Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 03:10

20
بهمن
مراقب كوچولوها باشيد (1)

مراقب كوچولوها باشيد (1)

شستن دست‌ها با آب گرم و صابون بعد از استفاده از سرویس بهداشتی، دست زدن به حیوانات و قبل از هر وعده غذایی در جلوگیری از عفونت‌ها و ورود مواد مضری که ممکن است فرزندتان با آنها تماس داشته است، به بدن او بسیار موثر است.

تحریریه ماهنامه كودك سالم

 

بچه‌ها نسبت به بزرگتر‌ها با محیط اطرافشان ارتباط بیشتری دارند. آنها روی زمین میخزند، انگشت‌هایشان را در دهانشان می‌گذارند و به دلیل کنجکاوی ذاتی خود دوست دارند همه چیز را مزه کنند بدون اینکه از ضرر داشتن یا نداشتن آن آگاه باشند. آنها در مقطعی از رشد قرار دارند که ممکن است برخی مواد برای آنها بسیار مضر باشد. شما به عنوان والد یا پرستار کودک نقش مهمی را در ایجاد محیطی امن برای او ایجاد می‌کنید. این مقاله اطلاعات مفیدی را در این رابطه در اختیار شما قرار می‌دهد. 

شستن دست‌ها
شستن دست‌ها با آب گرم و صابون بعد از استفاده از سرویس بهداشتی، دست زدن به حیوانات و قبل از هر وعده غذایی در جلوگیری از عفونت‌ها و ورود مواد مضری که ممکن است فرزندتان با آنها تماس داشته است، به بدن او بسیار موثر است. 

نکاتی در رابطه با شستن دست‌ها
از آب گرم استفاده کنید. صابون را بعد از 10 – 15 ثانیه با آب بشویید. نوع صابون فرقی نمی‌کند. به فرزندتان یاد دهید هنگام شستن دست‌هایش شعری بخواند تا صابون مدت بیشتری روی دست‌هایش بماند. دست‌ها را خوب آب کشی کرده سپس با حوله خشک کنید. 

درآوردن کفش‌ها قبل از ورود به خانه
خاک و زمین بیرون موادی دارد که شما دوست ندارید وارد خانه شما شوند. در آوردن کفش‌ها راهی است برای کاهش میزان این مواد. 

جلوگیری از مشکلات تنفسی
کیفیت هوای داخل و خارج از خانه بر توانایی تنفس راحت فرزند شما تاثیرگذار است.
به منظور کمک به بهبود کیفیت تنفس فرزندتان باید: 

هوای بیرون
اخبار مربوط به وضعیت هوا و آلودگی را از رادیو یا تلویزیون پیگیری کنید و به توصیه‌ها در این مورد توجه کنید. بر اساس این اطلاعات برای روزتان برنامه‌ریزی کنید. سعی کنید در روزهایی که میزان آلاینده‌های هوا بیش از حد مجاز است، فعالیت فیزیکی فرزندتان را کاهش داده یا به کلی  حذف کنید.

تماس مستقیم فرزندتان با دود ماشین‌ها را از طریق محدود کردن فعالیت او در محیط‌هایی نزدیک عبور و مرور خودروها (مخصوصا در ساعات شلوغ)، کاهش دهید. هنگام توقف طولانی مدت، موتور ماشین را روشن نگه ندارید. خاموش کردن موتور ماشین در چنین مواردی از آسانترین راه‌های بهبود کیفیت هوای جامعه شما است. 

هوای داخل
اجازه ندهید کسی داخل خانه یا ماشین شما سیگار بکشد. احتمال ابتلا به مشکلات تنفسی، عفونت‌های گوش، حساسیت و سندرم مرگ ناگهانی نوزاد در نوزادان و کودکانی که در معرض دود سیگار قرار می‌گیرند، بیشتر است. خانه را تا می‌توانید تمیز نگه دارید. مرتبا وسایل خانه را گردگیری کرده و فرش‌ها را با جارو تمیز کنید. کودکان مبتلا به آسم، در تماس مستقیم با گردوغبار، کپک و موی حیوانات حال بدتری پیدا کرده و ممکن است دچار حمله آسمی و حساسیتی شوند. از انواع اسپری کمتر استفاده کنید.  

از کودکان در برابر آفتاب زیاد محافظت کنید
آفتاب بیش از حد می‌تواند مضر باشد. اشعه فرابنفش آفتاب میتواند سوختگی‌های دردناک ناشی از نور آفتاب را ایجاد کرده و احتمال ابتلا به سرطان را افزایش دهد. این مسئله در مورد نوزادان و کودکان بسیار مهم است زیرا پوست آنها نازکتر و حساس‌تر است و زودتر می‌سوزد...

 

 

برای خواندن بخش دوم -مراقب كوچولوها باشيد- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: رشد کودک، مراقبت از کودک، کودک و آفتاب، سلامت کودک، کودک و مشکلات تنفس، بهداشت کودک تعداد بازديد: 1110 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز