Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 02:44

9
فروردین
اگر کودک‌تان سرفه می‌کند؛ توصیه‌های یک فوق تخصص درباره کاهش سرفه‌های مکرر در کودکان

اگر کودک‌تان سرفه می‌کند؛ توصیه‌های یک فوق تخصص درباره کاهش سرفه‌های مکرر در کودکان

توصیه‌های یک فوق تخصص عفونی اطفال درباره کاهش سرفه‌های مکرر در کودکان را بخوانید.

 دکتر فریبا شیروانی، فوق تخصص عفونی اطفال و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی درباره سرفه‌هایی که حتما نیاز به مراجعه به پزشک و درمان دارویی دارند،‌گفت: ‌سرفه‌های مزمن، سرفه‌های شدید و ناگهانی، سرفه هنگام خواب، سرفه‌هایی که با علائمی مثل کاهش شدید اشتها، سیاه شدن، استفراغ، دفع خون و خس خس شدید سینه همراه هستند حتما به درمان دارویی نیاز دارند.

این متخصص با اشاره به اینکه سرفه‌های ساده و طولانی پس از طی دوره درمان عفونت‌های تنفسی با روش های خانگی ولی اثبات شده از نظر اثربخشی قابل درمان است، افزود: در این راستا والدین باید از دود کردن اسپند در خانه بشدت پرهیز کنند . اما استفاده از دستگاه های تصفیه هوا در خانه و نیز بخور آب جوش با نظارت والدین برای کاهش سرفه بسیار توصیه می‌شود .

او ادامه داد: استفاده روزانه از عسل و آویشن در کودکان بالای یک سال در درمان سرفه‌های طولانی بسیار موثر است. همچنین نباید از تاثیر مصرف میوه‌های دارای ویتامین C و نیز سبزیجات تازه در بهبود سرفه کودکان غافل شد.

بیشتر بخوانید:

کاهش علائم سرماخوردگی در کودکان

اگر کودک به آنفلوآنزا دچار شد چه باید کرد؟

درمان خانگی سرفه های شبانه کودک

 

 

برچسب ها: کودکان، دارو، ویتامین c، گلودرد، سرفه، عفونت تنفسی تعداد بازديد: 141 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز