Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 05:08

23
شهریور
با نوجوانان «سرکش» چطور رفتار کنیم؟

با نوجوانان «سرکش» چطور رفتار کنیم؟

دوران بلوغ در نوجوانی مهم‌ترین برهه از روند فرزندپروری است. در این برهه والدین کودک ناگهان احساس می‌‌کنند نوجوان‌شان سرکش شده است که ناآگاهی از اصول تربیتی مخصوص این دوره می‌‌تواند بسیار خطرناک باشد.

تحریریه زندگی آنلاین : شبنم طلوعی؛ روانشناس، در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: دوران بلوغ در نوجوانی مهم‌ترین برهه از روند فرزندپروری است. در این برهه والدین کودک ناگهان احساس می‌‌کنند نوجوان‌شان سرکش شده است که ناآگاهی از اصول تربیتی مخصوص این دوره می‌‌تواند بسیار خطرناک باشد. ممکن است نوجوان در مورد ارتباط خود با دوستانش، پوشیدن لباس‌های عجیب و یا ایجاد تغییر در نحوه آرایش خود مطالبات و خواسته‌های عجیبی از والدین داشته باشد. در این اوقات بهتر است والدین بدون تفکر درباره پیشنهادات او با تمام خواسته‌هایش مخالفت نکنند و خوب است هر از گاهی به نوجوان اجازه دهند تا برخی از این تمایلات را تجربه کند. والدین باید اعتراض به رفتارهای عجیب نوجوان را برای زمانی بگذارند که می‌‌خواهد کارهای خطرآفرین و مشکل‌ساز نظیر مصرف تنباکو یا الکل و غیره انجام دهد.

از سوی دیگر در صورت بروز رفتارهای خوب  و صحیح از سوی نوجوان نباید والدین تشویق او را فراموش کنند. والدین باید به خلوت و تنهایی نوجوان احترام گذاشته و از کلیت کارهای او با خبر باشند و جزئیات را به نوجوان بسپارند. والدین باید توجه کنند که شخصیت در حال شکل‌گیری نوجوان را مقابل دیگران خرد نکنند. نوجوانان به بزرگسالانی نیاز دارند که به هدف‌هایشان گوش کرده همواره آنها را درک کرده و مهم‌تر آنکه همواره رازدارشان باشند. زمانی که نوجوان مرتکب خطایی می‌شود، لازم است والدین به او فرصت توضیح دهند.

بیشتربخوانید:

سن بلوغ دختر و پسر چه سنی است؟

مراحل بلوغ جنسی در دختر و پسر چگونه است؟

 

برچسب ها: بلوغ زودرس، دوران بلوغ، عصبانیت تعداد بازديد: 260 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز