Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 16:35

22
آذر
خريد كفش عيد برای كودك - بخش اول

خريد كفش عيد برای كودك - بخش اول

بیشترین سرعت رشد پای كودك در سه سال اولیه زندگی كودك شكل می‌گیرد.

تحریریه مجله کودک سالم

 

 

هر چه كودك كوچك‌تر، ‌رشد پای او سریع‌تر

بیشترین سرعت رشد پای كودك در سه سال اولیه زندگی كودك شكل می‌گیرد. متخصصین كودك بر این باور هستند كه اولین مرحله در رشد پای كودك در یك سال اول شكل می‌گیرد و این مرحله از رشد پای كودك نقش بسیار مهم و به سزایی در سلامتی كودك در طول عمر وی دارد. تنها تعداد كمی از كودكان با مشكل خاص پا متولد می‌شوند، در غیر این صورت پوشاندن كفش نامناسب بخصوص در سال اول زندگی كودك می‌تواند مشكلاتی در نوع راه رفتن، ایستادن و فرم بدن در آینده وی به وجود بیاورد. استخوان‌های كودك بسیار نرم و قابل فرم گرفتن هستند بنابراین به دلیل منعطف بودن پای كودك پوشاندن كفش نامناسب، می‌تواند به سادگی پاهای كودك را از فرم خارج كند.

پا برهنه راه رفتن در بیرون از خانه اصلا توصیه نمی شود

در حالیكه پابرهنه رفتن كودك نوپا در منزل می‌تواند مفید باشد، اما برعكس آن پابرهنه راه رفتن در محیط خارج از خانه اصلاً توصیه نمی‌شود. راه رفتن بدون كفش در محیط‌های باز محیط مناسبی برای صدمه زدن به كف پا ایجاد می‌كند، از جمله آن كثیف شدن كف پا و در پی آن وارد شدن خراش و زخم در كف پا و بتدریج قارچی شدن و عفونت كف پای كودك می‌باشد و این مسئله باعث می‌شود كه فعالیت كودك كم شده و او را از رفتن به مهد كودك و یا مدرسه باز می‌دارد كه بسیار در روحیه كودك و شكل‌گیری شخصیت او موثر است.

چگونه برای كودك كفش انتخاب كنیم؟

اكثراً‌ كودكان اولین گام‌های زندگی خود را حدود روزهای اولین جشن تولد خود بر‌می‌دارند، گرچه تعدادی از كودكان نیز كمی زودتر و یا دیرتر از اولین سال تولد خود اقدام به راه رفتن می‌كنند، اولین سوالی كه ممكن است یك پدر و یا مادر از خود بپرسد، این است كه فرزندم چگونه كفش باید بپوشد، ‌در نظر داشته باشید كه فرزند شما در سال‌های اولیه به دفعات باید كفش تهیه كند.

سایز یا اندازه

توجه داشته باشید كه سایز و یا اندازه مناسب پای فرزند شما كاملا در نظر گرفته شده باشد. این اندازه‌گیری شامل طول كفش، پهنای كفش و عمق كفش می‌باشد. اگر كفش فرزند شما در اندازه مناسب نباشد، می‌تواند مشكلات بسیار جدی در پاهای وی ایجاد كند، این مشكلات شامل از شكل افتادن پاها، پینه بستن كف و یا انگشتان پا، فرورفتن ناخن در گوشت انگشتان و ایجاد میخچه می‌باشد.

فرزند شما دارای پاهائی است كه تغییر سایز آن ناگهانی است، پس مراقب باشید زمانی‌كه برای وی كفش تهیه می‌كنید فقط و فقط برای 3 تا 4 ماه كفش بخرید نه برای زمان بیشتر، كودكان نوپا (زیر 16 ماهگی) در طول حدوداً 2 ماه، نیم سایز پاهایشان رشد می‌كند. كودكان بین 16 تا 24 ماهه، ‌هر 3 ماه، نیم سایز افزایش سایز خواهند داشت و كودكانی كه بین سن 24 تا 36 ماهگی هستند، هر 4 ماه نیاز به تعویض سایز كفش خود دارند و كودكانی كه بالای 3سال سن دارند هر شش ماه یكبار، باید كفشی با اندازه جدید بپوشند. 

ادامه مطلب

 

برچسب ها: خرید کفش، انتخاب کفش مناسب، کفش مناسب کودک، انتخاب کفش کودک، خرید کفش کودک تعداد بازديد: 796 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز