Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 16:32

13
شهریور
مراقب تب کنگو باشید ؛ گوشت قرمز در چه شرایطی مصرف شود؟

مراقب تب کنگو باشید ؛ گوشت قرمز در چه شرایطی مصرف شود؟

تب کریمه کنگو از دام آلوده به انسان منتقل و از انسانی به انسان دیگر قابل سرایت است. این ویروس اگر در بدن دام باشد و آن دام ذبح شود، پس از ۲۴ ساعت بر اثر اسید داخل بدن دام از بین می‌رود. به همین علت است

تحریریه زندگی آنلاین : تب کریمه کنگو از دام آلوده به انسان منتقل و از انسانی به انسان دیگر قابل سرایت است. این ویروس اگر در بدن دام باشد و آن دام ذبح شود، پس از ۲۴ ساعت بر اثر اسید داخل بدن دام از بین می‌رود. به همین علت است که در کشتارگاه‌های صنعتی، لاشه را پس از ذبح دست‌کم ۲۴ ساعت نگه می‌دارند. متأسفانه در برخی مناطق، بلافاصله پس از اینکه دام ذبح می‌شود، مورد استفاده قرار می‌گیرد که این روش احتمال انتقال بیماری را بالا می‌برد. در کشتارگاه‌های صنعتی و مجاز، نظارت‌های بهداشتی وجود دارد و کارکنان برای قطعه‌قطعه کردن گوشت از دستکش، لباس مخصوص و عینک استفاده می‌کنند، بنابراین خطر آلودگی به ویروس تب کریمه کنگو زمانی افزایش می‌یابد که برخی افراد خارج از کشتارگاه اقدام به ذبح دام می‌کنند.

بیشتربخوانید:

این هشدار سازمان دامپزشکی را جدی بگیرید !

 

 

به گزارش دنیای تغذیه به نقل از خبرگزاری مهر، دکتر مهرداد حقیقی؛ متخصص بیماری‌های عفونی و عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، عنوان کرد: به افراد توصیه می‌کنم با توجه به آغاز فصل گرما و احتمال شیوع این بیماری، در زمان خرد کردن گوشت از دستکش استفاده کنند. مردم باید حتما گوشت خریداری شده را حداقل ۲۴ ساعت در دمای صفر تا چهار درجه سانتی‌گراد نگه دارند و سپس مصرف کنند. همچنین از خوردن جگر خام خودداری و پیش از مصرف نیز ۴۸ ساعت آن را در دمای صفر تا چهار درجه سانتیگراد نگهداری کنند.  دمای بسیار بالا در از بین بردن ویروس مؤثر است. احتمال شیوع این بیماری در فصل بهار و تابستان افزایش می‌یابد. با توجه به فصل گرما و نحوه انتقال این بیماری، مردم باید در زمان تماس با حیوان آلوده، در هنگام ذبح حیوان و تماس با اعضای داخلی بدن نکات بهداشتی را رعایت کنند.

 بیشتربخوانید:

چگونه تب کریمه کنگو نگیریم؟

 

 

برچسب ها: تب، گوشت، بیماری عفونی، تب کریمه کنگو، گوشت آلوده، علائم تب کریمه کنگو تعداد بازديد: 149 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز