Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 - 20:27

2
دی
چگونه دوقلوها را همزمان بخوابانيم

چگونه دوقلوها را همزمان بخوابانيم

اینکه شما چند فرزند دارید مهم نیست، در هر صورت ایجاد برنامه خواب منظم از اهمیت بسیاری برخوردار است. اتفاقا اگر تعداد نوزادان بیش از یکي باشد، داشتن برنامه خواب منظم اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

تحریریه كودك سالم

 

 

نکته‌ای مادرانه 

پسران دوقلوی من عادت داشتند در یک تخت می‌خوابیدند. به نظر می‌رسید آنها هرچه به هم نزدیک‌تر بودند آرامش بیشتر داشتند. من همیشه از اینکه گریه یکی دیگری را از خواب بیدار نمی‌کرد متعجب می‌شدم. با افزایش سن آنها، ما تختشان را از یکدیگر جدا کردیم اما همچنان دو تخت را نزدیک به هم قرار می‌دادیم. در حال حاضر نیز اتاق آنها مشترک است و در چنین شرایطی، آنها خواب آرام‌تری دارند. 

مراقبت از دو نوزاد! 

فکر خواباندن به موقع حتی یک نوزاد می‌تواند بسیار ترسناک باشد، چه رسد به دو نوزاد آن هم به‌طور همزمان! اما وحشت نکنید: این امر هدفی کاملا دست یافتنی است و نظر اکثر والدینی که فرزندان دوقلو دارند نیز صحت این موضوع را تائید می‌کند. واضح است که نگهداری از دوقلوها کار دشواری است.

شما به احتمال زیاد نسبت به کل فرایند نگهداری از كودكان احساسات متضادی خواهید داشت. اما با ورود دوقلوها به زندگی‌تان، شما به تدریج به این نتیجه خواهید رسید که نگهداری از آنها صرفا یک رویا نیست و کاملا عملی است. پس از مدتی می‌توانید برای نگهداری از آنها برنامه‌ریزی کنید و شرایط زندگی را برای همه اعضای خانواده ساده‌تر کنید. لازم است شما افرادی را برای حمایت از خود داشته باشید، خصوصا اگر همسرتان پرمشغله است. گاه نگهداری از یک نوزاد جدید به تنهایی می‌تواند برای شما احساس بدی ایجاد کند، حال اگر نوزادان دوقلو باشند، این شرایط بدتر نیز خواهد شد.

برای اینکه از اعضای خانواده یا دوستان خود کمک بخواهید نترسید. همچنین عضویت در انجمن والدینی که شرایط مشابه شما را دارند می‌تواند منجر به آشنایی شما با آنها و استفاده از تجربیاتشان شود. حتی ممکن است در محل سکونت شما گروه‌های مختص دوقلوها وجود داشته باشد که در این صورت می‌توانید در فعالیت‌های آنان شرکت کنید. 

برنامه منظم خواب

اینکه شما چند فرزند دارید مهم نیست، در هر صورت ایجاد برنامه خواب منظم از اهمیت بسیاری برخوردار است. اتفاقا اگر تعداد نوزادان بیش از یکي باشد، داشتن برنامه خواب منظم اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. دوقلوهای شما باید بفهمند چه زمانی باید آرام شده و بخوابند.

پس سعی کنید محیط را برای این موضوع فراهم کنید. در روزهای اول پس از تولد، خواباندن نوزادان در کنار هم و به طور همزمان ساده‌تر است. گذراندن 9 ماه در رحم مادر در کنار هم باعث می‌شود آرامش کودکان در خارج از رحم نیز در کنار هم بیشتر باشد. به طور کلی، برای هماهنگی با شرایط جدید، لازم نیست شما وظایف مربوط به خانه‌داری، شغل خارج از خانه و سایر موارد را در حد استانداردهای گذشته و پیش از تولد نوزادان انجام دهید.

شما می‌توانید بازگشتی آرام به سوی دنیا داشته باشید. در حال حاضر شما با واقعیت جدیدی روبرو هستید و نگرانی راجع به حضور در جشن تولد دوستتان یا کشیدن جاروبرقی در حالیکه در حال شیر دادن به نوزادتان هستید هیچ سود و فایده ای ندارد.

این نگرانی‌ها به مرور کاهش می‌یابند. در حال حاضر شما به خودتان فرصت دهید. سعی کنید در هفته زمانی را به خودتان اختصاص دهید، حتی اگر این زمان کوتاه باشد مانند یک یا دو ساعت. همچنین فرصت ارتباط بین خودتان و همسرتان را فراهم کنید و مرتباً از احساستان با او صحبت کنید تا امکان وجود هرگونه ناراحتی ناشی از حجم زیاد وظایف از بین برود. 

 

برچسب ها: مراقبت از دوقلوها، برنامه برای دوقلوها، خواباندن دوقلوها، داشتن فرزندان دوقلو، شرایط نگهداری از دوقلوها تعداد بازديد: 841 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز