Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 29 اسفند 1402 - 05:38

7
تیر
مطالب مسائل حقوقی ارث

مطالب مسائل حقوقی ارث

خانمی هستم که همسر دوم شوهر مرحومم بودم و اولاد ندارم ایشان از همسر اول خود دارای اولاد بوده که بلافاصله پس از فوت شوهرم همسر اول ایشان نیز فوت نمودند حال فرزندان همسر مرحومم حاضر به پرداخت ارث نشده‌اند لطفا راهنمایی کنید بنده چه اقدام قانونی می توانم انجام دهم؟

معصومه نوروزی، کارشناس

شما می توانید دادخواستی به طرفیت فرزندان همسر مرحوم خود به خواسته (عنوان) تقسیم ترکه مطرح نمایید و در خصوص میزان سهم الارث شما با توجه به اینکه در زمان فوت شوهر دو همسر او در قید حیات بودند و شرط وراثت زنده بودن در حین فوت مورث است، سهم الارث زوجه ها یک هشتم است در صورت فوت شوهر با داشتن اولاد بنابراین سهم الارث شما یک شانزدهم می باشد.   

تعداد بازديد: 2100 تعداد نظرات: 3

نظرات

  • عرض ادب و سلام ایا میشه بدون مدارک قانونی از قبیل شناسنامه و کارت ملی و...در محضر اقدام به انتقال سند کرد ؟
  • با وجودیکه هیچ نیازی ب ارث و میراث پدری ندارم ولی این موضوع در خانواده ما اتفاق افتاده ک بنا ب پیشنهاد مادرم تمام دارایی پدرم ک فعلا در حیات می باشد محضری و همراه با و کالت جامع بنام پسر اول خانواده ک برادرمان است منتقل شده است و در حضور همه فرزندان خانواده مادر چنین شفاهی گفته اند ک بعد از پدر سهمیه هایتان توسط ایشون ک برادر بزرگمان است بشما پرداخت می شود و خانه بدون فروش بنام ایشون خواهد ماند آیا چنین بر خوردی بعد ها برای بقیه فرزندان خانواده قابله قبوله ؟؟ هر چند ک فعلا اتفاقی نیوفتاده ولی بهر حال در آینده با این وضع نمی دانم چ اتفاقی پیش بیاد !!

شما هم می توانید سؤالات خود را با کارشناسان ما مطرح کنید.

فیلم روز
تصویر روز