Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 12:41

15
اردیبهشت
پدرها برای کودکان خود لالایی بخوانند

پدرها برای کودکان خود لالایی بخوانند

فوق تخصص گوارش کودکان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: شکایت شایع در والدین در مورد کولیک یا قولنج اینگونه است که می‌گویند الگوی خواب فرزندم به هم خورده، شب تا صبح گریه می‌کند و هنگامی که ما را خسته کرد

تحریریه زندگی آنلاین : به گزارش کودک سالم و به نقل از بهداشت نیوز، دکتر عباس عوض‌پور؛ فوق تخصص گوارش کودکان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: شکایت شایع در والدین در مورد کولیک یا قولنج اینگونه است که می‌گویند الگوی خواب فرزندم به هم خورده، شب تا صبح گریه می‌کند و هنگامی که ما را خسته کرد، نوزاد آرام می‌گیرد  و می‌خوابد. مادری که فرزند مبتلا به کولیک دارد از دور مشخص است، نوعی استیصال و اضطراب را در چهره والدین می‌توان مشاهده کرد. مهم‌ترین اقدام پزشک، دادن اطمینان خاطر به والدین و تاکید بر این نکته است که این یک وضعیت طبیعی می‌باشد و به زودی رفع خواهد شد. توصیه اول به مادران شیرده این است که از مصرف حبوبات و غذاهای نفاخ پرهیز کنند. در مورد مصرف لبنیات، اگر مادر مشاهده کرد که علائم کولیک نوزاد شدت یافته است باید مصرف لبنیات را مدتی به تاخیر بیندازد. اصلا و ابدا توصیه به مصرف شیر خشک و جایگزین کردن شیر خشک به جای شیر مادر نمی‌شود. ‌‌در آرام کردن کودکان دچار کولیک، لالایی خواندن توسط پدرها بسیار تاثیر گذار است. زیرا صدای بم مردانه کودکان را آرام می کند. همین طور بغل کردن و راه بردن نوزاد، استفاده از صدای وسایلی مثل جاروبرقی، سشوار و اخیرا اپلیکیشن‌هایی که صدای این وسایل را تقلید می‌کند، در آرام کردن این نوزادان کمک‌کننده است. استفاده از روش قنداق کردن این نوزادان در زمان‌های بی‌قراری هم می‌تواند کمک‌کننده باشد. توصیه دیگر این است که این نوزادان را در ماشین گذاشته و به گردش بروند.

بیشتربخوانید:

آموزش آداب معاشرت در میهمانی‌ها به کودک

چند نکته کلیدی در تربیت فرزندان

تاثیر قصه گویی در تربیت کودک

محکم کردن رابطه بین پدر و دختر

 

برچسب ها: والدین، شیردهی، لالایی، تربیت کودک، اضطراب، شیر خشک، شیرخشک، کولیک روده تعداد بازديد: 187 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز