نمی‌کند که تخته سیاه روی دیوار نصب کنید یا خودتان بخشی از دیوار را رنگ سیاه بزنید. در هر صورت هر دو مسیر به یک جا ختم می‌شود.

 بیشتربخوانید:

دکوراسیون اتاق کودک در شرایط خاص

 

 

 

5- استفاده از جعبه‌ها و باکس‌های دیواری

به این دیوار دقت کنید. یک فضای بسیار عالی برای قرار دادن وسایل و اسباب‌بازی‌ها را نشان می‌دهد. با طبقه‌بندی عمودی یکی از دیوارها و استفاده از مکعب‌ها و باکس‌ها، می‌توانید خرده وسایل کودک‌تان را در جای مناسبی قرار دهید. ما باکس‌ها را شماره‌بندی کرده‌ایم تا در وقت نیاز، به راحتی آن چیزی را که لازم است پیدا کنیم.

 

6- استفاده از سطل، سبد و جعبه‌های تزئینی

ایده تزئین اتاق خواب و بازی کودک نیاز به پیچیدگی و طراحی خاصی ندارد. فقط کمی خلاقیت لازم است. با سبدهای حصیری زیبا یا برخی جعبه‌ها می‌توانید این کار را انجام دهید. اگر امکان برچسب زدن آنها وجود ندارد، می‌توانید با رنگ‌آمیزی، آنها را از هم تفکیک کنید. برخی سطل‌های رنگی نیز برای این کار مناسب هستند. این کار را مطابق با وسایل اتاق کودک خود انجام دهید.

 

7- یک قفسه کوچک و شیک

استفاده از قفسه‌های شناور، قفسه‌های ایستاده که معمولا برای کتاب‌ها به کار گرفته می‌شوند، ایده فوق‌العاده خوبی برای اتاق خواب کودک است، هم به لحاظ زیبایی و هم برای جنبه‌های کاربردی. از طبقات آنها می‌توانید برای نگهداری اسباب‌بازی‌ها و کتاب‌ها استفاده کنید، حتی می‌توانید در آنها قاب عکس‌های تزئینی، زیور آلات چوبی و گلدان قرار دهید.

 بیشتربخوانید:

نکاتی در مورد دکوراسیون اتاق کودک

 

 

 

8- کمد و کابینت خودتان را راه بیندازید

اینکه بتوانید فاجعه‌بارترین شلوغی‌ها و آشفتگی‌ها را به راحتی جمع و جور کنید و به اتاق به سرعت نظم و سامان بدهید، بسیار خوب است. استفاده از کمدها و کابینت‌ها این امکان را به شما می‌دهد که فضای کافی در اتاق فرزندتان برای ذخیره وسایل و اسباب‌بازی‌ها داشته باشید.

 

9- وسایل مونتاژی

چه اتاق کودک‌تان فضای بزرگی داشته باشد و چه کوچک باشد، در هر صورت داشتن میز و صندلی برای او از وسایل ضروری است. برخی وسایل و مبلمان اتاق کودک به صورت آماده به فروش می‌رسند و کاری که باید انجام دهید، مونتاژ آنها است. پس اگر این سبک را می‌پسندید، هر چه زودتر سفارش بدهید.

 

10- استفاده از مبل و صندلی راحتی را فراموش نکنید

فضای اتاق کودک را با هر وسیله و ابزاری که طراحی کرده‌اید، به استفاده از یک مبل یا صندلی راحت نیز فکر کنید. یک فرش خزو یک صندلی کوچک و راحتی  می‌تواند الهام‌بخش زمان‌های آرامش و آسایش بسیاری برای فرزند شما باشد. کوسن، کاناپه و حتی یک خرسی نرم هم همین کار را انجام می‌دهند.

 

11- استفاده از مبلمان‌های کاربردی‌تر

هنگام انتخاب مبل برای اتاق کودک‌تان، به کاربردی بودن آن نیز اهمیت دهید. برخی از مبلمان‌ها و وسایل اتاق کودک چندان کاربردی نیستند، ولی بر خلاف آنها برخی از وسایل دو کاره و یا حتی سه کاره هستند، مثل کاناپه و صندلی که جای باکس و جعبه نیز می‌توانند به کار بروند. همچنین می‌توانید در آنها برخی وسایل غیر ضروری را نگهداری کنید.

 

12- ایجاد فضای مناسب برای خواب کودک

اتاق کودک، فقط برای بازی کردن و ایجاد سرگرمی برای او نیست، بلکه فضایی مشخص برای استراحت کردن و آرامش نیز می‌باشد.

کودک با مراجعه به اتاقش، خستگی در می‌کند، چرتی می‌زند و دوباره با انرژی بقیه روزش را ادامه می‌دهد. پس حتما به یک فضای مناسب و دنج برای خواب او نیز توجه داشته باشید.

 

13- نمایــش آثــار هــنری کودک (کاردستی)

کاردستی‌های کودک بهترین تابلو و اثر هنری است که می‌تواند روی دیوار نصب شود یا به عنوان بخشی از دکوراسیون اتاق به کار گرفته شود. برخی از آنها را قاب بگیرید و با میخ به دیوار نصب کنید یا اینکه روی میز قرار دهید. برای صرفه جویی در هزینه‌ها می‌توانید آنها را از رگال لباس‌ها نیز آویزان کنید.

 

14- یک صحنه نمایش کوچک برای او درست کنید

این ایده فوق‌العاده است. انجام آن کار دشواری نیست. کمی چوب، پرده‌های بلند پارچه‌ای و یک چهارپایه. گوشه‌ای از اتاق کودک‌تان را به این ایده اختصاص دهید و بگذاید همین فضای اندک برای او الهام‌بخش بسیاری از لحظات خوش باشد.

 

15- یک گوشه را هم برای لباس در نظر بگیرید

خوب است که فضایی را برای تعویض لباس ایجاد کنید، مثلا کودک‌تان یک باره از جادوگر به شاهزاده تبدیل شود. با آویزان کردن برخی لوازم، شنل و لباس‌ها هم دکوراسیون اتاق را تغییر داده‌اید و هم اجازه داده‌اید که تخیل فرزندتان فعال شود.

 

16- آویزان کردن تاب

تغییر دکوراسیون اتاق کودک می‌تواند با ایجاد یک وسیله و یا فضای سرگرم‌کننده برای او نیز انجام شود. یک تاب ساده این کار را برای شما انجام می‌دهد. معمولا تاب در اتاق‌های زیر شیروانی راحت‌تر نصب می‌شود. یک قلاب صنعتی، طناب و تخته محکم به عنوان نشیمن‌گاه، تنها چیزهایی است که نیاز دارید.

 

17- قرار دادن یک گودال توپ

گودال توپ‌های کوچک رنگی، ایده فوق العاده‌ای است، البته نیاز به فضای اضافی دارد. اگر گوشه‌ای خالی دارید، حتما این ایده جذاب را در آن قسمت پیاده کنید.

 

18- یک قلعه به اتاق کودک‌تان بیاورید

داشتن یک قلعه و یا برج در اتاق، فراتر از سرگرمی و لذت است. کودک‌تان عاشق آن خواهد شد. قلعه را با برگ‌های مصنوعی بپوشانید. از ایده‌هایی مثل خانه درختی و کشتی دزدان دریایی نیز می‌توانید استفاده کنید.

 

برچسب ها: اتاق کودک، دکوراسیون اتاق کودک، دکوراسیون داخلی، اسباب بازی، اتاق بازی، سرویس خواب تعداد بازديد: 210 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز