Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 13:12

23
مرداد
با خوردن روزانه کره بادام چه اتفاقی برای بدن شما می‌افتد؟

با خوردن روزانه کره بادام چه اتفاقی برای بدن شما می‌افتد؟

زمانی کره بادام زمینی تنها کره آجیلی بود که به طور گسترده در دسترس مردم بود، اما حالا دیگر نه. امروزه انواع بی‌شماری از کره‌های آجیلی در قفسه‌های فروشگاه‌های مواد غذایی قرار می‌گیرند.

سلامت نیوز : کره بادام به سرعت به عنوان یک جایگزین محبوب برای کره بادام زمینی و دلایل خوبی پیدا کرده است.

کره بادام زمینی سرشار از ریزمغذی‌ها، چربی‌های مفید برای قلب و فیبر است که همگی برای سلامتی شما مفید هستند. برای کمک به تصمیم گیری در مورد اینکه آیا کره بادام برای شما مناسب است یا خیر، ترکیب مواد مغذی کره بادام، فواید سلامتی و مضرات احتمالی آن را بررسی می کنیم. ترکیب مواد مغذی خاص کره بادام می تواند از برندی به برند دیگر کمی متفاوت باشد بزرگترین تفاوت این است که آیا این محصول دارای قندهای اضافه شده است یا خیر. بسیاری از کره‌های بادام ساده فاقد شکر هستند در حالی که جایگزین‌های طعم‌دار اغلب دارای قند یا شیرین‌کننده هستند.

فواید کره بادام برای سلامتی

کره بادام مقادیر قابل توجهی ویتامین E ارائه می کند.کره بادام سرشار از انواع ریزمغذی‌ها است، اما به دلیل محتوای ویتامین E آن متمایزتر است. تقریباً ۹۰ درصد آمریکایی‌ها سطوح کافی ویتامین E، یک آنتی‌اکسیدان مهم محلول در چربی که برای محافظت از غشای سلولی ما در برابر آسیب اکسیداتیو کار می‌کند، مصرف نمی‌کنند.کره بادام همچنین در پیشگیری از بیماری قلبی مفید است. کره بادام حاوی حدود ۴ میلی گرم ویتامین E در هر وعده است که طبق مؤسسه ملی بهداشت، ۲۶ درصد از مصرف روزانه توصیه شده برای بزرگسالان است.

بیشتربخوانید:

با فواید فوق العاده کره بادام زمینی آشنا هستید؟

 

 

 

چربی های اشباع نشده برای سلامت قلب را فراهم می کند

شاید متوجه شده باشید که کره بادام دارای چربی بسیار بالایی است، اما همه انواع چربی برابر نیستند. کره بادام سرشار از چربی های اشباع نشده است که سلامت قلب را تقویت می کند. به افزایش HDL (معروف به کلسترول "خوب") و کاهش LDL (معروف به کلسترول "بد") کمک می کنند. محتوای چربی همچنین به شما کمک می‌کند برای مدت طولانی‌تری سیر بمانید و به طور بالقوه به شما کمک می‌کند تا میان‌وعده‌ها و انتخاب‌های غذایی دقیق‌تری داشته باشید.

قند خون را کنترل می کند

طبق یک کارآزمایی کنترل شده در سال ۲۰۲۱ که در Frontiers in Nutrition منتشر شده است، بادام یک گزینه عالی برای مدیریت قند خون است. این مطالعه نشان می دهد که خوردن بادام به کاهش A۱C کمک می کند، که نشان دهنده میانگین سطح قند خون شما در طی دو تا سه ماه است. حتی نشان داده شده است که بادام مقاومت به انسولین را کاهش می دهد! این تا حد زیادی به لطف فیبر، پروتئین و چربی غیراشباع آنها است. این مواد مغذی آهسته تر از کربوهیدرات ها هضم می شوند و قند خون شما را تقریباً به همان اندازه افزایش نمی دهند.

سلامت روده شما را تقویت کند

کره بادام حاوی فیبر است که فواید بی شماری برای سلامتی روده دارد. یکی از این موارد تقویت سلامت روده است. یک مطالعه در سال ۲۰۲۲ در مجله آمریکایی تغذیه بالینی (تأمین شده توسط هیئت بادام کالیفرنیا) نشان داد که مصرف بادام باعث افزایش سطح بوتیرات، یک اسید چرب زنجیره کوتاه برای سلامت دستگاه گوارش می شود. بوتیرات از دیواره روده شما حمایت می کند، که به رشد باکتری های سالم روده کمک می کند و التهاب را کاهش می دهد.

کره بادام برای افراد آلرژیک مناسب نیست

علیرغم تمام فواید آن، افراد مبتلا به آلرژی به آجیل باید از کره بادام اجتناب کنند. اگر به بادام زمینی حساسیت دارید، باید کره بادام بخورید، اما اگر به آجیل درختی حساسیت دارید، احتمالاً باید بکل از آن دوری کنید. با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید تا در تعیین اینکه چه چیزی برای شما ایمن است، کمک کند.

بیشتربخوانید:

5 حقیقت جالب در مورد بادام زمینی

 

 

 

 

بادام سرشار از اگزالات

اگر سابقه سنگ کلیه اگزالات کلسیم دارید،باید مراقب مصرف کره بادام خود باشید. بادام حتی در مقایسه با سایر آجیل ها دارای اگزالات بسیار بالایی است. با این حال متخصصان تغذیه معمولاً دیگر رژیم کم اگزالات را برای سنگ‌های کلیه توصیه نمی‌کنند، زیرا این سبک غذا خوردن بسیاری از انتخاب‌های مغذی را حذف می‌کند و تنها حدود ۱۰ درصد اگزالات‌های ادراری از غذا می‌آیند؛ بقیه در بدن ساخته می‌شوند. اگر سابقه سنگ کلیه دارید، با پزشک خود در مورد بهترین برنامه غذایی اقدام برای خود صحبت کنید.

بیشتربخوانید:

11 برگ برنده بادام زمینی برای سلامتی

 

 

برچسب ها: کره بادام زمینی، فواید کره بادام زمینی، ویتامین E، سلامت قلب، قندخون، کلسترول بد، حساسیت به بادام زمینی تعداد بازديد: 92 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز