Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 07:50

6
شهریور
دکوراسیون دوست داشتنی دخترانه از کودکی تا نوجوانی...

دکوراسیون دوست داشتنی دخترانه از کودکی تا نوجوانی...

وقتی نوبت به طراحی اتاق خواب دخترها می‌رسد، از سبک‌های جدید و انواع طراحی‌ها، غافلگیر می‌شوید و حق هم دارید. به نظر می‌رسد که دنیای طراحی داخلی آنقدر وسعت یافته و با کیفیت شده است که بالاخره سلیقه

مترجم : اعظم اسلامی مجد‌‌

 

تحریریه زندگی آنلاین : وقتی نوبت به طراحی اتاق خواب دخترها می‌رسد، از سبک‌های جدید و انواع طراحی‌ها، غافلگیر می‌شوید و حق هم دارید. به نظر می‌رسد که دنیای طراحی داخلی آنقدر وسعت یافته و با کیفیت شده است که بالاخره سلیقه و سبک نسل جوان و نوجوان را به خوبی درک کرده و می‌شناسد. از طراحی‌های کلاسیک با رنگ‌های صورتی و بنفش گرفته تا اتاق‌هایی که ترکیب رنگی ملایم، دنج و آرامی دارند. ما در اینجا چند نمونه از بهترین طراحی‌ها و کاربردی‌ترین آنها را به شما نشان می‌دهیم تا در صورت تمایل در آینده از آنها استفاده کنید.

 بیشتربخوانید:

دکوراسیون اتاق کودک مبتلا به آلرژی

 

 

 

سری بزنیم به مدل اسکاندیناوی

مطمئن باشید که این طرح دکوراسیون اتاق دخترانه هرگز از مُد نمی‌افتد و دلزدگی ایجاد نمی‌کند. برای این مدل باید از طراحی‌های اتاق‌ها به سبک اسکاندیناوی الهام بگیرید. این نوع طراحی بیشتر مناسب فضاهای کوچک است و با یک پالت رنگی، فضا را بزرگ‌تر نشان خواهد داد. نکته جالب این طراحی در این است که باید ظاهر را ساده نگه دارید با مختصری از چاپ‌های گرافیکی مدرن و کمی بازی با بافت. تصورش را بکنید که اتاق در چنین شرایطی چقدر بزرگ‌تر به نظر خواهد رسید، ولی همین فضا با رنگ‌های تند و طرح‌های شلوغ چقدر کوچک و سنگین می‌شد.

 

از کاغذ دیواری جذاب استفاده کنید

حتی اگر قرار است که فقط یک دیوار کوچک و یک فضای مختصر را کاغذ دیواری کنید، باز هم از کاغذ دیواری مناسب و در عین حال جذاب استفاده نمایید. کاغذ دیواری‌ها گاهی کودکان را کنجکاو و کاوشگر کرده و مانند نقشه گرافیکی جهان عمل می‌کنند.  این نوع رویکردهای هوشمندانه با توجه به میزان امکانات فعلی، هم توجه کودک را جلب کرده و هم به هوشیاری آنها کمک می‌کنند. پس در مورد طرح کاغذ دیواری کمی بیشتر توجه کنید و این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که کاغذ دیواری می‌تواند القا کننده حس آگاهی باشد.

 بیشتربخوانید:

ترفندهایی برای تغییر دکوراسیون اتاق کودک

 

 

 

پیش به سوی جنسیت خنثی

وقتی صحبت از سبک‌های مدرن دکوراسیون اتاق دخترانه می‌شود، لزوما نباید همه چیز صورتی و بنفش باشد. به جای آن می‌توانید به یک محیط خنثی فکر کنید، فضایی به دور از جنسیت. سپس با انتخاب مبلمان و سایر وسایل می‌توانید اتاق را به سبکی که دوست دارید، نزدیک کنید. رنگ طوسی این قابلیت را ایجاد کرده و فضای اتاق را تا اندازه دلخواه خنثی می‌کند.

 

از علایق و توانمندی‌های فرزندتان استفاده کنید

یکی از ایده‌های مناسب برای اتاق خواب دخترها، خالی نگه داشتن فضای دیوارها است تا آنها را با علایق خودشان، برجسته سازید. به این ترتیب قدمی هم در شخصی‌سازی اتاق‌شان برداشته‌اید. این علایق حتما نباید کاردستی و وسایل هنری باشند. گاهی حتی می‌تواند یک برس خوش رنگ، طبل و چوب‌های آن و یا هر طرح و شیء برجسته دیگری باشد. این گونه علایق معمولا فضای کمی را اشغال می‌کنند و از همه مهم‌تر که یک وسیله تزئینی اضافی هم نیستند.

 

کمی جسارت و شیطنت به خرج دهید

 به روش‌های دیگری هم فکر کنید. روش‌هایی که اتاق دختر شما را منحصر به فرد می‌کنند. گاهی حتی شیطنت و جسارت بیشتری لازم است تا فضای دلخواه فرزندتان را ایجاد کنید، مثلا از کاغذ دیواری با طرح و رنگ جسورانه استفاده کنید. یا اگر نمی‌خواهید دیوارها را برجسته کنید، از وسایل خاصی استفاده نمایید و جلوه بیشتری به اتاق بدهید. گاهی چیزهای غیر منتظره به عنوان وسایل تزئینی بسیار کاربردی و جالب توجه خواهند بود.

 بیشتربخوانید:

دکوراسیون اتاق کودک در شرایط خاص

 

 

 

 

طراحی برای سال‌های دورتر

گاهی لازم است به طراحی و دکوراسیونی فکر کنید که کارکرد آن برای مدت زمان کوتاه نیست و کودک در سنین بزرگسالی هم می‌تواند از ظاهر اتاقش لذت ببرد. به هر حال این انتخاب شما است و ارتباط کامل با میزان بودجه و سرمایه شما دارد.

 

تختخواب درختی

یادتان می‌آید که در کودکی چه لذتی از خانه‌های درختی، قلعه‌سازی و حتی خانه‌های چادری می‌بردید؟ حالا می‌توانید از همان علایق خود در کودکی الهام بگیرید و یک خانه درختی مینیمال برای دخترتان آماده کنید. تا می‌توانید حال و هوای جنگل را به اتاقش بیاورید، مثلا از روتختی که مضمون طبیعت و جنگل دارد، استفاده کنید.

 

از تخت‌های پشت بلند استفاده کنید

بعضی از تختخواب‌ها در قسمت بالایی (سر تختخواب) ارتفاع بیشتری دارند. این قسمت بلند می‌تواند رنگ و بافت جداگانه‌ای داشته باشد، حتی می‌تواند حالت مجلل داشته باشد و فضای پرنسی و کاخ‌ها را القا کند. یا اینکه از رنگ‌های متضاد با رنگ‌های اتاق استفاده شود و جذابیت بصری ایجاد کند.

 

کاغذ دیواری‌های متنوع

این روزها دیوارپوش‌های جذاب یا طرح‌های فوق‌العاده در بازار موجود است. برخی الگوهای کوچک و ریز دارند و برخی درشت و جسورانه. رنگ‌های متنوعی نیز در آنها به کار رفته و حتی انواع رنگ‌های پاستیلی که مورد علاقه بیشتر دخترها است نیز در میان آنها بسیار به چشم می‌خورد.

 بیشتربخوانید:

نکاتی در مورد دکوراسیون اتاق کودک

 

 

 

تخت سایبان

اگر می‌خواهید اتاقی شبیه اتاق شاهزاده خانم‌ها برای دخترتان طراحی کنید، بهتر است که به تخت سایبان‌دار نیز فکر کنید. تخت سایبان‌دار ارزش سرمایه‌گذاری در این مورد را دارد. سایبان‌های تاجی این نوع تخت‌ها با مواد و متریال شفاف و توری به شکل هیجان‌انگیزی اتاق شاهزاده خانم‌ها را القا می‌کنند. این کار چندان هم هزینه‌بردار نخواهد بود.

 

تختخواب مدل خیمه‌ای (سرخپوستی)

اگر تا به حال لذت داشتن تختخواب مدل خیمه‌ای را نچشیده‌اید، پس نیمی از عمرتان در فنا است. این نوع تخت‌ها، برای همه سرگرم‌کننده و جالب هستند. نوعی زیبایی و شیطنت را توامان دارند. می‌توانید از روتختی‌های گلدار و دخترانه برای آنها استفاده کنید. ملحفه‌هایی با طرح‌های هندسی و یا حتی اشکال مدرن، حتی می‌توانید کمی گل و شاخ و برگ مصنوعی بالا و دور و بر تیرهای تکیه‌گاه بپیچید تا فضای زیباتری را القا کند. به هر حال خوابیدن در این تختخواب‌ها لذت زیادی به کودک شما خواهد داد.

 

استفاده از رنگ‌های پاستیلی

رنگ‌های پاستیلی بین دخترها طرفداران بی‌شماری دارد. می‌توانید به شکل پراکنده از این رنگ‌ها در وسایل اتاق به صورت گزینشی استفاده کنید. رنگ‌های پاستیلی معمولا با رنگ زمینه (اصلی) طوسی، ترکیب زیبایی خلق می‌کنند.

 

مبلمان سفید فرانسوی

یکی از انواع زیباترین دکوراسیون‌های اتاق خواب دخترانه، مبلمان اتاق به رنگ سفید است. هم زیبا است و هم رمانتیک. تازه باعث بزرگ‌تر به نظر رسیدن فضا نیز می‌شود. سفید را می‌توانید با انواع رنگ‌ها به صورت ترکیبی استفاده کنید. نحوه به کارگیری آن فضا را یا به سمت مدرن می‌برد یا سنتی. در هر صورت این ترکیب فوق‌العاده زیبا است.

 

استفاده از فرش پرز‌دار

وقتی صحبت از دکوراسیون اتاق دخترانه به میان می‌آید، داشتن یک فرش کرک‌دار زیر پا و کف اتاق، می‌تواند آنجا را به بهشتی نرم و گرم تبدیل کند. باور کنید افزودن یک فرش پرز‌دار، به طرز عجیبی فضا را تغییر می‌دهد و آرامش دل‌انگیزی به اتاق می‌دهد. انتخاب نوع فرش با خودتان، ولی سعی کنید از بافت‌های نرم‌تر استفاده نمایید تا آرامش بیشتری را القا کند.

 

دیوارهای راه‌راه

استفاده از طرح‌های راه‌راه، یک روش هوشمندانه برای افزودن ویژگی‌های گرافیکی به اتاق است. چه بخواهید فضای اتاق با رنگ‌های شاد و روشن، طراحی شود و چه از رنگ‌های خنثی و یا حتی تیره استفاده کنید، در هر صورت راه‌راه‌ها ایده‌ای خوب برای طراحی اتاق هستند. راه‌های افقی باعث عریض‌تر شدن فضا و راه‌های عمودی باعث بلندتر به نظر رسیدن اتاق می‌شوند. استفاده از راه‌های صورتی و آبی در کنار هم جلوه ویژه‌ای دارد.

 

چراغ‌های ریسه‌ای

چه کسی است که ادعا کند نور و روشنایی را دوست ندارد؟ نورها به اتاق احساس نرمی و دخترانگی ملایم و دوست داشتنی می‌دهند. استفاده از نورهای رشته‌ای و ریسه‌ای در فضای یک اتاق جایی که یک صندلی یا مبل راحتی قرار داده‌اید، آرامش اتاق را دو چندان می‌کند، البته مکان دنجی برای مطالعه نیز فراهم می‌نمایند.

 

خاکستری و صورتی

خاکستری و صورتی، ترکیب‌های رنگی فوق‌العاده‌ای برای دکوراسیون اتاق دخترانه هستند. این ترکیب در کنار مبلمان سفید با چوب‌های روشن، عالی‌تر از عالی است و به نوعی فضای اسکاندیناوی را در طراحی اتاق خواب القا می‌کند.

 

تاج سر تخت

تاج‌هایی که سایبان دارند، ابهت خاصی به اتاق می‌دهند. هر چه تاج زرق و برق بیشتری داشته باشد و طلایی باشد، باید آن را نقطه کانونی اتاق در نظر بگیرید. این بخش از اتاق شبیه اتاق شاهزاده خانم‌ها است و تقریبا هر دختری این بخش از اتاق را بسیار دوست خواهد داشت. اگر تختخواب دخترتان، تاج سایبان‌دار ندارد، می‌توانید از تاج‌های معمولی‌تر استفاده کنید که قبلا راجع به آن نوشته‌ایم. در واقع این نوع از تختخواب‌ها به مانند جواهر در اتاق هستند و اتمسفر اتاق را به سمت دکوراسیون‌های سنتی و کلاسیک می‌برند، البته انواع مدل‌های مدرن آنها نیز در بازار موجود است. نوع و ابعاد آنها نیز با توجه به اندازه اتاق، انتخاب می‌شود. اگر از انواع پارچه‌ای با پارچه‌های ساتن و براق، انتخاب کرده‌اید، بهتر است به یک آباژور هم فکر کنید، زیرا فضا را رمانتیک‌تر می‌کند.

کمی بیشتر توجه کنید و این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که کاغذ دیواری می‌تواند القا کننده حس آگاهی باشد.

 

 

برچسب ها: دکوراسیون، اتاق کودک، دکوراسیون داخلی، روتختی، رنگ اتاق کودک، اتاق خواب، فنگ شویی، رنگ دکوراسیون، سرویس خواب تعداد بازديد: 229 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز