Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 13:44

10
آبان
محبت؛ شاه‌کلید رابطه سالم با فرزندان

محبت؛ شاه‌کلید رابطه سالم با فرزندان

دکتر کامران شیوندی؛ روانشناس و مشاور خانواده، در یک برنامه تلویزیونی گفت: نوجوانی یکی از دوران‌های بسیار سخت زندگی است که با خروج از دوره کودکی همراه بوده و به دوران برزخ تشبیه شده است.

تحریریه زندگی آنلاین : به گزارش کودک سالم به نقل از ایرنا، دکتر کامران شیوندی؛ روانشناس و مشاور خانواده، در یک برنامه تلویزیونی گفت: نوجوانی یکی از دوران‌های بسیار سخت زندگی است که با خروج از دوره کودکی همراه بوده و به دوران برزخ تشبیه شده است. در این رابطه آگاهی از دو راهکار برای والدین ضروری است؛ نخست، شناخت والدین از نیازهای اساسی نوجوان و دیگری بحث مسئولیت‌پذیری که با تامین حس استقلال نوجوان همراه باشد. از جمله این نیازها، نیاز به احترام و توجه، همدلی، مسئولیت‌پذیری، استقلال و آزادی تمام عیار را می‌توان نام برد. در صورت از بین بردن حس مثبت مسئولیت‌پذیری در نوجوان، احساس شرمساری و گناه در نوجوان شکل گرفته و این مساله باعث از بین رفتن عزت نفس و اعتماد به نفس در او خواهد شد. نوجوان مایل به جایگزینی با منبع قدرت است. اگر مولفه‌های عزت نفس و اعتماد به نفس به خوبی در کودک نهادینه شده باشد، نوجوان کمتر با منبع قدرت خانواده درگیری خواهد داشت. والدین همراه با نیش زبان، سرزنش‌گری و کنترل‌گری، بیشترین مشکلات را با نوجوانان خود خواهند داشت.

بیشتر بخوانید:

پدران دختران‌ را از عشق و عاطفه لبریز کنند

بوسیدن کودکان چه مزایایی دارد؟

راه های عشق ورزيدن به كودكان

 

 

برچسب ها: روانشناسی، کودکان، والدین، عزت نفس، تقویت اعتماد به نفس، محبت، مسئولیت پذیری، همدلی، مهربانی، رابطه عاطفی، تربیت تعداد بازديد: 149 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز