Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 03:32

5
اردیبهشت
آب هندوانه، راحت‌ترين راه كنترل اتيسم

آب هندوانه، راحت‌ترين راه كنترل اتيسم

مصرف ویتامین های دی، ب 6 و ب 12 و آب هندوانه جزو راحت ترین و ارزان ترین راه های كنترل بیماری اوتیسم به شمار می روند. اوتیسم یا خوددرماندگی نوعی اختلال رشدی از نوع روابط اجتماعی است كه با رفتارهای ارتباطی و كلامی غیرطبیعی مشخص می شود.

سلامت نیوز: پژوهشگر بیماری اوتیسم گفت: مصرف ویتامین های دی، ب 6 و ب 12 و آب هندوانه جزو راحت ترین و ارزان ترین راه های كنترل بیماری اوتیسم به شمار می روند.«اوتیسم یا خوددرماندگی نوعی اختلال رشدی از نوع روابط اجتماعی است كه با رفتارهای ارتباطی و كلامی غیرطبیعی مشخص می شود.» 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از كانون معلولین توانا، دكتر نقی مومنی افزود: همچنین ماساژ با تركیبی از روغن های بادام، اسطوخودوس و رزماری، تأثیر فراوانی در التیام دردهای ناشی از اوتیسم دارد.  

وی از مواد حاوی گلوتین مانند آرد گندم و مشتقات آن و همچنین مواد حاوی كازئین (لبنیاتی از جمله شیر و ماست) به عنوان مواد خوراكی مضر برای اوتیسم نام برد و خاطرنشان كرد: این مواد غذایی برای اوتیسم در حكم سم به حساب می آیند. 

این محقق گفت: آمارها بطور كلی حاكی از این است كه از هر پنج نفر مبتلا به اوتیسم، چهار نفر پسر و یك نفر دختر هستند. 

مؤمنی با بیان اینكه در سال 1987 میلادی از هر 10 هزار نفر یك نفر به این بیماری مبتلا بوده، افزود: اكنون از هر 68 نفر یك نفر دارای اختلالات اوتیسم است.

وی كه 20 سال از عمر خود را در سوئد صرف تحقیق در زمینه اوتیسم كرده، ادامه داد: تمام تلاش پزشكان برای كنترل علائم اوتیسم این است كه كاری كنند تا بیمار با انجام كارهای روزمره، به آغوش اجتماع برود. 

مومنی، استرس دوران بارداری، بروز مشكل در حین زایمان، وارد شدن ضربه به سر، عفونت، تب بسیار بالا، اختلالات ژنتیكی و وارد شدن سم به بدن را از جمله عوامل به وجود آورنده بیماری اوتیسم دانست.

این پژوهشگر یادآور شد: تمام این عوامل سیستم دفاعی بدن را ضعیف كرده و منجر می شود كه مغز هیچ پیامی از بدن دریافت نكند و یا دریافت این پیام ها با اختلالاتی مواجه شود. 

مومنی گفت: مشكل در برقراری ارتباط اجتماعی، مشكل در یادگیری، بالا بودن آستانه تحمل درد، عدم كنترل غذایی و عدم توانایی برقراری تماس چشمی شاخصه مبتلایان به اوتیسم است. 

وی تصریح كرد: اغلب مبتلایان به اوتیسم از نظر فیزیكی سالم هستند و مشكل اصلی آنها تنها در پیام‌رسانی است به آن معنا كه پیامی كه باید اعضای مختلف بدن از جمله حس لامسه و دیگر حس ها به مغز برسانند تا مغز فرمان لازم را صادر كند، با اختلال مواجه است.

مؤمنی از آغاز اقدامات برای تاسیس مركز درمان كودكان مبتلا به اوتیسم در شهر گرگان خبر داد و گفت: مسئولان گرگان همكاری زیادی برای راه‌اندازی این مركز نشان داده‌اند. 

برخورداری از بیمه‌ تكمیلی، حمایت سازمان بهزیستی از مبتلایان به اوتیسم و راه‌اندازی مهدهای ویژه برای پذیرش و آموزش این كودكان از مهمترین خواسته‌های مورد نظر خانواده‌های دارای فرزندان اوتیسم است.

اوتیسم، طیفی از معلولیت است كه به درخودماندگی فرد منتج شده و با توجه به نیاز ضروری بیمار به استفاده از داروهای كنترلی، كاردرمانی، گفتار درمانی و نِرو فیدبك، هزینه‌های بالایی را به خانواده ها تحمیل می كند. 

 

 

منبع: سلامت نیوز

 

برچسب ها: فواید هندوانه، درمان اتیسم، تغذیه و اوتیسم، خواص آب هندوانه، آب هندوانه و اوتیسم، راه های درمان اوتیسم، کنترل اوتیسم تعداد بازديد: 551 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز