Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 14:43

20
مرداد
آیا آفت دهان کودکان خطرناک است؟

آیا آفت دهان کودکان خطرناک است؟

دکتر رضا شیاری؛ فوق تخصص روماتولوژی کودکان در برنامه «طبیب» آفت‌های دهانی اطفال را به چند دسته تقسیم کرد و گفت: در آفت یک حاشیه خیلی قرمز و داخل آن یک زخم سفید می‌بینیم.

تحریریه زندگی آنلاین : به گزارش کودک سالم به نقل از خبرگزاری فارس، دکتر رضا شیاری؛ فوق تخصص روماتولوژی کودکان در برنامه «طبیب» آفت‌های دهانی اطفال را به چند دسته تقسیم کرد و گفت: در آفت یک حاشیه خیلی قرمز و داخل آن یک زخم سفید می‌بینیم. در بچه‌ها آفت‌ها را به سه دسته تقسیم می‌کنیم، آفت‌های خفیف، شدید و هرپتی فرم، البته 80 تا 85 درصد آنها خفیف است. آفت‌های شدید بیشتر از یک سانتیمتر هستند و تا بیشتر از یک ماه درمان آنها طول می‌کشد. آفت‌ها هپتی فرم هم شبیه تبخال هستند. سایز آنها کوچک بوده و چند دانه کنار هم می‌زند و دوره درمان آنها هم کم است.

آفت‌ها ممکن است به دلیل کمبود ویتامین، روی، آهن، رژیم غذایی نامناسب و گازگرفتگی و ضربات ایجاد شوند، اما علل جدی هم دارند مثل بیماری‌های خودالتهابی مثل مشکل کرون روده، البته تب مارشال هم می‌تواند با آفت همراه باشد؛ پس اگر کودکی به کرات دچار آفت می‌شود، حتما باید به یک روماتولوژیست اطفال مراجعه کرد؛ ضمن اینکه در بزرگسالان نیز باید علت آفت‌های مکرر مورد بررسی قرار بگیرد.

بیشتربخوانید:

آفت از تشخیص تا درمان

علل بروز آفت دهان و روش‌های درمان آن

آفت دهان دردناک و شایع اما بی‌خطر

برچسب ها: رژیم غذایی، آفت دهان، کمبود ویتامین، آفت تعداد بازديد: 147 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز