Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 14:19

15
خرداد
نبود سواد فضای مجازی در والدین؛ زنگ خطری برای فرزندان

نبود سواد فضای مجازی در والدین؛ زنگ خطری برای فرزندان

برای پیشگیری از وارد شدن آسیب‌های فضای مجازی به نسل کودک و نوجوان باید این فضا و استفاده از آن توسط والدین مدیریت شود که لازمه آن ارتقای سطح آگاهی و اطلاعات پدر و مادر است.

تحریریه زندگی آنلاین : به گزارش کودک سالم، یزدان یگانگی؛ به نقل از  ایسنا اظهار کرد: برای پیشگیری از وارد شدن آسیب‌های فضای مجازی به نسل کودک و نوجوان باید این فضا و استفاده از آن توسط والدین مدیریت شود که لازمه آن ارتقای سطح آگاهی و اطلاعات پدر و مادر است. در حقیقت نباید سواد فضای مجازی فرزندان از والدین خود بیشتر باشد، چرا که این موضوع یک زنگ خطر جدی است و کودک امکان فریب والدین خود را پیدا می‌کند. برای پیشگیری از وارد شدن آسیب‌های جسمی به کودکان و نوجوانان والدین می‌توانند ساعات محدود و مشخصی برای استفاده فرزند خود از فضای مجازی در نظر بگیرند. همچنین پس از اتمام این ساعات برای او برخی فعالیت‌های بدنی را تعیین کنند. هدفمند کردن استفاده کودکان و نوجوانان از فضای مجازی نیز یکی از راهکارهایی است که می‌تواند آن‌ها را از آسیب‌های این فضا دور کند و همچنین موجب بهره‌مند شدن این نسل از قابلیت‌های مثبت فضای مجازی می‌شود. هدفمند شدن استفاده کودکان و نوجوانان از فضای مجازی به این معنی است که از بیهوده استفاده کردن سایت‌ها و نرم‌افزارهای گوناگون توسط او جلوگیری شود و نرم‌افزارهای مورد استفاده و یا انیمیشین‌هایی که تماشا می‌کند به انتخاب و معرفی والدین باشند، برای کودکان در سنین بالاتر والدین می‌توانند آن‌ها را به یادگیری نرم‌افزارهای کاربردی در تولید محتوا سوق دهند و به این ترتیب استفاده کودک و نوجوان از فضای مجازی کنترل شده و همچنین فرصتی برای یادگیری او مهیا می‌شود.

بیشتربخوانید:

کودکان گوشی های هوشمند و دغدغه والدین

برچسب ها: کودکان، والدین، بازی، اینترنت، شبکه های اجتماعی، فضای مجازی، گوشی هوشمند، نرم افزار تعداد بازديد: 181 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز