Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 13:07

18
آذر
تأثیر مصرف تخم مرغ در حفظ سلامت استخوان و دندان

تأثیر مصرف تخم مرغ در حفظ سلامت استخوان و دندان

کارشناس ارشد تغذیه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: تخم مرغ منبع غنی از پروتئین، املاح و ویتامین‌های ضروری بدن است و خواص این ماده غذایی معجزه آسا بر کسی پوشیده نیست.

تحریریه زندگی آنلاین : کارشناس ارشد تغذیه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: تخم مرغ منبع غنی از پروتئین، املاح و ویتامین‌های ضروری بدن است و خواص این ماده غذایی معجزه آسا بر کسی پوشیده نیست.

انیسه وطن دوست با بیان این که تخم مرغ  نوعی مهار کننده سرطان محسوب می‌شود، افزود: تخم مرغ با دارا بودن آهن مناسب برای کم خونی بسیار مفید بوده و همه افراد می‌توانند از مزایای این ماده غذایی پرخاصیت بهره مند شوند.

وی به باور و تصور اشتباه در مورد تخم مرغ اشاره کرد و اظهار داشت: باور رایج در خصوص تخم مرغ وجود دارد که کلسترول زرده تخم مرغ برای افراد مناسب نبوده، این در حالی است که کلسترول ماده غذایی به کلسترول خون اضافه نمی‌شود و در تنظیم و تثبیت وضعیت کلسترول خون با کاهش سنتز یا تولید کلسترول در بدن که دلیل اصلی بالا رفتن کلسترول در خون است، کمک شایانی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: تخم مرغ با دارا بودن لیسیتین و نقش آن در انتقال چربی‌های خون و متابولیسم کلسترول در بدن به منظور کاهش کلسترول مفید است.

بیشتربخوانید:

آشنایی با خواص تخم مرغ

از خواص پودر سفیده تخم مرغ و نحوه مصرف آن چه می دانید؟

خواص و فواید سفیده تخم مرغ

برچسب ها: تخم مرغ، خواص تخم مرغ، سفیده تخم مرغ، پروتئین حیوانی تعداد بازديد: 297 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز