Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 00:15

27
خرداد
نان خانگی را مغذی‌کنید

نان خانگی را مغذی‌کنید

پختن انواع نان ها با امکانات خانگی کار چندان دشواری نیست اما دانستن نکات کوچک کلیدی در طبخ انواع نان می تواند ضمن آسان تر کردن کار شما تهیه محصولی خوب را نیز تضمین کند.

تحریریه زندگی آنلاین : پختن انواع نان ها با امکانات خانگی کار چندان دشواری نیست اما دانستن نکات کوچک کلیدی در طبخ انواع نان می تواند ضمن آسان تر کردن کار شما تهیه محصولی خوب را نیز تضمین کند. پختن انواع نان ها با امکانات خانگی کار چندان دشواری نیست اما دانستن نکات کوچک کلیدی در طبخ انواع نان می تواند ضمن آسان تر کردن کار شما تهیه محصولی خوب را نیز تضمین کند. این روزها ویروس کرونا ذهن و زندگی مان را سخت درگیر کرده است.طوریکه حاضریم حتی نان را قبل از مصرف ضدعفونی کنیم!

 

شاید امکان تهیه نان مصرفی روزانه در منزل میسر نباشد اما امتحان کردن آن تجربه‌ای خوشایند خواهد بود و گریزی برای فرار از استرس این روز ها. پختن انواع نان ها با امکانات خانگی کار چندان دشواری نیست اما دانستن نکات کوچک کلیدی در طبخ انواع نان می تواند ضمن آسان تر کردن کار شما تهیه محصولی خوب را نیز تضمین کند. بیش از هر چیز باید با نقش هریک از مواد اولیه نان و رعایت نکات لازم درباره آن آشنا شوید.

 

 بیشتر بخوانید:

آیا لبنیات برای دیابت و فشار خون بالا مفید است؟

پيشگـيـری از بيات شدن نان

مایه خمیر

مایه خمیریکی از مواد مورد نیاز جهت عمل آوردن خمیر نان است . حتما از تازگی آن اطمینان حاصل کنید که مایه خمیر کهنه کیفیت لازم را به نان نخئاهد داد. در بسیاری از انواع نان به جای آب مورد نیاز میتوان از شیر استفاده کرد تا نان مغذی تری به دست آید . به درجه حرارت آب یا شیر مصرفی دقت کنید که بین 40 تا 50 درجه سانتیگراد باشد.

 

 آرد

آردی که به کار می برید باید از نوع مناسب برای تهیه نان برای تهیه نان مورد نظر شما باشد.ترجیحا از آردهای سبوس دار استفاده کنید تا فیبر بیشتری داشته باشند. از آرد های شیرینی پزی برای طبخ نان اجتناب کنید زیرا در این نوع آرد پروتئین های گلوتانین و گلیادین که باعث ورآمدن خمیر میشوند ، به اندازه کافی وجود ندارد. از روغن های مایع جهت طبخ نان استفاده کنید که موجب بافت و طعم بهتر نان می گردد و اضافه کردن کره را به جز برای کودکان به حداقل برسانید.

 

 تخم مرغ

اضافه کردن تخم مرغ  موجب غنی تر شدن طعم و رنگ نان می شود.

 

 بیشتر بخوانید:

8ماده مغذی که نباید بخورید

ویژگی‌های نان مناسب

 نمک

نمک به عنوان یکی از ملزومات در طبخ انواع نان باعث فعال شدن مایه خمیر می شود. دقت کنید برای کیفیت بهتر نمک به آرد اضافه گردد نه به مایه خمیر. و در مقدار آن اعتدال را رعایت کنید.

 

 افزودنی‌های متنوع

گاهی اضافه کردن تنها کمی شکر طعم نان را بسیار بهبود می دهد. اضافه کردن انواع مغز ها یا سبزیجات خشک معطر به سطح نان ترفندی خلاق برای بهبود طمع و افزایش ارزش تغذیه ای آن خواهد بود. اضافه کردن انواع میوه های خشک یا انواع پنیر در داخل بافت نان هم تجربه ای دلپذیر خواهد بود. وجود بخار آب در فضای پخت نان بافت نان را تا حد بسیاری بهبود می بخشد. از نان های طبخ شده عکس بگیرید و از چشیدن طعم های جدید لذت ببرید.

 

برچسب ها: نان، تغذیه سالم، پخت نان، آرد، مایه خمیر، نان خانگی، ویروس کرونا، قرنطینه تعداد بازديد: 689 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز