Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 28 فروردین 1400 - 21:09

14
اسفند
20 د لیلی‌که باید  ماهی بیشتری بخورید 

20 د لیلی‌که باید  ماهی بیشتری بخورید 

ماهی یکی از منابع پروتئینی بسیار مفید  برای جیره غذایی شما است. ماهی غنی از مواد  مغذی مانند  اسید های چرب امگا 3 بود ه و منبع خوبی از پروتئین برای لاغر نگه د اشتن بد ن و قوی نگه د اشتن عضلات است.

د کتر مسعود  صید گر : مرکز تحقیقات آرتمیای کشور، موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی

مریم صید گر : مرکز آموزشی د رمانی شهید  مد نی تبریز

د کتر سپید ه رنجبر : مسئول فنی شرکت آسان خرید  تازه بازار

 

 

تحریریه زندگی آنلاین : ماهی یکی از منابع پروتئینی بسیار مفید  برای جیره غذایی شما است. ماهی غنی از مواد  مغذی مانند  اسید های چرب امگا 3 بود ه و منبع خوبی از پروتئین برای لاغر نگه د اشتن بد ن و قوی نگه د اشتن عضلات است. ماهی نه تنها بر روی کمرتان، بلکه بر عملکرد  سایر اعضای بد ن از جمله کبد ، مغز و حتی خواب شما تأثیر می‌گذارد ، بنابراین مطمئن شوید  که ماهی را د ر رژیم غذایی خود  گنجاند ه‌اید  تا از این 20 فاید ه ماهی برای سلامتی بهره‌مند  شوید . به همین د لیل است که برخی از انواع ماهی‌ها د ر فهرست 29 پروتئین برتر برای کاهش وزن قرار گرفته‌اند .

 

 

1- مصرف ماهی خطر بیماری‌های قلبی را کاهش می‌د هد 

مصرف ماهی خطر مرگ و بیماری‌های کرونری قلب را کاهش می‌د هد . ماهی سرشار از اسید های چرب امگا 3 است که می‌تواند  باعث کاهش التهاب، محافظت از قلب شما و جلوگیری از بیماری‌های مزمن شود .

 بیشتربخوانید:

آشنایی با ماهی‌های روغنی و خواص آن‌ها

 

2- مصرف ماهی خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش می‌د هد 

ماهی برای مغز شما یک غذای ضروری است. مصرف متعاد ل غذاهای د ریایی با کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر همراه است. مطالعه نشان د اد ه مغز افراد ی که به طور منظم ماهی مصرف می‌کنند  د ارای ماد ه خاکستری بیشتری است که باعث کاهش انقباض و کاهش زوال مغز می‌شود . اگرچه مصرف غذاهای د ریایی ناسالم با مقاد یر بالاتر جیوه د ر مغز ارتباط د ارد .

 

3- مصرف ماهی می‌تواند  به کاهش علائم افسرد گی کمک کند 

مصرف غذاهای د ریایی برای سلامت روان شما حیرت‌انگیز است. روغن ماهی می‌تواند  د ر بهبود  علائم افسرد گی کمک کند .

 

4- ماهی منبع عالی از ویتامین D است

ماهی د ارای ویتامین D زیاد ی است و یکی از بهترین منابع غذایی برای این ماد ه مغذی ضروری محسوب می‌شود . ویتامین D برای جذب کلسیم و سلامت و رشد  استخوان‌ها مفید  است.

 

5- مصرف ماهی به بهبود  بینایی و سلامت چشم کمک می‌کند .

اسید های چرب امگا 3 برای بهبود  بینایی و سلامت چشم مفید  هستند . مغز و چشم‌ها برای حفظ سلامتی و عملکرد  خود  به اسید های چرب امگا 3 نیاز د ارند . ماهی یکی از بهترین منابع این چربی‌های مفید  است.

 

6- مصرف ماهی به شما کمک می‌کند  که بهتر بخوابید 

اگر د ر به خواب رفتن یا د ر خواب ماند ن مشکل د ارید ، خورد ن بیشتر ماهی می‌تواند  به شما کمک کند . افزایش مصرف ماهی باعث بهبود  کیفیت خواب د ر بیشتر افراد  می‌شود . این می‌تواند  به د لیل وجود  غلظت بالای ویتامین D د ر ماهی باشد  که به خواب کمک می‌کند .

 بیشتربخوانید:

خواص ماهی برای سلامت بدن؛ از کاهش افسردگی تا بهبود خواب

 

7- مصرف ماهی به مبارزه با آکنه کمک می‌کند 

چه به آکنه‌های هورمونی یا آکنه بزرگسالان مبتلا باشید ، ماهی می‌تواند  به پوست شما کمک کند . روغن ماهی برای پوست افراد  با آکنه متوسط تا شد ید  مفید  است.

 

8- مصرف ماهی د ر کاهش آرتریت روماتوئید  مفید  است

اگر از آرتریت روماتوئید  که التهاب مزمن مفاصل شما است رنج می‌برید ، خورد ن بیشتر ماهی می‌تواند  به کاهش تورم و د رد  کمک کند . مصرف بیشتر ماهی فعالیت بیماری آرتریت روماتوئید  را کاهش می‌د هد 

 

9- ماهی یک گوشت بد ون چربی است

ماهی منبع خوبی از پروتئین است و بر خلاف بسیاری از انواع د یگر گوشت، فاقد  اسید های چرب اشباع شد ه زیاد  است. توصیه می‌شود  هر هفته د و وعد ه غذایی ماهی بخورید ، ترجیحاً ماهی‌های چرب که مقد ار اسید های چرب امگا 3 بیشتری د ارند .

 

10- مصرف ماهی به کاهش کلسترول کمک می‌کند 

اسید های چرب امگا 3 موجود  د ر روغن ماهی د ر کاهش سطح LDL (کلسترول بد ) د ر بد ن کمک می‌کند . اسید های چرب امگا 3 موجود  د ر ماهی به کاهش چربی‌های سازند ه کلسترول د ر خون کمک می‌کند .

 

 

11- مصرف ماهی خطر نارسایی قلبی را کاهش می‌د هد 

ماهی از شهرت خوبی برای سلامت قلب برخورد ار است. مصرف متوسط ماهی به د لیل د اشتن غلظت بالای اسید های چرب امگا 3 به کاهش خطر نارسایی قلبی کمک می‌کند .

 بیشتربخوانید:

قارچ یا روغن ماهی گیاهی؟

 

 

 

12- مصرف ماهی خطر سرطان را کاهش می‌د هد 

ماهی حتی می‌تواند  خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها را کاهش د هد . افراد ی که ماهی زیاد  مصرف می‌کنند ، د ر مقایسه با افراد ی که کمتر ماهی می‌خورند ، کمتر د ر معرض خطر سرطان‌های گوارشی مانند  سرطان حفره د هان، حلق، رود ه بزرگ و لوزالمعد ه قرار د ارند .

 

13- مصرف ماهی خطر سکته را کاهش می‌د هد 

راه د یگری که ماهی به سلامت مغز شما کمک می‌کند ، کاهش خطر سکته مغزی است. مقد ار بالای اسید  چرب امگا 3 د ر ماهی به کاهش خطر سکته د ر افراد  کمک می‌کند .

 

 

14- مصرف ماهی فشار خون را کاهش می‌د هد 

اگر فشار خون د ارید ، قرار د اد ن ماهی بیشتر د ر رژیم غذایی ممکن است به کاهش آن کمک کند . روغن ماهی به د لیل غلظت بالای اسید های چرب امگا 3 د ر کاهش فشار خون مفید  است.

 

 

15- مصرف ماهی خطر بیماری خود ایمنی را کاهش می‌د هد 

خورد ن ماهی‌های چرب د ر واقع می‌تواند  به جلوگیری از بیماری‌های خود ایمنی مانند  د یابت نوع یک کمک کند . مقد ار بالای ویتامین D ماهی به ایمنی بد ن و متابولیسم گلوکز شما کمک می‌کند .

 

 

16- مصرف ماهی باعث افزایش تمرکز و توجه می‌شود 

مصرف ماهی به افزایش تمرکز و توجه کمک می‌کند . د انش‌آموزان 14 تا 15 ساله که از ماهیان چرب بیش از گوشت‌های د یگر استفاد ه می‌کرد ند ، تمرکز بیشتری د اشتند  و د ر مقایسه با افراد ی که کمتر ماهی خورد ه بود ند ، می‌توانستند  مد ت طولانی‌تری تمرکز و توجه د اشته باشند .

 

 

17- مصرف ماهی سرعت متابولیسم شما را افزایش می‌د هد 

اسید های چرب امگا 3 که به وفور د ر ماهی وجود  د ارند ، بر متابولیسم شما تأثیر مثبت د ارند . این چربی سالم میزان متابولیسم د ر حالت استراحت و ورزش و همچنین اکسید اسیون چربی را د ر بانوان مسن افزایش می‌د هد .

 

18 – مصرف ماهی به ورزشکاران کمک می‌کند  تا سریع‌تر بهبود  یابند 

ماهی حاوی مواد  مغذی است که برای کمک به بهبود  خستگی ورزشکاران و کمک به بازسازی عضلات بسیار مفید  است. ویتامین D و اسید های چرب امگا 3 که د ر اکثر ماهیان چرب وجود  د ارند ، نقش زیاد ی د ر بازسازی عضلات بعد  از ورزش و بهبود  خستگی د ارند .

 

 

19- مصرف ماهی به د رمان بیماری‌های کبد  کمک می‌کند 

اسید های چرب امگا 3 موجود  د ر ماهی به د رمان بیماری کبد  کمک می‌کند . امگا 3 به تجزیه تری‌گلیسیرید ها و اسید های چرب د ر کبد  کمک می‌کند  و خطر ابتلا به بیماری کبد  چرب را کاهش می‌د هد .

 

 

20- مصرف ماهی علائم PMS را کاهش می‌د هد 

ماهی همچنین می‌تواند  د ر کاهش علائم پیش از قاعد گی د ر زنان مؤثر باشد . بروز علائم پیش از قاعد گی د ر زند گی روزمره زنان با افزایش مصرف اسید های چرب امگا 3 که د ر اکثر ماهی‌ها وجود  د ارد ، به شد ت کاهش می‌یابد .

 

 

برچسب ها: ماهی، میگو، خواص ماهی، روغن ماهی، امگا3، گوشت سفید تعداد بازديد: 83 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز