Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 08:21

26
اسفند
امسال کتاب عیدی دهیم

امسال کتاب عیدی دهیم

طرح «عیدانه کتاب» که با شعار «امسال کتاب عیدی دهیم» در بازه زمانی یک ماه از ١٥ اسفند آغاز شده و تا 15 فروردین 95 در سطح کشور اجرا می شود، با استقبال کتابفروشی ها و کتابخوان های شهرهای بزرگ و کوچک کشور همراه بوده است.

به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا از خانه کتاب، سه کتابفروشی از شهرستان تایباد، در شرق استان خراسان رضوی در طرح «عیدانه کتاب» که بخشی از یارانه مصرف کننده را به سمت کتاب فروشی ها سوق داده، فعالیت قابل توجهی داشته اند.

طرح «عیدانه کتاب» که با شعار «امسال کتاب عیدی دهیم» در بازه زمانی یک ماه از ١٥ اسفند آغاز شده و تا 15 فروردین 95 در سطح کشور اجرا می شود، با استقبال کتابفروشی ها و کتابخوان های شهرهای بزرگ و کوچک کشور همراه بوده است.

از جمله شهرهای مشارکت کننده در این طرح می توان به اصفهان، تهران، خراسان رضوی، و شهرستان هایی مانند طبس در استان خراسان جنوبی، تایباد در خراسان رضوی اشاره کرد.

مدیر کتابفروشی شهر کتاب تایباد با بیان اینکه این طرح بسیار تاثیرگذار است و نتایج مثبتی در میزان خرید کتاب خواهد داشت، گفت: با توجه به اینکه تایباد یکی از مناطق محروم کشور است، این طرح می تواند موجب افزایش خرید کتاب شود و تاکنون نیز استقبال بسیار خوبی از طرح عیدانه کتاب شده است

عادل آسیابی ابراز امیدواری کرد در آینده نیز شاهد تکرار این طرح باشیم.

مدیر کتابفروشی دانش نیز درباره طرح عیدانه کتاب گفت: با اینکه طرح عیدانه کتاب برای اولین بار اجرا می شود استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان داشته و باعث شده مردم در این ایام بیشتر به سوی کتاب روی آورند.

عبدالله دانشور افزود: با توجه به افزایش فضاهای مجازی و کم شدن مطالعه، این طرح تشویقی موجب سوق دادن مردم به سمت کتاب می شود و ادامه این طرح می تواند در توسعه کتاب و کتابخوانی در کشور نقش بسزایی داشته باشد.

مدیر کتابفروشی سنت با مثبت ارزیابی کردن طرح عیدانه کتاب افزود: این طرح نقش موثری در توسعه کتابخوانی دارد اما اگر این طرح کتاب های کمک آموزشی را هم شامل می شد برای مناطق محروم بسیار مناسب تر بود.

رسول تیموری با اشاره به سقف تعیین شده برای استفاده کتابفروشی ها از این طرح اظهار کرد: کتابفروشی سنت در شهرستان تایباد بزرگترین کتابفروشی است و تعیین سقف 20 میلیون ریال برای یک کتابفروشی در این شهرستان پایین است.

بر اساس این گزارش، طرح عیدانه کتاب در 31 استان کشور و با مشارکت بیش از 350 کتابفروشی توسط خانه کتاب با حمایت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال برگزاری است.

در این طرح هر نفر می تواند تا سقف یک میلیون ریال خرید کتاب از 20 درصد تخفیف استفاده کند.

یکی از دلایل موفقیت طرح عیدانه کتاب مشارکت کتابفروشی های شهرستانی در این طرح است که به توزیع عادلانه یارانه خرید کتاب در سراسر کشور کمک کرده است.

تاکنون کتابفروشی های استان های اصفهان، تهران، خراسان رضوی در صدر فروش کتاب در طرح عیدانه کتاب قرار دارند.

 

 

منبع: ایرنا

 

برچسب ها: کتاب و کتابخوانی، کتاب خواندن، طرح عیدانه کتاب، عیدی کتاب، کتابفروشی تایباد، افزایش کتابخوانی، خرید کتاب تعداد بازديد: 925 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز