Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 19:34

23
آذر
این مواد غذایی باعث کاهش افسردگی و اضطراب می‌شود

این مواد غذایی باعث کاهش افسردگی و اضطراب می‌شود

تحقیقات جدید نشان می دهد که باکتری موجود در غذاهای تخمیری و ماست ممکن است به بدن کمک کند استرس را بهتر مدیریت کرده و خطر افسردگی و اضطراب را کاهش دهد.

مهر به نقل از هلث لاین نوشت: تحقیقات جدید نشان می دهد که باکتری موجود در غذاهای تخمیری و ماست ممکن است به بدن کمک کند استرس را بهتر مدیریت کرده و خطر افسردگی و اضطراب را کاهش دهد.

محققان دانشکده پزشکی دانشگاه ویرجینیا کشف کرده اند که باکتری لاکتوباسیلوس به بدن کمک می‌کند تا استرس را مدیریت کند و به طور بالقوه از بروز بیماری‌های روانی مانند افسردگی و اضطراب جلوگیری می‌کند.

نتایج می‌تواند راه را برای درمان‌های جدید اضطراب، افسردگی و سایر مشکلات سلامت روان هموار کند.

با این حال لاکتوباسیلوس را نباید جایگزینی برای درمان سلامت روان در نظر گرفت.

سلامت روان پیچیده است، اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد که باکتری موجود در غذاهای تخمیر شده و ماست ممکن است به پیشگیری از افسردگی و اضطراب کمک کند.

تحقیقات قبلی نشان داده بود که این باکتری می‌تواند افسردگی را در موش‌ها معکوس کند. برای درک اینکه چرا این اتفاق می‌افتد، محققان از مجموعه‌ای از باکتری‌ها به نام Altered Schaedler Flora استفاده کردند که شامل دو سویه لاکتوباسیلوس و شش سویه باکتری دیگر بود.

مشخص شد که موش‌های بدون لاکتوباسیلوس واکنش‌های استرسی بالا و سطوح پایین‌تری از یک عامل ایمنی به نام اینترفرون گاما را نشان می‌دهند که در تنظیم پاسخ استرس نقش دارد.

نویسندگان این مطالعه می‌گویند: «این نتایج چارچوب جدیدی برای درک نقش میکروبیوم باکتریایی روده و سیستم ایمنی بدن در اختلالات خلقی فراهم می‌کند.»

این تحقیق می‌تواند به توسعه روش‌های جدید برای درمان و پیشگیری از بیماری‌های روانی منجر شود. به عنوان مثال، در آینده، افرادی که در معرض خطر افسردگی هستند، می‌توانند از مکمل‌های پروبیوتیک حاوی لاکتوباسیلوس استفاده کنند.

برچسب ها: تغذیه، استرس، افسردگی، اضطراب تعداد بازديد: 79 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز