Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 21:05

27
آبان
«سیر» خطر از دست دادن حافظه را کاهش می‌دهد

«سیر» خطر از دست دادن حافظه را کاهش می‌دهد

سیر یک آنتی‌بیوتیک طبیعی، ضد قارچ و ضد ویروس قوی است. مطالعات نشان داده است سیر تازه کمک به بهبود سیستم ایمنی بدن در افراد می‌کند.

تحریریه زندگی آنلاین : میترا جاودان؛ کارشناس تغذیه گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان، در گفت‌و گو با ایسنا گفت: سیر یک آنتی‌بیوتیک طبیعی، ضد قارچ و ضد ویروس قوی است. مطالعات نشان داده است سیر تازه کمک به بهبود سیستم ایمنی بدن در افراد می‌کند. به‌همین دلیل هر زمان که احساس ضعف کردید و به تقویت ایمنی نیاز دارید، سیر بخورید تا یک لایه محافظ برای سیستم ایمنی بدن خود داشته باشید.

با خوردن سیر به‌طور مرتب در هنگام سرماخوردگی می‌توانید به‌تسریع روند بهبودی و کوتاه شدن زمان استراحت کمک کنید. در مطالعات اخیر سیر در تنظیم سطح قندخون نقش مهمی دارد. همچنین سولفور و سلنیم در آن مانع از بروز تومور است و در صورت ایجاد تومور، اندازه‌های آن را کاهش می‌دهد.

مصرف مقادیر بالای سیر خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. محققان در مطالعاتی که بر روی انسان انجام دادند به اثرات مثبت مصرف سیر در جلوگیری از لخته شدن بیش از حد خون پی بردند. در یک آزمایش بالینی، استفاده از ژل موضعی سیر در کنار درمان‌های استاندارد به رشد مو در بیماران مبتلا به این نوع از ریزش مو کمک کرد. سیر گیاهی خوش‌طعم است که قادر می‌باشد خطر از دست دادن حافظه را کاهش دهد، به‌طوری‌که این گیاه با محافظت از DNA در برابر آسیب، محافظت در برابر افت عملکرد مغز ناشی از کهولت سن و محافظت از بافت سالم مغز به کمک آنتی‌اکسیدان‌ها، می‌تواند به تقویت حافظه در افراد کمک کند.

بیشتربخوانید:

36 خاصیت جادویی پیاز؛ از تقویت حافظه تا درمان دیابت

خواص شگفت انگیز سیر در پیشگیری و درمان بیماری ها

خواص دارویی تره از درمان بواسیر تا نفخ و قوای جنسی

14خاصیت شگفت انگیز سیر خام

 

 

برچسب ها: خواص سیر، سیر، طبع سیر تعداد بازديد: 210 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز