Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 29 اسفند 1402 - 07:45

9
تیر
معجزه حافظه با یک گیاه خوشمزه

معجزه حافظه با یک گیاه خوشمزه

جاودان با تأکید بر اینکه مطالعات نشان داده است سیر تازه کمک به بهبود سیستم ایمنی بدن در افراد می‌کند، گفت: به‌همین دلیل هر زمان که احساس ضعف کردید و به تقویت ایمنی نیاز دارید، سیر بخورید تا یک لایه محافظ برای سیستم ایمنی بدن خود داشته است.

ایسنا نوشت: کارشناس تغذیه گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه "سیر" قادر است خطر از دست دادن حافظه را کاهش دهد، گفت: اسانس سیر دارای عملکرد ضد میکروبی قوی است.

میترا جاودان سیر را حاوی ویتامین‌هایی مانند ویتامین ث، ویتامین ب6، مواد معدنی ضروری مانند فسفر، منگنز، روی، کلسیم، آهن و تیامین، اسید پانتوتنیک، کربوهیدرات و مقدار کمی پروتئین دانست و اظهارکرد: سیر گیاهی است علفی و دائمی که ساقه آن تا ارتفاع ۴۰ سانتیمتر نیز می‌رسد و قسمت زیرزمینی آن متورم و مرکب از پنج تا ۱۲ قطعه و محصور در غشاهای نازک و ظریف به رنگ خاکستری مایل به سفید است و برگ‌های آن باریک و نواری شکل به‌رنگ سبز تیره و گل‌های آن کوچک و صورتی رنگ که به‌صورت یک چتر در انتهای ساقه ظاهر می‌شود.

وی با بیان اینکه سیر یک آنتی‌بیوتیک طبیعی، ضد قارچ و ضد ویروس قوی است، افزود: در میان فرآورده‌های مختلف سیر، اسانس سیر دارای عملکرد ضد میکروبی قوی‌تری است به طوریکه نسبت به پودر سیر و سیر تازه به ترتیب ۲۰۰ و ۹۰۰ برابر اثرات ضد میکروبی قوی‌تری دارد، به علاوه استفاده از اسانس و عصاره سیر در صنایع غذایی از سوی مؤسسه غذا و داروی ایالات متحده آمریکا ایمن معرفی شده است.

بیشتربخوانید:

تفاوت موسیر با سیر و خواص آن

جاودان با تأکید بر اینکه مطالعات نشان داده است سیر تازه کمک به بهبود سیستم ایمنی بدن در افراد می‌کند، گفت: به‌همین دلیل هر زمان که احساس ضعف کردید و به تقویت ایمنی نیاز دارید، سیر بخورید تا یک لایه محافظ برای سیستم ایمنی بدن خود داشته است.

این کارشناس تغذیه خاطرنشان کرد: سرماخوردگی یا آنفولانزا یکی از بیماری‌های شایع است که نیاز به درمان خاصی ندارد، با این حال با خوردن سیر به‌طور مرتب درهنگام سرماخوردگی می‌توانید به‌تسریع روند بهبودی و کوتاه شدن زمان استراحت کمک کنید.

معجزه حافظه با یک گیاه خوشمزه

جاودان با تأکید براینکه در مطالعات اخیر سیر در تنظیم سطح قندخون نقش مهمی دارد، افزود: همچنین بر این واقعیت تأکید دارند که سیر تأثیر زیادی در کاهش علائم بیماران مبتلا به دیابت نوع دو دارد.

کارشناس تغذیه گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی با اشاره به اینکه دانشمندان آلمانی متوجه شدند که آلیسین موجود در سیر مانع از رشد تومور در موش‌ها می‌شود، اظهارکرد: همچنین سولفور و سلنیم در آن مانع از بروز تومور است و در صورت ایجاد تومور، اندازه‌های آن را کاهش می‌دهد و سیر از جمله سبزیجاتی است که باعث پیش‌گیری از بسیاری از سرطان‌ها مانند روده بزرگ، سینه، معده، پروستات و مثانه می‌شود .

وی با بیان اینکه مصرف مقادیر بالای سیر خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد، افزود: در پژوهشی که بر روی موش‌های آزمایشگاهی انجام شد، سیرکهنه سخت‌شدن شریان‌ها و رسوب کلسترول و چربی در دیواره عروق را در این موش‌ها کاهش داد وهمچنین با کاهش کلسترول، کلسیفیکاسیون شریانی (تجمع کلسیم در عروق)، فشار خون و لخته شدن بیش از حد خون، به حفظ سلامت قلب کمک می‌کند و پزشک باستانی هند قرن‌هاست که استفاده از سیر را برای درمان بیماری‌های قلبی و آرتریت تجویز می‌کند.

بیشتربخوانید:

خواص شگفت انگیز سیر در پیشگیری و درمان بیماری ها

 

جاودان گفت: محققان در مطالعاتی که بر روی انسان انجام دادند به اثرات مثبت مصرف سیر در جلوگیری از لخته شدن بیش از حد خون پی بردند چرا که لخته‌شدن بیش از حد خون در اغلب موارد، عامل بروز حملات قلبی و سکته مغزی است.

وی با بیان اینکه سیردارای اثرات ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی فراوانی است، افزود:اثرات ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی سیر در حفظ سلامت پوست و محافظت از پوست در برابر پیری زودرس کمک می‌کنند.

 این کارشناس تغذیه با تأکید براینکه نقش سیر در کمک به رشد و سلامت موها نیز قابل توجه است،یادآور شد: در یک آزمایش بالینی، استفاده از ژل موضعی سیر در کنار درمان‌های استاندارد به رشد مو در بیماران مبتلا به این نوع از ریزش مو کمک کرد.

وی با اشاره به اینکه بخش اعظم دلیل افزایش نرخ ابتلا به زوال عقل در دو دهه اخیر مربوط به سبک زندگی افراد است، بیان کرد: سیر گیاهی خوش طعم است که قادراست خطر از دست دادن حافظه را کاهش دهد به‌طوریکه این گیاه با محافظت از DNA در برابر آسیب، محافظت در برابر افت عملکرد مغز ناشی از کهولت سن و محافظت از بافت سالم مغز به کمک آنتی اکسیدان‌ها، می‌تواند به تقویت حافظه در افراد کمک کند.

 بیشتر بخوانید:

خواص دارویی تره از درمان بواسیر تا نفخ و قوای جنسی

14خاصیت شگفت انگیز سیر خام

 

 

برچسب ها: خواص سیر، سیر، طبع سیر تعداد بازديد: 3488 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز