Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 07:34

6
بهمن
انتخاب اسباب بازی مناسب کودک (2)

انتخاب اسباب بازی مناسب کودک (2)

توجه داشته باشید چند اسباب‌بازی كوچك مخصوص حمام برای سرگرمی كودك كافی است و نیازی ندارد او را در میان اسباب‌بازی‌ها غرق كنید. گاهی یك بطری ساده یا یك پیاله پلاستیكی می‌تواند برای او سرگرم‌كننده باشد.

از 6 تا 9 ماهگی
در این سن كودك بدن و توانایی‌های خود را كشف می‌كند. می‌تواند بنشیند، چهاردست و پا برود و دوست دارد هر چیزی را كه دم دستش است، به دهان ببرد. او با این كار مشغول كشف دنیا و شناخت اشیای پیرامون خود و همچنین در حال سفت كردن دندان‌های كوچكش می‌باشد.

اسباب‌بازی‌های مناسب این سن
دندان‌گیر
تشك‌های رنگارنگ و پرنقش و نگار كودكانه
عروسك‌های فشاری جیغ جیغو
اسباب‌بازی‌های مخصوص حمام
اسباب‌بازی‌های قایم‌باشك بازی، مثل اسباب‌بازی‌هایی كه در آن پرده یا دری تعبیه شده كه با باز و بسته شدن اشیایی ظاهر و سپس ناپدید می‌شود. كتاب‌هایی با ورق‌های مقوایی ضخیم یا پارچه‌ای

تشك‌های پرنقش و نگار كودكانه
تشك بچه، زیرانداز كوچكی است كه معمولاً به شكل مربع و در اندازه‌های یك متر در یك متر تهیه می‌شود. این تشك‌ها طرح‌های رنگارنگ و چشم‌نوازی دارند كه برای سرگرمی كودك بسیار مناسبند. تشك بچه با رنگ‌های شاد و جذابی كه دارد محل كاوش بینایی كودك است. كودك می‌تواند با لمس آن حس لامسه خود را كشف كند و با چنگ زدن به اشیایی كه از آن آویزان است و درآوردن صدای آنها، لیسیدن و تماشای این اشیا، هشیاری خود را درك و تقویت كند.

شما می‌توانید از بدو تولد او تا سنی كه نخستین گام‌های خود را برمی‌دارد یا چهاردست و پا می‌رود، از تشك بچه استفاده كنید. البته توجه داشته باشید كه تنها رها كردن كودك روی تشك، در طولانی‌مدت می‌تواند باعث خستگی و عصبی شدن او شود. بهتر است خودتان با او مشغول بازی شوید.

اشیای دوروبر را به او نشان دهید، توجهش را جلب كنید و به او قوت قلب دهید. این كار باعث می‌شود كودك احساس آرامش بیشتری كند، هشیاری‌اش بالا برود، ارتباط با شما را درك كند و از آن لذت ببرد. 

قبل از خرید تشك بچه به نكات زیر توجه كنید
تشكی كه انتخاب می‌كنید باید ضخامت كافی داشته باشد و در فاصله مناسبی از زمین قرار گیرد تا سرمای زمین به بدن كودك نرسد و یا اگر از آن بیرون بیفتد، آسیبی نبیند. تشك بچه باید قابل شست‌وشو باشد. باید رنگ‌های شاد و اشكال هندسی ساده‌ای داشته باشد.دارای اشیایی مثل آینه، جغجغه، دندان‌گیر یا مجهز به آفتابگیر، آهنگ‌های كودكانه و... باشد. با این حال توجه داشته باشید كودك نتواند اشیای آن را بكند و اجزای آن را ببلعد.

اسباب‌بازی‌های مخصوص حمام
حمام كردن زمان آرامش، تفریح و هشیاری كودك است. اگر می‌خواهید لذت حمام كردن را برای كودكتان بیشتر كنید، چند اسباب‌بازی مخصوص حمام در اختیارش بگذارید. ابتدا كودك این اسباب‌بازی‌ها را تماشا می‌كند؛ اندكی كه بزرگ‌تر می‌شود، آنها را دستكاری می‌كند، روی آب می‌كوبد، شما را خیس می‌كند و از این كارها لذت می‌برد.

مدل‌های مختلف و متنوعی از اسباب‌بازی‌های مخصوص حمام وجود دارد؛ مثل ماهی، اردك‌های شناور، اسب آبی و... كودكان علاقه زیادی به اسباب‌بازی‌هایی كه شنا می‌كنند، روی آب پیش می‌روند یا از آب پر می‌شوند، نشان می‌دهند. خیلی زود كودك با دستان خود این اسباب‌بازی‌های شناور را می‌گیرد، به دهان می‌برد، گاز می‌زند و... به این ترتیب نخستین بازی‌های آبی خود را تجربه می‌كند.

توجه داشته باشید چند اسباب‌بازی كوچك مخصوص حمام برای سرگرمی كودك كافی است و نیازی ندارد او را در میان اسباب‌بازی‌ها غرق كنید. گاهی یك بطری ساده یا یك پیاله پلاستیكی می‌تواند برای او سرگرم‌كننده باشد. بعد از حمام اسباب‌بازی‌ها را بشویید و آب‌شان را به دقت خالی كنید. به خاطر داشته باشید 10 سانتی‌متر آب، درون وان كافی است تا كودك غرق شود. بنابراین هیچ‌گاه كودكان را در وان رها نكنید و از آنها دور نشوید.

از 0 تا 12 ماهگی
در این سن هر شئی كه می‌چرخد یا پیش می‌رود كودك را شیفته و مجذوب می‌كند؛ مثل: توپ، ماشین، مكعب‌های بزرگ برای روی هم چیدن و تلفن‌های پر از دكمه برای اینكه تارهای صوتی‌اش را تقویت كند.

 

 

برای خواندن بخش اول -انتخاب اسباب بازی مناسب کودک- اینجا کلیک کنید.

 

 

برچسب ها: تربیت کودک، خرید اسباب بازی، بازی کودک، انتخاب اسباب بازی کودک، اسباب بازی حمام، تشك بچه تعداد بازديد: 787 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز