Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 13:27

2
دی
مسافرت با کودکان دیابتی

مسافرت با کودکان دیابتی

قبل از حرکت و در طول سفر، با تجهیزات دقیق، قند‌خون کودک‌تان را به‌طور مرتب اندازه‌گیری کنید.

تحریریه ماهنامه كودك سالم

 

در تعطیلات تابستانی قصد دارید همراه با کودک خود به مسافرت بروید؛ این که کودک شما دیابت دارد با سفر رفتن ناسازگار نیست فقط باید خود را برای آن کاملا آماده کنید.

دیابت، قبل از سفر

قبل از اینکه راهی سفر شوید – تا فرصت از دست نرفته– با پزشک معالج کودک‌تان مشورت کنید شاید کودک شما به عنوان مثال یک واکسن یا یک تقویتی نیاز داشته باشد. اگر قبل از حرکت، به موقع اقدام کنید، می‌توانید از هر پیش‌آمد غیر منتظره‌ای که مانع سفر کردن شما با کودک دیابتی می‌شود، جلوگیری کنید.
از پزشک بخواهید به اندازه کافی دارو و یا تجهیزاتی را که لازم است و حتی بیشتر - جهت موارد پیش بینی نشده - برای تمام طول سفرتان تجویز کند.
همچنین از او بخواهید برخی داروهای مفید دیگر مثل داروی ضد تهوع و اسهال را هم در نسخه شما بگنجاند.
از او بخواهید که به شما توضیح دهد که چگونه دوز انسولین و برنامه غذایی کودک‌تان را متناسب با آب و هوا و شرایط مقصد‌تان هماهنگ کنید.
در نهایت از او تقاضا کنید برای شما نامه‌ای بنویسد و در آن نوع بیماری کودک‌تان و نیازهای او (داروهای ضد دیابت خوراکی، انسولین و...) را شرح دهد.
اگر قصد دارید با هواپیما مسافرت کنید، حتما این نامه و نسخه‌ای که نشان می‌دهد شما همه داروهای مورد نیاز را به داخل هواپیما آورده‌اید، در جایی که مطمئن هستید آسیبی به آن‌ها نمی‌رسد، همراه خود ببرید. در حقیقت مشخص است که نباید به هیچ عنوان داروها را همراه دیگر وسایل‌تان به قسمت حمل بار هواپیما بفرستید. آنجا بسیار سرد است.
قبل از حرکت، چک کنید که حتما کودک‌تان کارت نشان دهنده دیابتی بودنش را که نام، نوع بیماری و داروهای او در آن ذکر شده، به همراه داشته باشد.
همچنین قبل از حرکت، برای مواردی که ممکن است کودک شما به مراقبت پزشکی نیاز داشته باشد، در مورد امکانات پزشکی محل سکونت خود در سفر، اطلاعات کافی را کسب کنید. البته پزشک کودک‌تان هم می‌تواند کمک زیادی به شما بکند، حتی امکان دارد او نام دکتری متخصص را هم در آن منطقه به شما بگوید.
اگر قصد مسافرت به کشوری دیگر را دارید در صورت لزوم، از قبل به بیمه و یا بازگشت احتمالی پیش از موعد هم بیندیشید.

دیابت، در طول سفر

زمانی که از خانه مان دوریم، تنظیم برنامه‌ای منظم، کاری بسیار دشوار است؛ از این رو لازم است که قبل از حرکت و در طول سفر، با تجهیزات دقیق، قند‌خون کودک‌تان را به‌طور مرتب اندازه‌گیری کنید؛ با این کار می‌توانید – طبق توصیه‌های پزشک معالج – میزان انسولین و داروی مورد نیاز کودک‌تان را متناسب با شرایط مختلف و شرایط غیر منتظره تطبیق بدهید.
همیشه برای تمام طول سفر– حتی بیشتر، برای موارد پیش بینی نشده – به اندازه کافی دارو، انسولین و تجهیزات (سرنگ‌های تزریق انسولین، دستگاه قندخون و باطری، لانست نمونه‌گیری خون، نوار تست قندخون و...) در دسترس داشته باشید.
همه داروهای خود را در یک ساک حمل نکنید چرا که ممکن است به هر دلیلی
– جابه جا شدن در قسمت تحویل بار هواپیما و... – ساک‌تان را گم کنید.
دقت کنید که داروها و تجهیزات نباید در معرض آفتاب، گرما یا سرما قرار گیرند. حتی اگر نیاز است از ساک‌های عایق مخصوص حمل دارو استفاده کنید.
همچنین شما همیشه باید میان وعده شیرین مثل آب میوه، بیسکویت و ... همراه خود داشته باشید؛ این مساله حتی در داخل هواپیما هم صادق است البته قبل از حرکت، از نوع خوراکی‌های مُجازی که می‌توانید با خود به داخل هواپیما ببرید اطلاع پیدا کنید. با همین میان وعده کوچک می‌توانید در مواقعی که با اُفت قندخون کودک‌تان مواجهه شدید سریعاً واکنش نشان دهید.
 همواره مقداری غذا (ساندویچی کوچک، تکه‌ای نان و پنیر و...) همراه داشته باشید تا در شرایط احتمالی یا مواردی که دسترسی به غذا با تاخیر همراه است – از جمله: رستوران جا ندارد، ترافیک و... با مشکل روبرو نشوید.
تا آنجایی که امکان دارد ریتم زندگی روزانه کودک خود را حفظ کنید: ساعت دارو، غذا، میان وعده، خواب و توصیه‌های گفته شده، هیچ کدام جهت این نیست که برای شما استرس ایجاد کند بلکه برعکس، تنها چند اقدام احتیاطی است که شما بتوانید با خیالی آسوده، مسافرتی عالی را تجربه کنید.

 

برچسب ها: دیابت و مسافرت، مسافرت با کودکان دیابتی، دیابت قبل از سفر، دیابت در طول سفر، تنظیم قند خون، کودک و دیابت تعداد بازديد: 694 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز