Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 20:03

6
دی
علل موی زائد روی سینه و نامنظمی عادت ماهیانه

علل موی زائد روی سینه و نامنظمی عادت ماهیانه

علت موی زائد روی سینه و نامنظی عادت ماهیانه چیست؟ به این صورت كه هر ماه دو یا سه روز جلو بیفتد.

پاسخ و پرسش توسط: دنیای سلامت

موهای زاید كه معمولاً در مناطق روی سینه، چانه، روی خط شكم و دور ناف ایجاد می‌شود را هیرسوتیسم Hirsutism می‌نامند. در بیش از 80 درصد بیماران علت ایجاد آن افزایش اندروژن خون است. از علل افزایش موی زاید می‌توان به علل تخمدانی، علت فوق‌كلیوی، دارویی و در نهایت علل ناشناخته اشاره كرد. برای مثال سندرم تخمدان پرازكیست، تومورهای تخمدانی و مقاومت به انسولین نیز از شایع‌ترین علل آن است. از علل فوق‌كلیوی می‌توان به بیماری سندرم كوشینگ یا آدلوم هیپوفیز و تومورهای ترشح‌كننده ACTH اشاره كرد.

مصرف داروهایی مثل استروئیدهای آندروژن و قرص‌های ضدبارداری خوراكی، داروهای بوجود آورنده هیپرپرولاكتیفی، متوكلوپرامید، متیل دوپاز، استروژن‌ها، رزوپین و فنوتیازین‌ها اشاره كرد. در كم‌كاری تیروئید نیز گاهی افزایش سطح تستوسترون آزاد ایجاد شده و باعث ایجاد موهای زاید می‌شود. بنابراین علت ایجاد موی زاید زیاد است كه لازم است توسط پزشك حتماً بررسی شود. البته گاهی هم رشد این موها بسیار كم و هیچ‌كدام از موارد ذكرشده عامل ایجاد آن نیست و صرفاً خوردن غذاهای هورمونی مانند مرغ به مقدار زیاد باعث بروز آن می‌شود. 2 تا 3 روز جلو افتادن زمان عادت ماهیانه به‌طور منظم می‌تواند كاملاً طبیعی باشد.

 

تعداد بازديد: 714 تعداد نظرات: 0

شما هم می توانید سوالات خود را با کارشناسان ما مطرح کنید.

فیلم روز
تصویر روز