Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 07:11

4
آبان
اندازه گیری سطوح کلسترول و تری گلیسیرید

اندازه گیری سطوح کلسترول و تری گلیسیرید

سلام  با وجود کاهش 15کیلو وزن طی شش ماه وکاهش ده واحدی قند خون وکاهش پنجاه واحدی تری گلیسیرید میزان hdl بیست واحد افزایش داشته علت چیست؟

پاسخ ارائه شده توسط: دنیای سلامت

با سلام دانستن سن، جنس، برنامه کاهش وزن شما در طی این مدت، برنامه فعالیت فیزیکی، شغل، بیماری های زمینه ای، سابقه فامیلی و دارو درمانی احتمالی شما برای پاسخ دقیق به سوال شما ضروری است. به بیان دیگر تمام موارد فوق می توانند بر شرایط متابولیک شما اثر گذار باشند. برای مثال اگر رژیم کاهش وزن شما یکی از روش های نامتعادل بوده باشد، یکی از عوارض آن می تواند هیپرکلسترولمی باشد. یا اگر سابقه هیپرلیپیدمی خانوادگی داشته باشید این موضوع اهمیت بیشتری برای بررسی دارد.

از طرفی اگر برنامه ورزشی منظمی را نیز همراه با رژیم خوراکی خود از شش ماه گذشته آغاز کرده باشید و این موضوع همزمان باعث افزایش اچ،دی،ال کلسترول شما شده باشد و نسبت این دو نوع کلسترول خون شما بسوی مطلوب تغییر پیدا کرده باشد، این شرایط حتی نگران کننده نخواهد بود و در شرایط عکس اگر اچ،دی،ال کلسترول شما کاهش یافته، مسئله نگرانی بیشتری برای شما ایجاد خواهد کرد. بنابراین، تصمیم منطقی برای شما این است که با در دست داشتن آزمایش های کامل خون خود به یک متخصص مراجعه نمایید، تا ضمن بررسی کامل شرایط شما، برنامه خوراکی مناسبی را بدین منظور به شما ارائه نماید.

تعداد بازديد: 699 تعداد نظرات: 0

شما هم می توانید سؤالات خود را با کارشناسان ما مطرح کنید.

فیلم روز
تصویر روز