Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 29 اسفند 1402 - 11:53

8
تیر
ترفندهایی برای تغییر دکوراسیون اتاق کودک

ترفندهایی برای تغییر دکوراسیون اتاق کودک

همه می‌دانیم که کودکان وقتی کمی بزرگ‌تر می‌شوند، از اتاق خواب‌شان که چند سال پیش طراحی و چیده شده است، خسته می‌شوند. اگر تصمیم گرفته‌اید که دکوراسیون اتاق را تغییر دهید، ولی از یک طرف ایده خاصی نداریدهمه می‌دانیم که کودکان وقتی کمی بزرگ‌تر می‌شوند، از اتا

ترجمه : اعظم اسلامی مجد

 

 تحریریه زندگی آنلاین: آیا اتاق خواب کودک‌تان برای او خسته‌کننده شده است؟ چگونه می‌توانید کاری کنید که اتاقش دوباره جذاب و دوست‌داشتنی شود؟

همه می‌دانیم که کودکان وقتی کمی بزرگ‌تر می‌شوند، از اتاق خواب‌شان که چند سال پیش طراحی و چیده شده است، خسته می‌شوند. اگر تصمیم گرفته‌اید که دکوراسیون اتاق را تغییر دهید، ولی از یک طرف ایده خاصی ندارید و از طرفی بودجه و هزینه کافی در اختیار ندارید، بهتر است این مقاله را بخوانید تا متوجه شوید که با هزینه‌های کمتر هم می‌توان این کار را انجام داد.

 

ایده نقاشی روی تخته سیاه

این ایده به اتاق جان تازه‌ای می‌بخشد، مثل آنکه دوباره احیا شده باشد. استفاده از ایده تخته سیاه روی دیوار هم مناسب اتاق کودک است و هم او را سرگرم می‌کند. علاوه بر این موارد، تاثیر زیادی در پرورش خلاقیت او هم دارد. تخته سیاه، برای نوشتن برنامه هفتگی، نقاشی کشیدن و ... بسیار ایده خوبی است.

 بیشتربخوانید:

دکوراسیون اتاق کودک مبتلا به آلرژی

 

 

قاب گرفتن نقاشی‌ها و تصاویر با نوار چسب

به جای آنکه مبلغ زیادی را هزینه کنید و پول قاب چوبی بدهید، از نوار چسب‌های رنگی به عنوان قاب استفاده کنید. این نوار چسب‌ها شکل و فرم زیبایی به عکس‌ها می‌دهند و علاوه بر آن برای دکوراسیون دیوارها نیز بسیار مناسب هستند.

 

ایده دیوار عکس

اجازه دهید که کودک‌تان در انتخاب دکوراسیون اتاقش به شما کمک کند و اگر این مدل را دوست داشت، بگذارید عکس‌ها را از میان دوستان و آنهایی که دوست دارد، انتخاب کند. با این کار او به اتاقش شخصیت می‌دهد. مطمئن باشید که در نهایت به او افتخار خواهید کرد. این روش برای به کارگیری نظر کودکان در دکوراسیون اتاق‌شان بسیار موفق است و بیشتر از آن باعث کاهش هزینه‌ها هم می‌شود و نیاز به بودجه زیادی نیست.

 

وسایل تزئینی

نیازی نیست که یک پرده دیگر را جایگزین کنید، اما همان پرده ساده را می‌توانید با کمی ایده جالب و خلاقانه برای تنوع، از سادگی درآورید تا کودک‌تان احساس کند که فضای اطرافش تغییر کرده است. سعی کنید از رنگ‌های جذاب و متناسب با دکوراسیون اتاق استفاده کنید.

 بیشتربخوانید:

دکوراسیون اتاق کودک در شرایط خاص

 

 

با استفاده از چراغ سقفی اتاق را روشن‌تر کنید

چراغ سقفی یا چراغ‌های دیواری یا حتی ریسه‌های مختلف که منجر به روشن‌تر شدن اتاق می‌شوند، حس و حال عجیبی به اتاق می‌بخشند. بدون آنکه هزینه خاصی کنید، همه چیز اتاق متفاوت‌تر از قبل به نظر می‌رسد. کودک شما از این ایده حتما استقبال می‌کند.

 

اتاق را از شر وسایل در هم و نامرتب خلاص کنید

یک راه فوق‌العاده دیگر برای طراوت بیشتر اتاق کودک، منظم و مرتب نگاه داشتن اتاق و جمع کردن آنها در فضای دیگری به غیر از فضاهای در چشم و در دسترس است. می‌توانید روی دیوار چند جعبه نصب کنید. به این ترتیب کودک فضای بزرگ‌تری برای بازی کردن در اختیار دارد و از طرفی دیوارهای اتاقش هم زیباتر طراحی شده‌اند. به همین راحتی می‌توان اتاق خواب کودک را تغییر داد.

 

استفاده از کاغذهای رنگی و تزئینی

کاغذ رنگی، ریسه‌ها و سایر وسایل تزئینی مشابه دیگر فقط مخصوص مهمانی‌ها و جشن‌ها نیستند. می‌توانید چند تا از آنها را کنار هم بچینید و یک توپ رنگی رنگی درست کنید. کاغذ رنگی‌ها و گل‌های کاغذی را در دیوارهای بلند یا سقف اتاق نصب کنید تا کودک هر بار که نگاهش به بالا می‌افتد آنها را ببیند. وسایل کاغذی و تزئینی را می‌توانید به هر طریق که دوست دارید تهیه کنید (خودتان یا خرید از فروشگاه). ما به این قسمت نمی‌پردازیم در واقع بخشی که به ما مربوط است، ایجاد تحول و تغییر در اتاق کودک می‌باشد.

 بیشتربخوانید:

نکاتی در مورد دکوراسیون اتاق کودک

 

 

می‌توانید مبلمان‌های قدیمی را هم نو کنید

برخی از وسایل کودک‌تان را نو تهیه نکرده‌اید. برخی هم در طول این مدت زمان کهنه و رنگ‌پریده شده‌اند. شما می‌توانید دستگیره‌ها و دسته‌ها را ابتدا باز کنید و بعد آنها را به هر رنگی که با هم به توافق رسیدید، رنگ‌آمیزی کنید. بله، خسته می‌شوید، ولی کاری که انجام می‌دهید، حتما ارزش دارد.

برچسب ها: دکوراسیون، اتاق کودک، رنگ اتاق کودک تعداد بازديد: 6263 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز