Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 20:25

21
فروردین
تاثیر ورزش مرتب و منظم در کاهش چاقی در کودکان

تاثیر ورزش مرتب و منظم در کاهش چاقی در کودکان

آیا می‌دانید فعالیت بدنی منظم چه فوایدی برای کودکان دارد؟ یکی از فواید ورزش منظم، رسیدن کودکان به وزن مناسب و پیشگیری از چاقی است. والدین باید به ورزش کودکان توجه نمایند.

دکتر سید ضیاء‌الدین مظهری؛ متخصص تغذیه

 

الف) تحت تاثیر انجام ورزش مرتب، منظم و در حد تعادل، به میزان IGF1 یا Insulin like growth Factor افزوده می‌شود.

ب) كلسترول بد (LDL) كاهش و كلسترول خوب و محافظ قلب و عروق (HDL) افزایش می‌یابد.

ج) نه تنها چربی‌ها سوزانده شده و از اثرات بیماری‌زایی آنها كاسته می‌شود، بلكه استخوان‌ها نیز بهتر رشد می‌كنند و به تراكم مواد معدنی آنها افزوده می‌شود.

د) از میزان ترشح انسولین كاسته می‌شود و ضمن پیشگیری از فرسودگی پانكراس، سطح انسولین در گردش خون نیز كاهش می‌یابد و احتمال مقاوم‌تر شدن گیرنده‌های انسولین كمتر و احتمال بروز سندرم متابولیك نادرتر می‌شود.

ر) ورزش، عامل تقویت‌كننده سیستم دفاعی و ایمنی بدن است.

ز) با انجام ورزش‌های سبك، حافظه بهتر و قوی‌تر و یادگیری و یادآوری افزون‌تر می‌شود.

خانواده‌ها و جوان‌هایی كه خودشان را آماده امتحانات نهایی یا شركت در كنكورهای ورودی به دانشگاه‌های كشور می‌سازند، باید به این موضوع دقت نمایند كه با نشستن دایمی و خوردن شكلات و شیرینی و ساعت‌های مدید مطالعه و كاستن شدید از میزان خواب و برهم زدن ساعت بیولوژیكی و بی‌خوابی‌های شبانه هم به سلامتی و اندام موزون خود صدمه خواهند زد و هم در قبال این همه داده، ستاده‌شان بسیار كمتر از حد انتظار خواهد بود.

بنابراین تناسب و تعادل در خواب و غذا و تنوع در انتخاب مواد غذایی مصرفی را قویا توصیه می‌نماییم.

در نظر داشته باشید كه با تمام زحمات و شب زنده‌داری‌ها جهت یادگیری، مغز خسته و فاقد آرامش شده و قادر نخواهید بود تمام آموخته‌هایتان را به موقع و تمام و كمال به یاد آورید و با سرعت كافی و دقت وافی، پاسخ موردنظر را برگزینید.

 

برچسب ها: غذای کودک، تغذیه کودک، ورزش کودک، چاقی کودک، وزن کودک، اضافه وزن کودک، برنامه ورزشی کودک تعداد بازديد: 1122 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز