Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 - 13:38

9
اردیبهشت
تداوم کنترل نمک در نانوایی‌ها

تداوم کنترل نمک در نانوایی‌ها

کنترل نمک در نان یکی از سیاست‌های موفق وزارت بهداشت بوده است که از سالیان قبل اجرا شده و مرکز سلامت محیط و کار به طور مرتب از نانوایی‌ها بازدید و استانداردهای نمک نان را بررسی می‌کند.

تحریریه زندگی آنلاین : به گزارش دنیای تغذیه و به نقل از ایسنا، دکتر احمد اسمعیل‌زاده؛ مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: کنترل نمک در نان یکی از سیاست‌های موفق وزارت بهداشت بوده است که از سالیان قبل اجرا شده و مرکز سلامت محیط و کار به طور مرتب از نانوایی‌ها بازدید و استانداردهای نمک نان را بررسی می‌کند. بر اساس آخرین آمار اعلام شده کمتر از ۱۵ درصد نانوایی‌های سطح کشور آماری مغایر با استاندارد تعریف شده نمک دارند که در حال رفع همین درصد اندک هستیم. وی با اشاره به افزایش کیفیت نان طی ۱۵ سال گذشته،‌ تصریح کرد: این افزایش کیفیت به شکل ویژه در نان سنگک و بربری قابل مشاهده است. مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، ادامه داد: در مورد نانوایی‌ها البته علاوه بر میزان نمک افزوده مباحث متعددی مانند نبود سبوس یا سبوس‌گیری که در کارخانه‌های آرد اتفاق می‌افتد و همین طور افزودن جوش‌شیرین به آرد را مرتبا پیگیری می‌کنیم؛ البته مغایرت در این زمینه هم چندان بالا نیست، اما در برخی نانوایی‌ها رخ می‌دهد که موارد خلاف گزارش می‌شود. به گزارش ایسنا، پیش از این نیز مدیرکل فراورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو درباره نظارت بر سلامت آرد و نان، اعلام کرده بود: گندم سالم و آرد سالم در نهایت سبب تولید نان مناسب می‌شود که موضوعی چند بخشی است. در این جهت غنی‌سازی آرد با آهن و اسیدفولیک انجام می‌شود و حتی غنی‌سازی آرد با روی یا سلنیوم هم مطرح است. در حال حاضر حدود ۳۶۰ پروانه ساخت برای آرد کامل صادر شده است و همین طور بیش از ۱۰۰ پروانه ساخت برای محصولات با آرد کامل صادر شده است که ماحصل اینها می‌تواند در ماکارانی، بیسکویت و پودر کیک هم دیده شود.

تعداد بازديد: 38 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز