Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 28 فروردین 1403 - 23:21

20
خرداد
کابوس خشونت در رویاهای شیرین کودکانه (3)

کابوس خشونت در رویاهای شیرین کودکانه (3)

معاون امور اجتماعی خاطرنشان کرد: مدرسه بهترین جایی است که می‌توانیم به ۹۸ درصد والدین دسترسی داشته باشیم و شیوه‌های فرزند پروری رابه آن‌ها بیاموزیم و همچنین کودکان دارای مشکل را شناسایی کنیم.

۶۵۰ هزار تماس کودک آزاری در سال 94

در همین راستا حبیب‌الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی در خصوص آمار کودک آزاری در سال ۹۴ با اشاره به ۶۵۰ هزار تماس به اورژانس اجتماعی گفت: از این تعداد ۱۵۰ هزار تماس مرتبط با اوژانس فعالیت اجتماعی است که ۵. ۸ درصد آن مربوط به مشکل کودک آزاری است که نسبت به سال‌های قبل تفاوت معناداری ندارد.

وی ادامه داد: این تعداد مربوط به موارد گزارش شده است و به معنای آن نیست که به میزان کودک آزاری ثابت است، بلکه آنچه به ما گزارش می‌شود؛ بیشتر کودک آزاری‌های شدید فیزیکی بوده و متاسفانه آزار روانی و تحقیر و توهین به کودکان به ما گزارش نمی‌شود.

مسعودی فرید با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۶۰۰ مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست در کشور وجود دارد، اظهار کرد: ۸۵ درصد این کودکان فاقد سرپرست موثر بوده و ممکن است؛ والدین‌شان دارای بیماری مزمن روانی یا بیماری صعب‌العلاج باشد و سرپرست دیگری نیز نداشته باشد.

مسعودی فرید گفت: ما پروتکل کودک آزاری را با همکاری انجمن روانپزشکی کودکان ایران تدوین کرده‌ایم که در حال حاضر در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه در ادبیات روان‌شناسی عبارت سوء رفتار با کودکان وجوددارد که کودک آزاری یکی از زیرمجموعه‌های ان است اضافه کرد: ۵۰ درصد سوء رفتار‌ها مربوط به غفلت از کودک و عدم رسیدگی به او است.

لذا ضروری است به والدین آموزش داده شود که تنها ضرب و شتم کودک کودک آزاری محسوب نمی‌شود بلکه بی‌توجهی و تحقیر و توهین هم از مصادیق کودک آزاری است. 

معاون امور اجتماعی با اشاره به سخن وزیر آموزش و پرورش مبنی بر اینکه ۹۸ درصد کودکان سن دبیرستان در مدارس حضور دارند خاطرنشان کرد: مدرسه بهترین جایی است که می‌توانیم به ۹۸ درصد والدین دسترسی داشته باشیم و شیوه‌های فرزند پروری رابه آن‌ها بیاموزیم و همچنین کودکان دارای مشکل را شناسایی کنیم. 

مسعودی فرید ادامه داد در این رابطه تفاهم نامه کلان با آموزش و پرورش و قوه قضاییه و سازمان مدیریت داریم و نیز تفاهم نامه‌ای با معاونت تربیت و سلامت آموزش و پرورش انعقاد خواهیم کرد که این تفاهم نامه در راستای توسعه ارتقاء کیفیت مداخلات پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و راهکارهای پرخطر در میان دانش آموزان است که محیط پیرامونی آن‌ها از جمله والدین و معلمان و مدیران را نیز شامل می‌شود.

 

 

برای خواندن بخش اول -کابوس خشونت در رویاهای شیرین کودکانه- اینجا کلیک کنید.

برای خواندن بخش دوم -کابوس خشونت در رویاهای شیرین کودکانه- اینجا کلیک کنید. 

 

برچسب ها: روانشناسی کودک، تنبیه کودک، کودک و والدین، رفتار با کودک، کودک آزاری، تربیت فرزند، خشونت علیه کودک تعداد بازديد: 660 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز