Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 15:52

28
تیر
بایدها و نبایدهای تغذیه‌ای در ماه رمضان

بایدها و نبایدهای تغذیه‌ای در ماه رمضان

مدیر کل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و سلامت ایرنا افزود: شروع افطار با آب گرم، بدن را آماده دریافت مواد غذایی دیگر می‌کند

تحریریه زندگی آنلاین : به گزارش دنیای تغذیه، دکتر زهرا عبداللهی؛ مدیر کل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و سلامت ایرنا افزود: شروع افطار با آب گرم، بدن را آماده دریافت مواد غذایی دیگر می‌کند، پس از آن استفاده از یک لیوان شیر همراه با خرما، کشمش و عسل بسیار مناسب است و می‌تواند قندی را که بدن لازم دارد از منابع طبیعی دریافت و جبران کند. نوشیدنی‌های بسیار خنک به ویژه نوشیدنی‌های گازدار و چای داغ نه تنها کمکی به روزه دار نمی‌کند، بلکه عطش وی را نیز بیشتر می‌کند. ممکن است مصرف شیر برای برخی افراد مضر باشد.

استفاده مخلوطی از آب و آب میوه تازه یا سوپ رقیق جو با ترکیب سبزیجات مختلف و غلات برای شروع افطار مناسب است. استفاده از شیربرنج و فرنی یا نان سنگک به همراه پنیر و گردو هم برای افطار مطلوب بوده و آرام خوردن غذا و افراط نکردن در مصرف این مواد غذایی باید مورد توجه قرار گیرد.

مصرف سبزیجات علاوه بر اینکه از خشکی مزاج جلوگیری می‌کند، به تدریج آب مورد نیاز بدن را در طول روز تأمین می‌کند. منابع حاوی فیبر چون غلات، حبوبات، انواع سالادها و سبزیجات تازه که با روغن زیتون و آب لیموی تازه تهیه شده‌اند، برای تأمین ریزمغذی‌ها و حفظ طراوت و شادابی در هنگام روزه‌داری مفید هستند. در ماه رمضان فرصت کافی برای تأمین مایعات بدن به میزان لازم وجود ندارد بنابراین به منظور پیشگیری از عواقب کم آبی در این ایام، برای کمک به کلیه‌ها برای تصفیه خون از مواد زائد، مصرف کافی آب و مایعات در فاصله افطار تا سحر توصیه می‌شود.

بیشتربخوانید:

راهکارهای کاهش عطش در روزه‌داری

فواید خوردن سیب در ماه رمضان، از پیشگیری از تشنگی تا فیبر بالا

 

برچسب ها: تغذیه، نان، ماه رمضان، روزه داری، رژیم غذایی، روزه، فرنی، شیربرنج، عطش، تشنگی تعداد بازديد: 160 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز