Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 06:40

2
شهریور
ایده‌هایی برای دکوراسیون اتاق نوزاد دختر

ایده‌هایی برای دکوراسیون اتاق نوزاد دختر

بخشی از راه را آمده‌اید و حالا بی‌تاب لحظه‌ای هستید که فرزندتان به دنیا بیاید و او را در آغوش بگیرید. همزمان که انتظار تولد نوزادتان را می‌کشید و از طرفی هم با سونوگرافی متوجه شده‌اید که فرزندتان دختر است، دلهره می‌گیرید که وسایل و اتاقش را آماده نکرده‌ای

ترجمه :  اعظم اسلامی مجد‌

 

تحریریه زندگی آنلاین : بخشی از راه را آمده‌اید و حالا بی‌تاب لحظه‌ای هستید که فرزندتان به دنیا بیاید و او را در آغوش بگیرید. همزمان که انتظار تولد نوزادتان را می‌کشید و از طرفی هم با سونوگرافی متوجه شده‌اید که فرزندتان دختر است، دلهره می‌گیرید که وسایل و اتاقش را آماده نکرده‌اید، ولی بهتر است که نگران هر چیزی هستید، نگران این مورد نباشید، چرا که با یک برنامه‌ریزی درست و دقیق می‌توانید یک اتاق فوق‌العاده برای او آماده کنید. ما در اینجا 15 ایده به شما ارائه می‌دهیم تا با سبک و سنگین کردن شرایط و وضعیت موجود، یکی را به دلخواه انتخاب کنید، همان موردی که با سبک زندگی، نیازها و سلایق شما همخوانی دارد.

 

اتاق بنفش، یاسی

این رنگ بنفش از خانواده صورتی است. این روزها طرفداران آن از رنگ صورتی هم بیشتر شده است. اگر از بنفش به درستی استفاده کنید، می‌تواند یک اتاق رویایی برای فرزند شما درست کند.

 بیشتربخوانید:

دکوراسیون اتاق کودک مبتلا به آلرژی

 

 

وسایل اتاق

برای آنکه اتاق حال و هوای خوبی داشته باشد، فقط دو تکه از چهار تکه مبلمان این اتاق را بنفش انتخاب کرده‌ایم. اگر می‌خواهید دیوارها بنفش باشند، مبلمان اتاق را بنفش خیلی روشن و یا حتی کاملا سفید انتخاب کنید. رنگ‌های پاستیلی هم مناسب هستند.

 

رنگ دیوارها

رنگ بنفش آرام‌بخش است. به طرف رنگ‌های سرد می‌رود، البته بنفش بعد از اینکه روی دیوار قرار می‌گیرد، کمی تیره‌تر به نظر می‌رسد، بنابراین از نوع روشن‌تری استفاده کنید، مثل رنگ اسطوخودوس یا بنفش یاسی.

اگر همه دیوارها را بنفش کرده‌اید، بهتر است قاب پنجره‌ها و سقف سفید باشد و یا حتی یک رنگ خنثی. اگر دیوارها را سفید انتخاب می‌کنید، از رنگ بنفش برای تزئین استفاده کنید.

 

دکوراسیون

انتخاب رنگ مناسب برای پرده‌ها بسیار مهم است، چرا که پرده‌ها باید اجازه بدهند نور کافی وارد اتاق شود و جلوی آن را نگیرند، بنابراین از رنگ روشن پرده استفاده کنید که با دیوارها هم کمی کنتراست داشته باشد. پرده‌ها می‌توانند طرح‌هایی از خرسی، گل‌ها، توپ‌های رنگی و ... داشته باشند. این بخش بستگی به سلیقه خودتان دارد. از یک قالیچه بنفش نیز استفاده کنید.

 

وسایل جانبی

یک چراغ خواب در گوشه اتاق، چند تا عروسک، یک یا چند تا قاب عکس و ... می‌تواند به اتاق حال و هوای خوبی بدهد. در انتخاب رنگ آنها نیز دقت کنید و سعی نمایید که با رنگ اتاق هماهنگ باشند. تختخواب کودک را می‌توانید در وسط اتاق یا در امتداد دیوار اتاق قرار دهید.

 

اتاق طوسی خاکستری

این رنگ خنثی است، تمیز به نظر می‌رسد و البته با کیفیت و مقاوم است.

 بیشتربخوانید:

نکاتی در مورد دکوراسیون اتاق کودک

 

 

مبلمان

آیا می‌خواهید وسایل و مبلمان اتاق طوسی باشد یا دیوارها؟ یکی را انتخاب کنید. بعد از انتخاب، دیگر بقیه کارها مثل آب خوردن است. اگر دیوارها را طوسی کردید، مبلمان را روشن و سفید انتخاب کنید و از کف‌پوش چوبی استفاده نمایید. مبلمان و وسایل چوبی سفید رنگ هماهنگی عجیبی با دیوارهای طوسی خاکستری دارند.

 

رنگ دیوار

رنگ طوسی، تنوع رنگی بالایی دارد. برای اینکه اتاق دختر دلبندتان جذاب و روشن باشد، از طوسی آرام‌بخش استفاده کنید. یک نوع طوسی که رگه‌های آبی در خود دارد. اگر از طوسی گرم استفاده می‌کنید، باید رگه‌های زرد در آن باشد.

 

دکوراسیون اتاق

معمولا با رنگ طوسی، رنگ‌های سفید، آبی روشن، صورتی و بنفش ملایم، هماهنگ هستند، ولی به همان اندازه زرد، نارنجی و طلایی هم به طوسی می‌آیند. سعی کنید پرده‌ها، کوسن‌ها و روفرشی و روتختی را در یک رنگ و طیف رنگی انتخاب کنید. تنوع رنگی در اتاق خیلی زیاد نباشد.

 

وسایل جانبی و تزئینی

اگر دیوارها را طوسی انتخاب کرده‌اید، پس می‌توانید با کمی ابر، موج دریا و یا هر چیز دیگر، اتاق را هنری‌تر کنید. یک چراغ خواب چوبی، قاب عکس و آویز وسط سقف می‌تواند این کار را به خوبی انجام دهد.

 

اتاق صورتی

صورتی همیشه و هر زمان در میان دخترها پرطرفدار است و علاوه بر دخترها، مادرها هم این رنگ را دوست دارند. اگر از این رنگ به طور کلیشه استفاده نکنید، ترکیب فوق‌العاده‌ای خواهید داشت.

 

مبلمان

مبلمان سفید با هر رنگ اتاقی (رنگ دیوار) سازگاری دارد. اگر دیوارها را صورتی انتخاب کرده‌اید، مبلمان سفید باشد. اگر نگران چرک شدن و لکه گرفتن آنها هستید، می‌توانید از طوسی خیلی روشن استفاده کنید. نزدیک گهواره یا تخت کودک می‌توانید از برچسب‌های سفید استفاده کنید.

 

رنگ دیوارها

ابتدا در مورد تیرگی یا روشنی صورتی انتخابی تصمیم بگیرید (هلویی، پاستیلی، صورتی تیره و ...). این شما هستید که نظر اصلی را می‌دهید. می‌توانید از یک رنگ کمکی (مکمل) هم استفاده کنید، مثلا برای خال‌خال‌های روی دیوار (آبی تیله‌ای، آبی تیره و نارنجی برای صورتی مکمل هستند و سفید هم با بقیه وسایل اتاق همخوانی دارد).

 

دکوراسیون

اگر هر دو بخش بالا را صورتی انتخاب کرده‌اید، لازم است از یک رنگ کمکی برای دکوراسیون و وسایل اتاق استفاده کنید.

 

وسایل تزئینی

برخی اسباب‌بازی‌های صورتی، پرده صورتی، کمد، حوله، حتی کرم و لوسیون و وسایلی که جلد صورتی دارند می‌توانند به هماهنگی بیشتر اتاق کمک کنند.

 

اتاق سبز نعنایی

سبز نعنایی بسیار جذاب و برای اتاق دختر بسیار مناسب است.

مبلمان

شما می‌توانید از سبز نعنایی برای دیوارها استفاده کنید. در این صورت مبلمان اتاق را سفید انتخاب کنید یا سفیدی که کمی طلایی در خود دارد. برای مبلمان اتاق علاوه بر رنگ سفید، رنگ نارنجی و قرمز هم خوب است.

رنگ دیوارها

رنگ سبز نعنایی بسیار آرام‌بخش است. اگر با آبی ترکیب شود محیطی بسیار آرام و دنج را ایجاد می‌کند.

دکوراسیون

سبز نعنایی با تمام رنگ‌های روشن همخوانی دارد. پس اگر می‌خواهید با وسایل اتاق کمی رنگ به اتاق اضافه کنید، از رنگ‌های روشن مثل نارنجی و زرد استفاده نمایید.

وسایل تزئینی

رنگ طلایی انتخاب خوبی برای تزئین سبز نعنایی است. رنگ طلایی را در قاب عکس‌ها، چراغ خواب و برخی وسایل ریز اتاق به این فضا اضافه کنید.

 

اتاق بـــا رنگ‌های روشن و شاد

اگر می‌خواهید بازی با رنگ‌ها داشته باشید، اینجا بهترین امکان برای شما فراهم است. طبق تحقیقات به عمل آمده، رنگ‌های مختلف تاثیرات روحی – روانی متفاوتی هم دارند و هر کدام حسی را برمی انگیزند.

مبلمان

ممکن است بخواهید از رنگ‌های پاستیلی استفاده کنید، مثلا تختخواب را صورتی کرده، کمد را سبز پاستیلی، تخت را زرد و ... . بهتر است که قبلش یک پالت رنگی درست کنید و مطابق با آن پیش بروید.

رنگ دیوارها

دیوارها را با یکی از دو الگوی زیر رنگ کنید.

اول: تمام اتاق را یک رنگ خنثی بزنید. سپس مبلمان را مخالف با رنگ دیوار انتخاب کنید (در انتخاب رنگ زیاده‌روی نکنید).

دوم: دیوار را با رنگ سبز یا نارنجی به صورت سایه – روشن رنگ کرده و از وسایل با رنگ‌های ملایم‌تر استفاده کنید. کمی فضای سفید بگذارید در اتاق بماند، زیرا باعث می‌شود اتاق دلباز شود.

 

دکوراسیون

در این اتاق می‌توانید رنگ‌ها را آزمایش کنید. اگر گزینه دیگری برای انتخاب رنگ اتاق در نظر دارید، پرده‌ها و روتختی را رنگین‌کمانی انتخاب کنید، ولی اگر رنگ‌آمیزی نوع 2 را انتخاب کرده‌اید، رنگ‌های خنثی برای دکوراسیون مناسب‌ترند.

وسایل تزئینی

نوزادان به رنگ‌های پر رنگ مانند قرمز، سبز، نارنجی، زرد و ... جذب می‌شوند، بنابراین از این رنگ‌ها در روتختی، قاب‌های عکس، آویزها، اسباب‌بازی‌ها و ... استفاده کنید، اما باز هم پالت رنگی خود را دنبال کنید.

 

ایده رنگ سبز برای اتاق

ما در مورد‌ هاله‌ای از رنگ سبز حرف نمی‌زنیم. ما به یک اتاق سبز تمام عیار فکر می‌کنیم، با گیاهانی زیبا و با طراوت.

مبلمان

اتاق خواب سبز برای کودک با مبلمان شروع می‌شود. می‌توانید از چوب طبیعی استفاده کنید و سراغ چوب‌های فشرده و تخته سه لایه نروید. هر چه ارگانیک‌تر، بهتر.

رنگ دیوارها

یکی از سمی‌ترین مواد، مواد شیمیایی موجود در رنگ‌های روغنی است. پس برای رنگ کردن اتاق از رنگ‌های بدون VOC (مواد شیمیایی آلی فرار) استفاده کنید.

دکوراسیون اتاق

در ماه‌های نخست پس از تولد، شیرخوار زیاد می‌خوابد، بنابراین اتاق تاریک و عاری از گرد و غبار برای او بهتر است، اما در عین حال به مقداری نور طبیعی هم احتیاج دارد. پرده‌ها را از پارچه پنبه‌ای و مواد ارگانیک انتخاب کنید. هر چه جنس پرده، طبیعی‌تر باشد، کمتر آلرژی‌زا می‌شود. فرشی که کف اتاق پهن می‌کنید، هم می‌تواند از مواد طبیعی باشد. کف اتاق چوب، چوب پنبه و یا بامبو باشد بهتر است.

 

یک اتاق کم هزینه و مقرون به صرفه

شما در جایگاه والدین فرزندتان دلتان می‌خواهد نتیجه کار را فرزندتان بسیار دوست داشته باشد. هر چند که فعلا برای اظهار نظر خیلی کوچک است و قرار نیست همیشه با هزینه‌های گزاف، بهترین نتیجه‌ها گرفته شود. یک اتاق می‌تواند در عین زیبایی خیلی هم کم خرج باشد.

مبلمان

قرار است که از مبلمان به شکل و شیوه درست استفاده کنیم، نه اینکه اتاق را پر از مبل نماییم. پس در خرید مبلمان زیاده‌روی نکنید. می‌توانید از مبلمان تختخواب‌شو استفاده کنید، بنابراین در هزینه‌ها صرفه‌جویی نمایید.

رنگ دیوارها

رنگ‌های خود را انتخاب کنید. سعی نمایید بافت‌های منحصر به فرد خود را ایجاد کنید، مثلا یک تخته سیاه یا سفید درست کنید تا زمانی که فرزندتان به راه رفتن افتاد، بتواند روی دیوارها نقاشی بکشد.

دکوراسیون

سرویس خواب گران‌قیمت خریداری نکنید. تمام نیاز کودک شما یک تشک مناسب برای خواب و ملحفه و محل مناسب برای تعویض پوشک است. پس در خرید وسایل می‌توانید به صرفه قدم بردارید.

وسایل تزئینی

به جای خرید آباژور، می‌توانید خودتان در خانه چیزی درست کنید و یا حتی از لوازم موجود به صورت بازیافتی استفاده نمایید. حتی می‌توانید قاب عکس یا اسباب‌بازی و عروسک درست کنید.

برچسب ها: دکوراسیون، دکوراسیون اتاق کودک، دکوراسیون داخلی، فنگ شویی تعداد بازديد: 365 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز