Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 02:33

7
مهر
نقش والدین در برطرف كردن گوشه‌گیرى كودكان

نقش والدین در برطرف كردن گوشه‌گیرى كودكان

اگر والدین در خود ضعف دارند که نمی‌توانند کاری در کم‌رویی کودکان دلبند خود انجام دهند، باید برای کنترل استرس کودک به روانشناس کودک رجوع کنند، زیرا کودکانی که اعتماد به نفس پایین دارند، مرتبا دچار عصبانیت و استرس می‌شوند.

د‌كتر پروانه صفایی مقد‌م - متخصص رو انشناسی بالینی

 

تحریریه زندگی آنلاین : اگر والدین در خود ضعف دارند که نمی‌توانند کاری در کم‌رویی کودکان دلبند خود انجام دهند، باید برای کنترل استرس کودک به روانشناس کودک رجوع کنند، زیرا کودکانی که اعتماد به نفس پایین دارند، مرتبا دچار عصبانیت و استرس می‌شوند. زمینه اضطراب در کودکان زمینه ناخوشایندی برای آینده آنها است. در دوران کودکی باید تمرینات آرام‌سازی عضلانی را در کودک پرورش داد تا با تکرار و شرکت در جلسات مشاوره آموزش، مهارت‌های اجتماعی را یاد بگیرد.

 

آیا کــــودک خجالتی به مدرسه نمی‌رود؟

هرچند رفتاری که کودک نوپا در برخورد با غریبه‌ها از خود بروز می‌دهد، ناشی از کم‌رویی است و این حالت طبیعی می‌باشد،‌ اما نمی‌توان نام آن را خجالت گذاشت. باید هرچه زودتر چاره‌ای بیندیشید، چون با ورود او به مدرسه این مسئله تشدید خواهد شد.

 

 

بیشتربخوانید:

چرایی گوشه‌گیری در کودکان

 

 

شاید می‌خواهد جلب توجه کند

تعدادی از بچه‌ها خجالت را برای جلب توجه به کار می‌گیرند تا از انجام کاری که به آنها محول شده خودداری کنند. در بیشتر مواقع، کودکان خجالتی هنگام احوالپرسی مادر با سایرین به مادرشان می‌چسبند، اما در برخی مواقع با ادامه رفتار می‌خواهند دیگران از او سؤال کرده و با او صحبت کنند و مرکز توجه شود. خجالتی بودن کودک را امری غیرطبیعی و مهم جلوه ندهید، ولی به او توجه داشته باشید تا سعی در جلب توجه شما از راه‌های دیگر از‌ جمله خجالت کشیدن نکند.

 

او را اجتماعی کنید

با مهربانی و آرامش، اعتماد به نفس کودک را تقویت کرده و او را از بدو خردسالی به جمع دیگران به‌ویژه کودکان ببرید. به کودک بیاموزید که برخی کارها مانند سلام کردن، از رفتارهای خوب و مودبانه به حساب می‌آیند.

 

بیشتربخوانید:

افسردگی در کودکان را جدی بگیرید!

 

 

 

آماده‌اش کنید

پیش از آنکه فرزندتان را به جمع دیگران ببرید، برایش توضیح دهید تا خود را آماده کند و دچار اضطراب نشود. بهتر است کودک، شما را راحت و با اعتماد به نفس در میان جمع و در حال رفت و آمد و معاشرت ببیند و این شیوه را در پارک، منزل دوستان و ... نیز به کار ببرید.

 

نگذارید شما را منزوی کند

باید با برقراری روابط مناسب با دیگران برقراری ارتباط صحیح را به فرزندتان بیاموزید و اجازه ندهید کودک خجالتی، شما را از معاشرت با دیگران باز دارد.

برچسب ها: تقویت اعتماد به نفس کودک، افسردگی در کودکان، خجالتی بودن، د‌كتر پروانه صفایی مقد‌م تعداد بازديد: 478 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز