Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 09:24

2
فروردین
فواید خوردن انواع لوبیا

فواید خوردن انواع لوبیا

لوبیا‌ها از خواص بسیار زیادی برخوردار بوده و می‌توانند برای سلامتی فوق العاده مفید باشند.

به گزارش فارس : لوبیا خواص متعددی برای سلامتی دارد. از کاهش وزن گرفته تا کاهش ریسک بیماری‌های قلبی و عروقی از جمله فواید این حبوبات خوشمزه به شمار می‌روند. در ادامه ما به شما ۵ مورد از خواص لوبیا را خواهیم گفت.

۱. کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی: تحقیقات نشان داده است افرادی که حداقل چهار بار در هفته لوبیا مصرف می‌کنند با احتمال بسیار پایین تری نسبت به دیگران به بیماری‌های قلبی دچار می‌شوند.

بیشتربخوانید:

خواص شگفت انگیز لوبیا چیتی برای لاغری

 

 

بیماری قلبی

۲. کاهش کلسترول خون: کلسترول بالا نقش مهمی در بیماری‌های قلبی و سکته دارد. مصرف بالاتر لوبیا می‌تواند باعث کاهش قابل توجه سطح کلسترول خون شده و در نتیجه خطر بیماری و مرگ را کاهش دهد.

۳. سیر ماندن برای مدت طولانی تر: تحقیقات نشان داده است افرادی که در رژیم غذایی خود لوبیا زیادی مصرف می‌کنند نسبت به افرادی که گوشت می‌خورند برای مدت طولانی تری سیر باقی می‌مانند که در نتیجه می‌تواند به کاهش وزن کمک کند.

بیشتربخوانید:

با خواص لوبیا سیاه آشنا شوید

 

 

سیر ماندن

۴. کاهش مصرف کالری: بر اساس تحقیقاتی که انجام شده است، افرادی که لوبیا مصرف می‌کنند به طور کلی کالری کمتری در رژیم غذایی خود مصرف می‌کنند که در نتیجه باعث می‌شود وزنشان کاهش یابد.

۵. کاهش خطر ابتلا به پولیپ روده: تحقیقی در سال ۲۰۰۶ نشان داد که افرادی که لوبیای بیشتری مصرف می‌کنند، کمتر از دیگران در معرض خطر ابتلا به پولیپ روده و همچنین سرطان روده بزرگ قرار می‌گیرند.

بیشتربخوانید:

آشنایی با مضرات و خواص لوبیا چشم بلبلی

 

 

برچسب ها: رژیم غذایی، فیبر، سرطان روده، حبوبات، لوبیا، لوبیا چشم بلبلی، لوبیا قرمز تعداد بازديد: 195 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز