Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 21:47

24
آذر
آراستن میز شام دوستانه

آراستن میز شام دوستانه

میزبان بودن و پذیرائی كردن از میهمان، امروزه راحت و خودمانی و بدون استرس برگزار می‌شود.

تحریریه آشپزباشی

 

 

میزبان بودن و پذیرائی كردن از میهمان، امروزه راحت و خودمانی و بدون استرس برگزار می‌شود. انواع ظروف ساده اما رنگی كه با رنگ‌های شاد و متنوع تولید شده‌اند برای پذیرائی كردن از میهمان مناسب بوده و می‌توان چیدمان زیبایی را كه تحسین برانگیز باشد با استفاده از آنها به نمایش گذاشت.

از شلوغ كردن میز پذیرائی و استفاده از وسایل غیر ضروری خودداری كنید و سعی كنید میزی ساده و در عین حال زیبا و به دور از تشریفات برگزار نمائید. اگر به تعداد میهمانان بشقاب  و یا دستمال سفره ندارید چندان اهمیتی ندارد؛ شما می‌توانید به راحتی از تمام بشقاب‌های موجود خود (با هر رنگ و یا مدلی) استفاده نمائید فقط كافی است كه چیدمان آنها زیبا و هماهنگ باشد.

مساله مهم حفظ هماهنگی ظروف با یكدیگر می‌باشد. به‌طور مثال می‌توانید از ظروفی استفاده نمائید كه از نظر رنگ تفاوت چندان زیادی با یكدیگر ندارند (مثلاً نارنجی كم رنگ و پررنگ)، و یا حتی می‌توانید از ظروفی استفاده كنید كه از نظر رنگ كاملاً با یكدیگر در تضاد می‌باشند (مثلاً ظروف قرمز رنگ و سفید رنگ).

اگر مجبورید از ظروف چینی و شیشه‌ای (بلور) استفاده كنید كه از نظر رنگ و مدل با یكدیگر تفاوت زیادی دارند و چندان هماهنگ با یكدیگر نمی‌باشند، می‌توانید با استفاده از یك رومیزی و دستمال سفره‌های هماهنگ با آن، ناهماهنگ بودن ظروف را تا حدی خنثی نمائید.

  اگر تعداد زیادی میهمان دارید و برای پذیرائی از ظروف سفید استفاده می‌كنید، میز شما كاملاً آراسته و هماهنگ به نظر می‌رسد. اگر چه از دستمال سفره‌های متفاوت استفاده كنید.

   حتی اگر میز بسیار ساده آراسته شده باشد، می‌توانید با استفاده از تك شاخه‌های گل (متناسب با هر فصل) در كنار ظروف، زیبایی خاصی را به میز ببخشید و آن را مدرن جلوه دهید.

 استفاده از دستمال سفره‌ی كتان و یا نخی با نقش‌های راه‌راه،  (اگر چه بر اثر گذشت زمان و شستشو ممكن است دیگر حالت شق و رق نداشته باشند) می‌توانند یك حس زیبای ساده و قدیمی را در شما و میهمانان ایجاد كنند.

 

برچسب ها: میز شام، دستمال سفره، ظروف چینی، چیدمان میز، دستمال کتان تعداد بازديد: 738 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز