Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 - 07:15

25
اردیبهشت
درمان خودسرانه دل درد كودكان (2)

درمان خودسرانه دل درد كودكان (2)

آپاندیس و زخم معده كه همراه با دل درد است از نوع دل‌درد‌های حاد به شمار می‌رود.

 

وی ‌آپاندیس را یكی دیگر از علل دل‌درد در كودكان دانست و گفت: اگر دل‌درد كودك همراه با تب و استفراغ همراه باشد، نشانه‌ای از آپاندیس است، در حقیقت این نوع از دل‌درد مربوط به این بیماری است كه در كودكان بالای 4 سال بیشتر دیده می‌شود؛ در این مواقع با جراح مشورت صورت می‌گیرد و اگر تشخیص درست باشد، كودك تحت عمل جراحی قرار خواهد گرفت.

این فوق تخصص گوارش كودكان پیچ‌خوردن روده‌ها را مهم‌ترین علت دل‌درد در كودكان زیر یك سال بیان كرد و اظهار داشت: در این وضعیت روده كوچك در روده بزرگ گیر می‌كند تا جایی كه كودك از درد آن فریاد می‌كشد.

 دل‌درد كودكان در فصل تابستان بیشتر می‌شود

استاد دانشگاه علوم‌پزشكی تهران استفاده از بعضی داروها و مواد غذایی نامناسب را یكی دیگر از علل دل‌درد در كودكان بیان كرد و گفت: كودكان در فصل تابستان بیشتر به دل‌درد مبتلا می‌شوند، از آنجایی كه در این فصل هوا گرم و تنوع میوه‌ها زیاد است زیاده‌روی در خوردن بعضی از میوه‌ها نظیر گیلاس، زردآلو، گوجه‌سبز و توت موجب بروز دل‌درد در كودكان می‌شود، این در حالی است كه اگر میوه‌ها به خوبی شسته نشود علاوه بر دل‌درد عفونت را به وجود می‌آورد.

وی تأكید كرد: در حال حاضر خوردن تنقلاتی نظیر چیپس، پفك، نوشابه و غذاهای فست‌فود از مهم‌ترین عوامل تشدید بیماری دل‌درد در كودكان به شمار می‌رود.

خاتمی‌پرخوری را از دیگر علل دل‌درد در كودكان بیان كرد و افزود: در این وضعیت كودك به قدری می‌خورد كه تحمل خود را از دست داده و موجب استفراغ در او می‌شود، البته در این شرایط استفراغ برای كودك مفید است چرا كه با این كار محتویات داخل معده به بیرون از دهان خارج می‌شود.

 آلودگی‌ها در بروز دل درد موثر است

رییس انجمن كبد و گوارش كودكان در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینكه آلودگی‌ها می‌تواند موجب بروز دل‌درد در كودك شود، گفت: عدم رعایت بهداشت فردی و محیط، غذا خوردن با دست آلوده، خوردن میوه‌ و سبزیجات آلوده نیز از جمله مواردی است كه موجب بروز دل‌درد در كودكان و بزرگسالان می‌شود.

استاد دانشگاه علوم‌پزشكی تهران گفت: یكی دیگر از علل دل‌درد در كودكان مربوط به كلیه و سنگ كیسه صفرا است، دل‌درد ناشی از این عارضه‌ها بیشترین مراجعه كننده به اورژانس‌ و مطب‌ها را به خود اختصاص داده است.

 90 درصد دل‌درد در كودكان از نوع مزمن است

استاد دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی دل‌درد در كودكان را دارای دو نوع حاد و مزمن بیان كرد و اظهار داشت: در دل‌درد حاد كه به آن«ارگانیك» می‌گویند، بیشتر نوزادانی را درگیر خود می‌كند كه معده آنها پس از به دنیا آمدن معده دچار پارگی است؛ این مساله باید بلافاصله رفع شود و نوزاد تحت عمل جراحی قرار گیرد.

وی گفت: آپاندیس و زخم معده كه همراه با دل درد است از نوع دل‌درد‌های حاد به شمار می‌رود.خاتمی‌در خصوص دل درد مزمن در كودكان افزود: از هر 100 كودكی كه دچار دل‌درد می‌شوند، 90 كودك آن دل‌درد مزمن دارند؛ این نوع از دل‌درد تا 6 ماه به طول می‌انجامد ضمن اینكه در دل‌درد مزمن درد بیشتر اطراف ناف است.

رییس انجمن گوارش و كبد كودكان ایران دل درد غیرعضوی را یكی دیگر از انواع دل درد در كودكان دانست و اظهار داشت: در بعضی از بررسی‌ها علت دل‌درد در كودك یافت‌ نمی‌شود، این درحالی است كه با توجه به بررسی‌هایی كه از كبد، معده و روده كودك به عمل می‌آید هیچ مسال‌های كه بتوان تشخیص داد منشأ دل‌درد كجاست، به دست نمی‌آید؛ به این نوع از دل‌دردها، دل‌درد غیرعضوی می‌گویند.

 

 

 

برای خواندن بخش اول- درمان خودسرانه دل درد كودكان- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: گوارش کودکان، آپاندیس، علل دل درد، دل درد و تابستان، آلودگی و دل درد، دل درد مزمن، کبد کودکان تعداد بازديد: 567 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز