Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 00:45

31
خرداد
قرص دارویی برای چربی سوزی

قرص دارویی برای چربی سوزی

آیا  قرص یا دارویی وجود دارد که در بدن چربی سوزی انجام دهد؟ 

 پاسخ ارائه شده توسط:  دکتر درستی؛ متخصص تغذیه و رژیم درمانی

 

در تمام سلولهای بدن، برای ورود چربی به کوره سوخت سلولی (که بنام میتوکندری شناخته می‌‌شود)، ماده‌ای پروتئینی بنام ال-کارنی تین توسط بدن تولید می‌‌شود که به ورود چربی‌‌ها و در نتیجه سوخته شدن آنها کمک می‌‌کند. از همین ماده نیز قرص ال-کارنی تین تهیه شده که در دوزهای مختلف در داروخانه‌‌ها بفروش می‌‌رسد و مردم به آن چربی سوز می‌‌گویند.

لازم به ذکر است که مقدار معمول مورد نیاز بدن، توسط خود بدن تهیه می‌‌شود و لذا مصرف بیشتر آن بصورت مکمل دارویی، کمک چندانی به سوخت چربی‌‌ها نمی‌کند؛ تنها در کسانی که تولید این ماده کم باشد و همچنین در ورزشکاران، مصرف دوز مناسبی از این ماده می‌‌تواند به سوخت چربی‌ها کمک نماید.

تعداد بازديد: 972 تعداد نظرات: 2

نظرات

  • سلام من خانمي هستم با قد ١٦٥ و وزن٨٩ داراي بيماري پلي كيستيك و مشكلات هورموني و پريودهاي نامنطم قبلا وزنم ٩٥ بوده ولي با رژيم طي ٣ماه رسيدم به ٨٩ و ديگه تغييري نكرد پيش متخصص تغذيه رفتم اقاي... و رژيم پايه ديابت گذاشت ١/٥ كيلو كم كردم ولي ديگه روي همين ٨٩ مونده الان قصد استفاده از قرص تينوييد ريتاردو دارم مي خواستم بدونم ايا روي بدنم جوابدهي دارد يا خير راهنمايي بفرماييد متشكرم
    • پاسخ دکتر پیام فرح بخش؛ متخصص تغذیه و رژیم درمانی: سلام و عرض ادب، بهتر است قبل از شروع قرص تنویید به مساله چاقی شما از چند منظر نگاه کنیم. اول اینکه طی سه ماه که رژیم گرفته‌اید، 10 کیلو کم شده است. پس باید بتوان 20 کیلو دیگر را نیز طی 6 تا 9 ماه کم نمود که اگر این اتفاق نمی‌افتد بهتر است رجوعی به رژیم قبلی شما داشته باشیم و ببنیم که آیا مشکل از رژیم بوده است که به استاپ وزنی شدید رسیده‌اید و در صورتیکه با چنین وضعیتی روبرو باشیم می‌توانیم با یک رژیم صحیح و اصولی مشکل را برطرف کنیم. اما اگر رژیم غذایی خوب بوده است ولی کاهش وزن متوقف شده است بهتر است وضعیت سوخت و ساز را بررسی کنیم و در صورتیکه سوخت و ساز خراب شده است آن را تصحیح کنیم. دوم اینکه قرص تنویید با از بین بردن اشتها در افراد پرخور لاغری ایجاد می‌کند ولی با شرح حالی که شما بیان می کنید ظاهرا پرخوری و ریزه خواری ندارید که بخواهید با این قرص آن را مهار کنید و به قولی اشتهای سیری‌ناپذیر خود را سرکوب کنید. لذا توصیه من به شما این است که یک رژیم علمی و اصولی را آغاز کنید و سپس سوخت و سازتان را بررسی نمایید و قرص تنویید گزینه خوبی برای درمان لاغری در مورد شما محسوب نمی شود چون در واقع به جای حل مساله فقط صورت مساله را پاک می‌کند و به جای درمان تنها مسکنی موقتی برای شما محسوب می‌شود.

شما هم می توانید سوالات خود را با کارشناسان ما مطرح کنید.

فیلم روز
تصویر روز