Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 02:59

25
بهمن
قوانین تلویزیون دیدن کودکان چیست؟

قوانین تلویزیون دیدن کودکان چیست؟

تلویزیون دیدن یکی از اساسی‌ترین دغدغه‌های والدین است. تلویزیون دیدن قبل از 2 سالگی توصیه نمی‌شود. این توصیه از سمت بهداشت جهانی و موسسه پزشکی اطفال آمریکا هم بیان شده است.

تحریریه زندگی آنلاین : تلویزیون دیدن یکی از اساسی‌ترین دغدغه‌های والدین است. تلویزیون دیدن قبل از 2 سالگی توصیه نمی‌شود. این توصیه از سمت بهداشت جهانی و موسسه پزشکی اطفال آمریکا هم بیان شده است. علتش هم این است که بیشترین رشد مغز در دو سال اول زندگی کودکان اتفاق می‌افتد و تلویزیون دیدن باعث کندی رشد مهارت‌های شناختی مثل صحبت کردن، یادگیری، تمرکز و توجه می‌شود. سه تا پنج سالگی هم تماشای تلویزیون باید خیلی محدود باشد. این محدودیت به معنای مثلاً یک تا دو ساعت در روز است. علت اهمیت داشتن این محدودیت هم این است که غیر از انیمیشن‌ها و کارتون‌های متناسب با سن کودکان، هیچ برنامه مفیدی برای کودکان در تلویزیون وجود ندارد. اگر فرزندتان به غیر از جلوی تلویزیون غذایش را نمی‌خورد، حتماً با یک درمانگر متخصص کودکان مشورت کنید. یکی از راه‌های خلاقانه کاهش استفاده از تلویزیون برای بچه‌ها جایگزین‌های صوتی است. می‌توانید با بچه‌ها به شهر کتاب یا کتابفروشی‌ها بروید و اجازه بدهید که نوار قصه، سی‌دی یا موسیقی‌های مناسب تهیه کنند. سعی کنید هرگز در فضای اتاق فرزندتان تلویزیون اختصاصی قرار ندهید. چند ساعت از روز را زمان بی‌موبایل و تلویزیون اعلام کنید تا کل خانواده فعالیت دیگری با هم داشته باشند.

 بیشتربخوانید:

فواید گِل بازی برای کودکان

پارک رفتن؛ نیاز مهم کودک

بازی‌های فکری خانوادگی برای روز‌های کرونایی در خانه + تصاویر

 

برچسب ها: کودک، چاقی، تلویزیون، ضعیفی چشم، تلویزیون دیدن تعداد بازديد: 206 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز