Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 28 فروردین 1403 - 07:27

29
آذر
خواص پسته تازه و تأثیر آن بر بدن انسان

خواص پسته تازه و تأثیر آن بر بدن انسان

از مهم‌ترین خواص پسته تازه می‌توان به جلوگیری از بسته شدن شریان‌های قلبی که به علت رسوبات خونی مسدود می‌شوند و همچنین ممانعت از تنگ شدن این شریان‌ها اشاره کرد.

فرزانه خدایاری کارشناس ارشد تغذیه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: از مهم‌ترین خواص پسته تازه می‌توان به جلوگیری از بسته شدن شریان‌های قلبی که به علت رسوبات خونی مسدود می‌شوند و همچنین ممانعت از تنگ شدن این شریان‌ها اشاره کرد. پیشگیری از خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی یکی دیگر از خواص مصرف پسته تازه در افراد مختلف است و کلسترول بد خون را کاهش خواهد داد.

پسته تازه به علت دارا بودن مقدار قابل توجهی آهن، خون‌ساز بوده و برای افرادی که از بیماری کم‌خونی رنج می‌برند بسیار مفید است و خوردن آن به بیماران این گروه توصیه می‌شود. مصرف پسته تازه باعث کارایی بهتر مغز و فعال بودن ذهن شده و ضمن تقویت قلب و حافظه افراد، آرامش اعصاب را برای آن‌ها به دنبال خواهد داشت و ضربان قلب را تنظیم می‌کند.

 پسته یکی از منابع خوب تأمین انرژی و پروتئین در افراد مختلف و به ویژه کودکان و نوجوانان و همچنین سایر گروه‌ها به شمار می‌رود. پسته تازه منبع خوبی برای ویتامین C ، تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، B6، ویتامین E و ویتامین A محسوب شده و برای تقویت سیستم ایمنی بدن خواص بسیاری دارد. پسته تازه حاوی مقادیر قابل توجهی از فیبر است، باعث بهبود بیماری یبوست به ویژه در میان کودکان و سایر افراد می‌شود.

بیشتربخوانید:

خواص درمانی پسته در پیشگیری از بیماری ها

با خواص جادویی کره پسته بیشتر آشنا شوید!

برچسب ها: ویتامین c، پسته، پسته تازه، خواص پسته تازه تعداد بازديد: 377 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز