Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 13:02

20
بهمن
مراقب كوچولوها باشيد (2)

مراقب كوچولوها باشيد (2)

مقادیر زیادی از کرم ضد آفتاب بر پوست کودک بمالید و هر دو ساعت و بعد از شنا، آن را تجدید کنید. کودکان را بین ساعات 11 صبح تا 4بعد از ظهر در معرض نور آفتاب قرار ندهید. در این ساعات نور خورشید از هر ساعت دیگری پرقدرت‌تر است.

محافظت از کودکان در برابر نور خورشید 
کودکان زیر یک سال را از تابش مستقیم نور آفتاب دور نگه دارید. آنها باید زیر سایه، درخت، چتر یا سایبان کالسکه باشند. از کرم ضد آفتاب برای نوزادان زیر 6 ماه استفاده نکنید. آنها را در سایه نگه دارید. لباسی مناسب و محافظ به کودک بپوشانید (با رنگ روشن و آستین‌هایی بلند و شلوار)، از جمله کلاهی با لبه بلند و در صورت قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب، کرم ضد آفتاب با SPF 15 به پوست او بمالید.

مقادیر زیادی از کرم ضد آفتاب بر پوست کودک بمالید و هر دو ساعت و بعد از شنا، آن را تجدید کنید. کودکان را بین ساعات 11 صبح تا 4بعد از ظهر در معرض نور آفتاب قرار ندهید. در این ساعات نور خورشید از هر ساعت دیگری پرقدرت‌تر است. اگر مجبور شدید او را بیرون ببرید، با لباس و کرم ضد آفتاب از او محافظت کنید. در روزهایی که میزان اشعه فرابنفش زیاد است، از کودکتان بیشتر محافظت کنید. این تصور که کودکان در هوای ابری در معرض خطر کمتری هستند غلط است. اشعه‌های مضر آفتاب توانایی عبور از مه و بخار را دارند. 

از کودکان در برابر مسمویت با گاز مونواکسید کربن محافظت کنید
مونواکسید کربن، گازی خطرناک، بدون رنگ، بو و مزه است. حتی اگر میزان این گاز در فضا کم باشد، می‌تواند مشکلات زیاد و جدی برای سلامتی ایجاد کند. علت خطرناک بودن آن تجمع سریع آن در خون است که به مرور زمان توانایی حمل اکسیژن را از خون می‌گیرد.

به منظور کم کردن خطرات گاز مونواکسید کربن باید:
 قبل از روشن کردن ماشینتان، در پارکینگ را باز کنید.  اگر بخاری گازی در منزل دارید، از تمیز بودن و درست نصب شدن لوله آن اطمینان حاصل کنید.  از متخصصی در این زمینه کمک بگیرید و از او بخواهید سالانه وسایل گازی شما را چک کند.  از کباب پزهای گازی در داخل خانه یا پارکینگ خود استفاده نکنید.  هیچ وقت وسایل گازی مانند ماشین چمن زنی را در داخل پارکینگ روشن نکنید. 

نکاتی دیگر                                                    
از وسایل گرمایشی نفت سوز در داخل خانه یا پارکینگ استفاده نکنید. این وسایل علاوه بر مونواکسید کربن، گازهای آلوده کننده دیگری نیز تولید می‌کنند. اگر مجبور هستید از این وسایل استفاده کنید، از طراحی شدن آن برای مصارف خانگی اطمینان حاصل کنید. قبل از استفاده، راهنمای آن را حتما مطالعه کنید.

دستگاه‌های تشخیص گاز مونواکسید کربن را در خانه نصب کنید. بهتر است در هر طبقه از منزلتان، یکی از این دستگاه‌ها را نصب کنید. این دستگاه‌ها باید هر 3 – 5 سال تعویض شوند. 

مواد شیمیایی را از بچه‌ها دور نگه دارید
مواد شیمیایی شامل هر نوع ماده‌ای هستند که برای کنترل حیوانات موذی مانند حشرات، موش‌ها و آفات از آنها استفاده می‌شود. این مواد سمی هستند.گاهی تماس‌هایی با مراکز اورژانس در رابطه با استفاده نادرست حشره‌کش‌ها و یا خوردن آنها توسط کودکان، گرفته می‌شود.

به منظور حفاظت از کودکان در برابر مواد شیمیایی باید:
 میوه‌ها و سبزیجات را قبل از مصرف با آب شست و شو دهید.  از مواد شیمیایی درون یا اطراف خانه‌تان استفاده نکنید. به دنبال جایگزین‌هایی مانند بستن درزهای در و پنجره، باشید.  اگر مجبور به استفاده از این مواد هستید قبل از استفاده، دستورالعمل درج شده در پشت محصول را حتما مطالعه کنید.  هنگام مصرف این مواد، کودکان، حیوانات خانگی و اسباب بازی‌ها را چه داخل و چه خارج از خانه، دور نگه دارید.

در صورت تماس این مواد با اسباب بازی‌ها، آنها را با آب بشویید.  برای فهمیدن مدت زمانی که کودکان باید از محیط سمی به دور باشند،اطلاعات پشت محصول را بخوانید. در صورت اطمینان نداشتن، حداقل 24 ساعت آنها را از محیط آلوده دور نگه دارید. 

در صورت استفاده از مواد شیمیایی در خارج از خانه، با زدن علامتی همسایه‌ها را آگاه کنید تا کودکان آنها نیز به منطقه آلوده وارد نشوند.  مواد شیمیایی را در بسته‌های اصلی خودشان قرار دهید تا کودکان آنها را با خوراکی‌ها اشتباه نگیرند.  مواد شیمیایی را در محفظه‌هایی قرار دهید و درِ آن را قفل کنید تا از دید و دسترس کودکان خارج باشد.

 

 

برای خواندن بخش اول -مراقب كوچولوها باشيد- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: رشد کودک، مراقبت از کودک، سلامت کودک، مسمویت کودک با گاز مونواکسید کربن، کودک و مواد شیمیایی، محافظت از کودک در برابر خورشید تعداد بازديد: 832 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز